Toon posts:

Fic AM39L + Radeon 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw computer besteld, en hij staat al een weekje of 2 thuis te pruttelen... Maar hij doet het niet helemaal zoals hij het zou moeten doen.
Het beeld bevriest randomly, en dan boot windows em automatisch opnieuw. Als ik bij de logfiles van watchdog kijk zegt de Radeon 9600 dat ie in een infinite loop is geraakt..... Dus ik ben maar drivers gaan updaten en de nieuwste hyperion voor de via chip is geupdate. Nog steeds gaf ie hetzelfde probleem. Toen ben ik toevallig in de knowledge base tegengekomen dat dit een vaker voorkomend probleem was :) Terwijl ze bij de support lijn van de fabrikant er nog nooit van hadden gehoord en dat de systemen uitvoerig waren getest... :?

Hier de link naar de knowledge base van ati met het probleem : http://www.ati.com/support/infobase/3968.html

Dus ik ben begonnen bij 1.
Ik naar de website van fic, http://www.fic.com.tw. En daar blijkt gewoon het moederbord niet bij de staan! :? Ik sla 1 dus over
2.
Ik zou genoeg moeten hebben aan 300w, voor een dvd-speler, 2 hdd van 120 gig, mn moederbord, en een radeon. (onboard lan en onboard sound ;p)
3 + 4
Allebei met alle drivers (!) geprobeert... nog steeds hetzelfde probleem..

Ik overweeg om een nieuwe moederbord te vragen, die ten eerste wel wordt aangeraden door AMD zelf, en van een wat bekender merk..

Voor de rest mn specs :

Athlon XP 3000+
1024 2700 DDR ram
2x 120 HDD
Ati Radeon 9600 Pro
Fic AM39l (?) moederbord...

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Als je geen bios update kan doen, zou ik het proberen op te lossen met een andere ( meer power) voeding, zoals ook aangeven wordt bij Ati een 300 watt is wel wat aan de lage kant denk ik in combi met een 3000+ en 2 HDD en een 9600 pro.

Kijk eens met Sisoft naar je voltage verhaaltjes.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens tussen de PCI sloten op je moederbord, waarschijnlijk staat daar wel wat voor type bord je hebt. Dan kan je verder zoeken naar een bios en andere oplossingen op de website.

ff gegoogled op dat type en dan kom ik wel uit op enige sites die je mobo wel kennen Voorbeeldje, zo te zien is dit een OEM bord die vooral gebruikt is in kant en klaar systemen in de USA (Walmart oa) :?

Ik denk trouwens dat je voeding dit verhaal gewoon niet trekt een 300Watt (noname) voeding is wat aan de lage kant. Kijk eens naar een dikke 400 Watt en misschien nog meer, dat zal een stuk beter lopen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.e4all.info/images/motherboards/AM39L.jpg

Is dit je moederbord? :)

[ Voor 71% gewijzigd door Turkish op 05-09-2003 11:26 . Reden: ff gegoogled :) + een plaatje ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
CPU Voltage : 1.62V
Aux Voltage : 2.5 V
+3.3V : 3.26 V
+5V : 5.08 V
+12V : 11.36V
-12V : -11.54V
-5V : 1.58V (?)
Standby Voltage : 4.92V
Batterij Voltage : 3.2 V

En ik heb inderdaad die AM39L moederboard die op die pagina staat :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 14:52 ]

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:13
je 12v lijn is wel wat laag, maar het gaat vooral om de 5v, maja....

Verwijderd

Topicstarter
ok, nieuwe voeding gehaald, 400 watt. De voltages zijn ongeveer hetzelfde, dus ik denk dat de sensoren iets afwijken...

Maar nog steeds hetzelfde probleem :(, ik heb de AGP al naar 4x gezet, ook niks :( iemand een idee?
Pagina: 1