Toon posts:

[IRDA] aansluitpennen moederbord komen niet overeen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar. Ik had een vraagje. Ik wil graag een infrarood poort (IRDA) op mijn PC zetten. Nu zag ik zo hier en daar op het forum dat de actisys 210l (of zoiets) nogal in de smaak viel. Nu heb ik alleen aan de gebruikers van deze sensor een vraagje. Wat voor aansluiting is de aansluiting die je op je moederbord prikt? Op de Actisys site staat dat het een platte stekker is die er zo uitziet:

|OOOOO|

Oftewel, 1 rij van 5 pennen.
Nu heb ik op mijn moederbord de volgende aansluiting:

|OO|
|OOO|

Oftewel 1 rij van 2 pennen, en daaronder een van 3 pennen. Is hier iets aan te doen of is het stekkertje van de Actisys hierop aangepast?
Wie o wie kan mij helpen.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 13:49
Kun je misschien vertellen wat voor moederbord je hebt? of heb je misschien een plaatje ervan? ik kan me niet voorstellen dat er 2 rijen zijn, omdat de stekkers meestal één rij zijn, van 5 pinnetjes, zoals die actisys.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI KT4M-L moederbord, en het zijn echt 2 rijen. Zijn hier geen verloopstekkertjes voor ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Nobody? :'( !

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 15:08 ]

Verwijderd

Zelf maken :+

Ik heb ergens een IrDA liggen daar zaten verschillende jumper-stekker blokjes bij... Je moet dan wel de pinoutz weten, kun je naar believen de stekkertjes in t juiste blokje prikken :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook van die blokjes nodig. Ik weet de pinlayout wel, staat overduidelijk in het boekje. Enig idee waar ik van die blokjes kan krijgen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
In het boekje bij je moederbord staat de penbezetting en anders kan je die op de site van de fabrikant wel downloaden.
Op de site van de IRDA uitbreiding kan je ook wel wat vinden hoe die zit.

Of anders wil het alwetende orakel Google wel wat uitspuwen voor je.

Dan moet je alleen nog een verloopje maken.
Die kan je of kopen bij je lokale electronica zaak, of je kan een oude IDE connector gebruiken als je een beetje kunt solderen. Een oude stekker van een audiokabel van een cdrom kan je ook wel gebruiken alhoewel je dan wel 2 losse stuikken stekker krijgt (omdat die maar 4 aansluitingen hebben)

[ Voor 33% gewijzigd door -=bas=- op 08-09-2003 13:56 ]

Senile! Senile Oekaki

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
... beetje laat maar ok

is het je nog gelukt? Ik heb namelijk ook een msi moederboard, met een verkeerde pin volgorde en ik zou het een beetje zonde van mijn geld vinden als het net zou lukken
Pagina: 1