Toon posts:

[RH 8.0] raar probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het volgende deed/doet zich voor:
de situatie: een netwerk , bestaande uit: RedHat 8.0 router, switch, aantal pc's waaronder win2k (mijn pc)
heel mijnnetwerkje draaide perfect, tot ik een paar dagen geleden geen verbinding meer kon maken met eender welke IRC-server. Had toen geen tijd om het uit te zoeken, dus liet ik het maar. Verder was er geen probleem.

nu vanmiddag wilde ook plots mijn msn-messenger (6.0, met Plus) geen vebinding meer maken.

wat niet meer kan:
pingen vanop mijn win2k-bak naar eender welke host (bv ping www.yahoo.com geeft: onbekende host
verbinding maken met msn-servers
verbinding maken met irc-server

wat nog wel kan:
heel het (interne) netwerk pingen
surfen
ftp
email
alles wat je maar wil (behalve boven genoemde, natuurlijk)

wat ik al gedaan heb:
heel men ip-tables op men router verwijderd, opnieuw ingesteld
alle firewall-rules opnieuw ingevoerd (voor de goede orde: voor ik dat deed, heb ik wel alles geflushed)

wat mijn vraag is:
hoe komt dit?
wat kan ik eraan doen?
hoekan ik zulks voorkomen in de toekomst?

thx...

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 13:05
./restart init.d ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb men hele router herstart...
dus dan zal da ookwel in orde zijn denk ik...
zelfs dat hielp niet...

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik ff een andere pc in men netwerk gehangen, en daar kan ik wel aanmalden op msn! besluit: -> router doet het, daar geen probleem!
wat kan dan het probleem op men win2k bak-zijn?
firewall staat uit (zoals altijd) , router bevat ook firewall
heb vandaag niets speciaals gedaan (toch niet met internetinstellingen)

heb zonet geprobeerd om met een andere messenger client in te loggen, maar da gaat ook niet: resultaat: onbekende host.
het lijkt wel of m'n dns-servers niet goed ingesteld staan( hoewel dat zeker wel zo is)
want ik kan elke pagina op het internet bekijken... en zkloppen ook met wat men isp voorschrijft :)