het volgende deed/doet zich voor:
de situatie: een netwerk , bestaande uit: RedHat 8.0 router, switch, aantal pc's waaronder win2k (mijn pc)
heel mijnnetwerkje draaide perfect, tot ik een paar dagen geleden geen verbinding meer kon maken met eender welke IRC-server. Had toen geen tijd om het uit te zoeken, dus liet ik het maar. Verder was er geen probleem.
nu vanmiddag wilde ook plots mijn msn-messenger (6.0, met Plus) geen vebinding meer maken.
wat niet meer kan:
pingen vanop mijn win2k-bak naar eender welke host (bv ping www.yahoo.com geeft: onbekende host
verbinding maken met msn-servers
verbinding maken met irc-server
wat nog wel kan:
heel het (interne) netwerk pingen
surfen
ftp
email
alles wat je maar wil (behalve boven genoemde, natuurlijk)
wat ik al gedaan heb:
heel men ip-tables op men router verwijderd, opnieuw ingesteld
alle firewall-rules opnieuw ingevoerd (voor de goede orde: voor ik dat deed, heb ik wel alles geflushed)
wat mijn vraag is:
hoe komt dit?
wat kan ik eraan doen?
hoekan ik zulks voorkomen in de toekomst?
thx...
de situatie: een netwerk , bestaande uit: RedHat 8.0 router, switch, aantal pc's waaronder win2k (mijn pc)
heel mijnnetwerkje draaide perfect, tot ik een paar dagen geleden geen verbinding meer kon maken met eender welke IRC-server. Had toen geen tijd om het uit te zoeken, dus liet ik het maar. Verder was er geen probleem.
nu vanmiddag wilde ook plots mijn msn-messenger (6.0, met Plus) geen vebinding meer maken.
wat niet meer kan:
pingen vanop mijn win2k-bak naar eender welke host (bv ping www.yahoo.com geeft: onbekende host
verbinding maken met msn-servers
verbinding maken met irc-server
wat nog wel kan:
heel het (interne) netwerk pingen
surfen
ftp
alles wat je maar wil (behalve boven genoemde, natuurlijk)
wat ik al gedaan heb:
heel men ip-tables op men router verwijderd, opnieuw ingesteld
alle firewall-rules opnieuw ingevoerd (voor de goede orde: voor ik dat deed, heb ik wel alles geflushed)
wat mijn vraag is:
hoe komt dit?
wat kan ik eraan doen?
hoekan ik zulks voorkomen in de toekomst?
thx...