Toon posts:

[ADSL] interNLnet studentenhuizen aanbieding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister een brief ontvangen van interNLnet waar in een aanbieding wordt gedaan m.b.t. het aanbieden van een ADSL verbinding speciaal voor studentenhuizen. Waarin het dus is toegestaan om met meerdere gebruikers 1 verbinding te delen.

De aanbieding:

down/up
512/256=38.95
1024/512=54.95
2048/1024=64.95
2-8Mb/1024=69.95 _/-\o_

Geen entreekosten en gratis router bij 2-8Mb abo.

Voor nog meer info: www.surfsneladsl.nl\actie.it

Nu is mijn vraag is deze aanbieding het waard is om mijn huidige @home verbinding voor in te ruilen en wie heeft ervaring met interNLnet qua netwerk en service.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:44

aKra

Intentionally left blank.

http://www.surfsneladsl.nl/actie.it

Even fix voor je URL...

En ik neem aan dat dit Studentenhuis Only is ;(

Intentionally left blank.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je @home verbinding is 20 euro per maand goedkoper !!!!!!

Wat doen jullie in dat huis man?

Verwijderd

Topicstarter
Blasterxp schreef op 05 September 2003 @ 00:40:
Je @home verbinding is 20 euro per maand goedkoper !!!!!!

Wat doen jullie in dat huis man?
Niet veel bijzonders, maar bij InterNLnet is het bv toegestaan om je eigen web-/mailserver te draaien en dat vind ik opzich wel een voordeel tegenover @home.

Is deze aktie alleen in Groningen of is het in heel Nederland?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 08:25:
[...]

Niet veel bijzonders, maar bij InterNLnet is het bv toegestaan om je eigen web-/mailserver te draaien en dat vind ik opzich wel een voordeel tegenover @home.

Ik kreeg gisteren in Maastricht dezelfde brief...alleen jammer dat wij voor 20 euro per maand campus@maastricht hebben.... snelste kabelnetwerk volgens mordax........

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Je kunt gebruik maken van deze aanbieding als je op een Hogeschool of Universiteit zit, die gebruit maakt van het SURFnet netwerk. Dat zijn de meeste Hogescholen en Universiteiten in Nederland (zo ook de school waar ik op zit). Alleen, hier thuis is SURFnet niet beschikbaar :(. BBned vanaf augustus (nu dus) wel, maar SURFnet is dus een ander netwerk

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 20:45:
Je kunt gebruik maken van deze aanbieding als je op een Hogeschool of Universiteit zit, die gebruit maakt van het SURFnet netwerk. Dat zijn de meeste Hogescholen en Universiteiten in Nederland (zo ook de school waar ik op zit). Alleen, hier thuis is SURFnet niet beschikbaar :(. BBned vanaf augustus (nu dus) wel, maar SURFnet is dus een ander netwerk
Surfnet maakt voor zijn adsl toegang wel gebruik van het BBned netwerk. Vanaf dat netwerk ben je verder op de backbone van surfnet aangesloten >:). Dus als je geduld hebt kan je het gaan gebruiken!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
Surfnet ADSL gaat gewoon via BBNed: Kun je bbned nemen, dan kun je surfnet nemen.
Ipv via bv cistron ga je dan over surfnet de backbone op.

itt @home zeker een verbetering: 8Mbit vs 3.5mbit, 1024 upload vs 128k, legaal servertjes draaien, en je krijgt ook 8 IP adressen erbij. (5 vrije).
Onbeperkt dataverkeer, en als je de campussen ziet, is dat ook idd vrij onbeperkt (surfnet kost 't toch ongeveer nix, uni's enz worden grotendeels door de overheid betaald)

Andere voordelen: tesamen met je uni direct op surfnet, dus verbinding met je uni is een stuk beter.

Tenslotte kun je gebruik maken van een aantal specifieke surfnet-gebonden activiteiten, doordat je op hun netwerk zit. In een topic ergens hier staat 't exact uitgelegd.

Edit: ADSL via SURFnet, eindelijk overal beschikbaar?

En je mag 't oook legaal delen met je medestudenten:
In tegenstelling tot artikel 13 van de Algemene Voorwaarden van InterNLnet is het voor een abonnee van een SURFnet DSL abonnement wel toegestaan om de verbinding met meerdere gebruikers te delen, mits deze gebruikers tot de SURFnet doelgroep behoren.

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 05-09-2003 22:57 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nog een voordeel als je het in Enschede neemt. Dan kun je dus gewoon met 8mbit campusnet op >:)

En ja dat werkt heeel goed, en heeel rieleks. Het is er overigens al een jaartje of 2, dus echt nieuw is het niet. Het wordt nu alleen door iemand anders aangeboden, en de prijzen zijn schikbarend veel hoger.... :/

Daar ik mijn oude huis voor deze verbinding 37,50 per maand betaalde :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 08:25:
[...]

Een collega van mij heeft het nu al een maand of drie / vier in Utrecht, het is gewoon een allang bestaande landelijke "aanbieding" op het bbned net, waarvoor je ingeschreven moet zijn bij een universiteit.

Jammer dat we hier al Planet Internet hebben, maarja.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-05 23:10
Nu is mijn vraag is deze aanbieding het waard is om mijn huidige @home verbinding voor in te ruilen en wie heeft ervaring met interNLnet qua netwerk en service.
Ik heb nu zo'n 2 maanden het 1024/512 abo en het werkt perfect. De snelheden zijn tot nu toe altijd goed geweest, ik haal altijd het maximum haalbare. Ook de pingtijden zijn erg oke. Binnen nederland blijf ik eigenlijk altijd onder de 20ms.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=17ms TTL=248

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 17ms, Maximum = 17ms, Average = 17ms

Voor een aantal recente speedtestjes van mijn verbinding moet je hier maar even kijken.

Wat ook erg makkelijk is, zijn de extra ip adressen. Geen gehannes met portmapping voor sommige programma's die je uiteindelijk nog niet aan de praat krijgt. Heb ik nu een pc die directe toegang tot het internet nodig heeft, dan geef ik hem gewoon een publiek ip. De Vigor 2600 die ik gebruik kan gewoon NATten en het subnet routeren tegelijk. Ideaal, want pc's die geen publiek ip nodig hebben zijn direct weer wat extra beschermd tegen virussen zoals de Blaster Worm.

Ook de service is perfect. Ik heb tot nu toe, altijd zonder wachttijd, iemand aan de telefoon gekregen. Wat ik ook erg positief vind is dat de mensen die ik tot nu toe heb gesproken je ook echt kunnen helpen en verstand van zaken hebben _/-\o_. Dit heb ik nog bij weinig helpdesken meegemaakt.

Het is wel duidelijk dat ik tot nu toe erg positief ben en ik hoop dat het zo blijft. Toch wel ideaal als je vader bij het ministerie van OCenW werkt, als niet (nog) student zijnde }).
Pagina: 1