Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TFT modding

Pagina: 1
Acties:

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 11:17
Hello, Ik heb 2 laptops staaan en ik wou in me andere de backlight opvoeren :-/ ik kan niks bijzonders vinden op de printplaatje maarja...
kan ik die soort TL buisje van die ene naar de andere verplaatsen en op een of andere manier aan laten gaan ? ik heb mijn cooling die op het moederbord zat aangesloten nu ook op mijn usb gesoldeert... en dat werkt perfect :)

• Marctraider
Nobody ?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
tweakers hebben ook slaap nodig (af en toe even)
een kick mag pas na 24 uur.....

en een backlite opvoeren gaat niet....
zit een printje tussen die van jouw 12V lijn hoogspanning maakt @ ong 800 Hz...
en meer als 12V in dat ding jagen = rook

TheS4ndm4n#1919

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

in 9 minuten had niet eens iemand een goed onderbouwde reply kunnen typen man :/

en verder is het niet mogelijk om een CCFL feller te laten branden dan waar hij gemaakt voor is. Dus tenzij je CCFL op het moment gedimd wordt (unlikely), is de enige manier een fellere buis erin te plaatsen.

De lamp aansturen op een andere voeding moet goed kunnen, maar of het erg praktisch is betwijfel ik

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Marctraider
nou al zou ik die tl buis of zo uit de ene haal en al zou die ergens in die andere passen wil ik wel weten hoe die natuurlijk wordt geconnect :P ik bedoel veel pins op bv de printerport en is de aansluiting van die doort TL buis gewoon + en - zoals een normale lamp ?

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ik ben bang dat je op deze manier deze laptops alleen maar molt, misschien kan je een andere CCFL (rooie ofzow) erin keilen, maar ik weet niet wat het resultaat is en of je het beeld dan nog ziet...kan je niet iets vanne ff denken hoor.. (*kijkt naar z'n eigen laptop) misschien iets met ledjes klooien ofzow? dat je een rooie gloed krijgt achter je beeld?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Marctraider
nou het enige is gewoon om die TL buisje of zo van die ene in de andere te stoppen en die tl buisje wil ik gewoon power aftappen van iets... usb of printerpoort maar ik weet dus niet of die tl buisje gewoon de + en - kan gebruiken... en welke voltage sowiezo safe is... ik zeg maar wat 3v of zo...

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

MarcTraider schreef op 05 September 2003 @ 01:07:
nou het enige is gewoon om die TL buisje of zo van die ene in de andere te stoppen en die tl buisje wil ik gewoon power aftappen van iets... usb of printerpoort maar ik weet dus niet of die tl buisje gewoon de + en - kan gebruiken... en welke voltage sowiezo safe is... ik zeg maar wat 3v of zo...
Sorry dat is zo mierenneuk, maar het is HET tl-buisje..:P

Ehmm zoek eens iets van een schema ofzo, waar voltages en kabeltjes op staan?

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
De backlight van een LCD-scherm is een CCFL (cold cathode fluorescent light), geen TL-buisje. En het is mij absoluut niet duidelijk wat je nu eigenlijk wilt. De backlight (CCFL) van de ene laptop in de andere plaatsen? Waarom??

En zo'n CCFL kun je dus niet op de USB of printerpoort aansluiten, aangezien ze een zgn. 'inverter' gebruiken, die bv. 12V voedingsspanning omzetten naar hoogspanning.
De printerpoort is overigens al helemaal niet geschikt als voeding voor wat dan ook; je parallelle printer/scanner krijgt zijn stroom ook van de adapter die in het stopcontact zit, niet van de printerpoort. :Z

Wat je wil proberen klinkt mij in de oren als operatie 'sloop de laptop'. 8)7

Dat je koeling van je laptop die je op de USB gesoldeerd hebt inderdaad nog werkt vraag ik mij af. Het lijkt mij dat de fans in je laptop gewoon op 12 V werken, en USB geeft geen 12 V maar 5 V af. Dan draaien je fans misschien wel veel te langzaam. Waar het überhaupt op slaat om de je fans op de USB te solderen is mij een raadsel, want het de USB staat net zo goed als die fan headers in verbinding met je mobo.

offtopic:
En leer in godsnaam Nederlands schrijven.

• Marctraider
YOur wrong :)
Mijn LAptop's Cooling werkt gewoon op 5v tis maar een 233mhz procje trouwens
Maar ik heb nu zo'n Buisje en nog zo'n buisje

Ik zou zo zeggen dat zijn 2x + en - :S
(deze waren wel van een 486 25mhz de eerste Compaq laptop die kleur was :)
Ik maak een foto ! :)

http://members.lycos.co.uk/theblackvortex/1.jpg
http://members.lycos.co.uk/theblackvortex/2.jpg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst: TS, lees de GoT huisregels- je moet minstens 24u wachten voor een topic te kicken- in dit geval was er zoals RocketKoen opmerkt letterlijk niet genoeg tijd om een reply te typen.

Maar verder hoort deze topic helemaal niet thuis in Overige Hardware (OH).

Modden hoort namelijk in Casemodding & Electra (CME)

Move OH -> CME

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik vraag me ook af wat nou precies het nut is van je cooling op je USB poort solderen maarja.
Het lijkt me redelijk onmogelijk extra CCFL's achter je TFT te plakken, aangezien je daarvoor een extra inverter neer moet zetten e.d. en daar gewoonweg geen plaats voor is.
Bovendien zou ik maar eens een goed boek lezen over CCFL's, want je komt over alsof je denkt dat CCFL's op 3v werken en gewoon als een gloeilamp aan kunt sluiten. CCFL's werken op enkele kilovolts.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 14:34:
Ik vraag me ook af wat nou precies het nut is van je cooling op je USB poort solderen maarja.
Het lijkt me redelijk onmogelijk extra CCFL's achter je TFT te plakken, aangezien je daarvoor een extra inverter neer moet zetten e.d. en daar gewoonweg geen plaats voor is.
Bovendien zou ik maar eens een goed boek lezen over CCFL's, want je komt over alsof je denkt dat CCFL's op 3v werken en gewoon als een gloeilamp aan kunt sluiten. CCFL's werken op enkele kilovolts.
enkele kilovolt niet hoor :) zal rond de 800v liggen.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:07
Kun je er geen mooie gloeilamp achter zetten? Dan kun je tenminste voor een liete bouwlamp kiezen ofzo ;-) Het wordt er alleen niet direct mobieler van ofzo.

Verwijderd

_ferry_ schreef op 05 September 2003 @ 14:41:
[...]

enkele kilovolt niet hoor :) zal rond de 800v liggen.
Naja, in ieder geval dichter bij de kilovolt dan de 3 volt ;)
Arzie schreef op 05 September 2003 @ 14:47:
Kun je er geen mooie gloeilamp achter zetten? Dan kun je tenminste voor een liete bouwlamp kiezen ofzo ;-) Het wordt er alleen niet direct mobieler van ofzo.
Als je je TFT wilt frituren moet je dat doen ja.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 14:52:

Als je je TFT wilt frituren moet je dat doen ja.
Ach, beetje afstand houden..

• Marctraider
ik kan er ook een pure tlbuisje achter plaatsen :) ergens :D toch ?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Arzie schreef op 05 september 2003 @ 14:59:
[...]
Ach, beetje afstand houden..
dat zal helaas zga niks helpen ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Marctraider
Ik had trouwens mijn Cooler aan me USB gesoldeerd omdat me moederbord daar stuk was door een of andere kapotte transistor denk ik.

Ik blijf proberen anyways ;)

Verwijderd

MarcTraider schreef op 05 September 2003 @ 15:04:
ik kan er ook een pure tlbuisje achter plaatsen :) ergens :D toch ?
LOL, je hebt echt geen idee waar je mee bezig bent he....?
Hintje: Blijf er dan af! (Of verdiep je eerst even goed in de dingen waar je mee aan de gang wilt)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 16:00 ]

• Marctraider
rite, anyways, niemand hier is professioneel genoeg om alles zeker te weten. er is Zeker wel een manier en die zal helemaal niet zo moeilijk zijn.
Maarja ik zal ergens anders wel proberen.

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

MarcTraider schreef op 05 September 2003 @ 17:13:
rite, anyways, niemand hier is professioneel genoeg om alles zeker te weten. er is Zeker wel een manier en die zal helemaal niet zo moeilijk zijn.
Maarja ik zal ergens anders wel proberen.
Ten eerste zou ik zeggen leer eens fatsoenlijk Nederlands.
Ten tweede is waarschijnlijk iedereen hier professioneler dan jij, het is gewoon onmogelijk.
Ten derde zien we waarschijnlijk jouw laptops straks terug bij [CM] De Mislukkingen - Deel 2.

Veel suc6! _/-\o_ :z

• Marctraider
Hehe :) Nee hoor, KEb me 486 tot het folie en alles er af gehaalt van de TFT... 2 (gewone) hele dunne tlbuisjes aan de zijkante geplaatst... dus aan de bovenkant onderkant en links en rechts... en beeld is wel 40% ongeveer verlicht... :) wel wat meer energy kwijt maarja...
Maar volgens mij zijn dit wat andere buisjes geen TL buisjes... :-/ Anyways het werkt perfect ! :) er was nog wat plaatst aan de zijkant als ik een Stuk Plastic weghaalde namelijk

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

MarcTraider schreef op 06 September 2003 @ 00:52:
Hehe :) Nee hoor, KEb me 486 tot het folie en alles er af gehaalt van de TFT... 2 (gewone) hele dunne tlbuisjes aan de zijkante geplaatst... dus aan de bovenkant onderkant en links en rechts... en beeld is wel 40% ongeveer verlicht... :) wel wat meer energy kwijt maarja...
Maar volgens mij zijn dit wat andere buisjes geen TL buisjes... :-/ Anyways het werkt perfect ! :) er was nog wat plaatst aan de zijkant als ik een Stuk Plastic weghaalde namelijk
Pics??? Gaat wel erg makkelijk opeens namelijk...bewijs!!! :+

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
MarcTraider schreef op 06 September 2003 @ 00:52:
JA GOH, ER IS AL 10X VERTELD DAT HET CCFLETJES ZIJN, DAMN, LEES EERST EENS IETS...

het is NIET MOGELIJK, omdat het volgens jou kan, MOET het mogelijk zijn, maar dat is het niet!

CCFLetjes werken op 800V hoogfrequent, NIET op 5 of 12 volt... LEES NOU EERST EENS ALLE REPLY'S VOORDAT JE ZEGT DAT WIJ NIET PROFESSIONEEL ZIJN, er zijn hier mensen (ook in de reply's) die voor dit soort dingen gestudeerd hebben, IK OOK.

Damn, sommige mensen...

• Marctraider
Ok jullie hebben gelijk, Laaat ik gewoon maar een nieuwe Laptop kopen eh ? :]
Tis me gewoon gelukt om alleen 2 normale TL Buisjes te plaatsen... hetzelfde als een letje in dat ding te smijten en aan een batterytje te verbinden...

Toch Bedankt ^_^

Verwijderd

Zou het erg knap vinden als je een TL buis op dezelfde manier kan laten branden als dat je een ledje op een batterij aansluit.... Gut wat loopt de rest van de wereld dan achter met starters en die andere troep die eraan hangt om TL buizen te laten branden..... Haalt hier volgens mij minimaal twee of meer dingen compleet door elkaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 15:33:
Zou het erg knap vinden als je een TL buis op dezelfde manier kan laten branden als dat je een ledje op een batterij aansluit.... Gut wat loopt de rest van de wereld dan achter met starters en die andere troep die eraan hangt om TL buizen te laten branden..... Haalt hier volgens mij minimaal twee of meer dingen compleet door elkaar.
ik heb hier wel een "soort" tl buisje (i volgens mij een neon lamp ofzo) in m'n zaklamp, misschien dat ie zo'n lamp bedoelt? Die zijn wel nogal dik en passen zeker weten niet in een laptop.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
@ Oversoft: niet zo uitvallen tegen de TS, man. ;) Hij is hardnekkig, ok. Maar niet onvriendelijk worden.

Ik snap ook niet helemaal wat de TS met die TL-buisjes gedaan heeft; als het gewone TL's zijn, dan moet hij 230 V gebruikt hebben. En overigens: een van de redenen waarom er een CCFL en geen TL in een laptop/lcd-scherm zit, is dat een TL teveel warmte produceert. Er zijn best manieren te bedenken om TL's in je laptopscherm te proppen waarbij je ook nog wat ziet, maar het zal nooit een goeie vervanging van een CCFL zijn.
Pagina: 1