Zojuist ontvang ik een berichtje in mijn mailbox. Geen afzender. Geen onderwerp. Geen tekst. Alleen een bestandje: 'OGLMADOG.EXE' (22 KB). Norton AV 2002 (geupdate tot en met vandaag) merkt er niets aan. Het zal wel een virus zijn, maar is dit weer een nieuwe?
Open hem eens, kan je zien of ie werkt
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Nee, het is de nieuwe net gekraakte beveiliging van het pentagon!
....of wist je dat nog niet!
....of wist je dat nog niet!
There is no place like ::1
Of het nu een virus is of niet.... waarom zou je uberhaubt iets dat je niet kent en niet verwacht willen openen?
gewoon wegflikkeren is altijd het beste advies.
gewoon wegflikkeren is altijd het beste advies.
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
.exe is een programma, dat weet toch wel iedere tweaker?
Dat hoeft dus ook niet met een virus besmet te zijn, maar kan gewoon als programma'tje leuke dingetjes uitvoeren.
* dreamscape heeft daarvoor een ouwe 386 staan: ff progje op flop zetten en eens kijken of het iets wil of kan uitvoeren
Dat hoeft dus ook niet met een virus besmet te zijn, maar kan gewoon als programma'tje leuke dingetjes uitvoeren.
* dreamscape heeft daarvoor een ouwe 386 staan: ff progje op flop zetten en eens kijken of het iets wil of kan uitvoeren
Punctuality is the politeness of kings
ej schouw als je virussen spaart ga je dan zelf aanmelden bij pr0n sites en zorg dat je in veel mailing lijsten komt, zeuren hier op got bij elk virus topic lijkt me niet helemaal de bedoelingVerwijderd schreef op 05 September 2003 @ 09:16:
Zou je de file naar me willen sturen? Dan kijk ik wat het is.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Ik neem aan dat het zijn werk is om virussen te verzamelen. En er is niet mis mee als ze er boven op willen blijven...
Zullen we dit soort opmerkingen alsjeblieft achterwege laten, of in ieder geval overlaten aan de mensen met een kleurtje? Schouw weet iets meer van virussen af dan de gemiddelde gebruiker, en kan daarom mensen goed helpen met het 'bestrijden' van virussen en het identificeren van nieuwe virussen. Voortaan svp dit soort dingen melden via Topicreport of in Schop een Modje, op deze manier een topic om zeep helpen is ongewenst.BasieP schreef op 05 September 2003 @ 09:37:
ej schouw als je virussen spaart ga je dan zelf aanmelden bij pr0n sites en zorg dat je in veel mailing lijsten komt, zeuren hier op got bij elk virus topic lijkt me niet helemaal de bedoeling
hasse_m:
[ Voor 7% gewijzigd door Compubiter op 05-09-2003 09:51 ]
Dat norton niets vind zegt niets.Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 00:06:
Zojuist ontvang ik een berichtje in mijn mailbox. Geen afzender. Geen onderwerp. Geen tekst. Alleen een bestandje: 'OGLMADOG.EXE' (22 KB). Norton AV 2002 (geupdate tot en met vandaag) merkt er niets aan. Het zal wel een virus zijn, maar is dit weer een nieuwe?
Een virus heeft als kenmerk dat het zichzelf verspreid. Dit kan een programma zijn wat een paar services stopt en dan die bijbehorende bestanden delete zodat je alsnog problemen krijgt. Norton Reageerd niet omdat het geenb virus is.
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
Zou je de file naar mij kunnen sturen? Eens kijken of NOD32 iets kan vinden (flame: schijnt beste vscan te zijn)
*insert signature here
Check de source dan eens van het mailtje, er moet toch een ip-adres afzender zijn. Met whois kan je opzoeken van wie het ip is.
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Anders maak je een guest account aan op je computer die niets mag, en dan trap je hem af als guest.
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
Zou je em ook eens aan mij willen mailen, eens even kijken wat de sandbox ermee doet
Hè, jammer. Ik wilde hem zojuist naar een aantal personen hierboven mailen, maar Norton steekt daar nu een stokje voor! Het uitgaande mailtje is volgens NAV besmet met het 'W95.Hybris.worm'. Ik denk dat het versturen toch gelukt is.
Schouw, ik kan je e-mailadres nergens vinden!
Staat in zijn sig...Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 12:47:
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
was daar nu een heel topic voor nodig?
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
Het grote virusmelding topic!!
edit:
just kidding, maar dit had je zelf ook wel even kunnen uitvinden denk ik
just kidding, maar dit had je zelf ook wel even kunnen uitvinden denk ik
Pagina: 1