Toon posts:

A7N8X blijft hangen in post

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn broertje heeft samen met mij een computer in losse onderdelen gekocht,
we hebben deze samen in elkaar gezet het is een:
-asus a7n8x deluxe 2.0
-300W aopen voeding
-2x256 MB DDR SDRAM 333Mhz
-AMD athlon xp 2800+
-ATI radeon 9800
-maxtor 120GB 7200rpm 8MB
-plextor 12xDVD 40x12x40RW combo

naar dat we alles in de kast hadden gestopt, en gecontroleert of alles goed zit, hebben we de computer aan gesloten en aan gezet.

het probleem:

hij loopt vast in de post als ik snel genoeg ben kan ik nog in de bios setup komen en dan loopt hij niet vast

ik heb de cmos al gereset, gestart zonder hd, cd en diskette en met maar 1 geheugen bank maar ook dan loopt hij vast :(

ik heb geen idee meer wat ik moet doen

Verwijderd

tegen mij zeggen ze dat de voeding niet egt super loopt
jij hebt een AMD 2800+
en een dikke radeon 9800

misschien is die 300W tog net ff te weinig?

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:45
Kan je testen met een andere (minder stroomtrekkende)videokaart ? Ik had een Aopen 300Watt voeding, xp1800@2,1GHz en Radeon 9500 dat liep niet echt...

[ Voor 9% gewijzigd door Razkin op 04-09-2003 23:44 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
dan neem ik mijn matrox g400 max wel een keer mee, om te kijken of het met een minder zware videokaart wel wil

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als het aan de voeding ligt krijg je meestal niet eens beeld, dan gaan alleen de fans draaien.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik heb geen idee meer wat ik moet doen
Neem dit door: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Zelf verdenk ik de voeding of de CPU koeler.

Verwijderd

het zou natuurlijk ook een brak moederbord kunnen zijn
alhoewel het wel raar is dat hij dan in de bios niet vastloopt

Verwijderd

Ik verdenk zelf de voeding. Als je in de bios kan komen, kan je dan ff kijken of je 5 en 12volt lijnen erg laag zijn of erg fluctueren? Zo ja, dan is je voeding brak. Zo nee, dan moet je waarschijnlijk het probleem ergens anders zoeken.
Zit je CPU cooler goed op je processor? Word ie niet te warm?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het broertje van JMMadKiller

Mijn comp doet het nog steeds niet, heb mijn moederbord laten testen en het bleek dat ie niet stuk was ( ze hebben wel de bios geupdate)
Na die tijd hebben we het bij m'n broer(JMMadKiller) geprobeerd en daar deed het moederbord het wel (duron600, 128MB 266Mhz, gf2mx400, 235 watt voeding) maar toen ik thuis de comp weer in elkaar had gezet met een 450 watt voeding was het probleem weer terug.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat het probleem kan zijn :'( ook niet als ik alles af koppel wat niet nodig is om door de POST van een computer te komen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Je hebt wel de settings mbt tot je geheugen en Cpu speeds goed staan ?

Probeer eens als je in de bios bent gekomen, je Cpu Fsb in te stellen op 100, en je geheugen timings e.d. zo traag mogelijk, kijken wat ie dan doet als je het Bios uitkomt.

[ Voor 56% gewijzigd door Hoyden op 26-09-2003 17:42 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

zet speech post messages eens aan en sluit je speakers aan.
Mischien komt daar een zinnige melding uit.
Als ik mijn systeem teveel overclock krijg ik een vrouw die zegt : System failure due to overclocking" bijvoorbeeld.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet in de bios komen :( en ik heb al bios clear gedaan

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 17:44:
Eerdere quote van je :
"hij loopt vast in de post als ik snel genoeg ben kan ik nog in de bios setup komen en dan loopt hij niet vast"

Maar ok, je komt er dus niet in..

Wat je anders ff moet doen, is je mobo uit je kast halen, ergens plat op neerleggen(zonder de plaat die in je kast zit, die je er soms uit kunt halen), cpu erop+mem+video+voedingkabel eraan, aanzetten door contact te maken tussen de 2 Powerpinnetjes en kijken wat je mobo dan doet.

Geeft ie dan beeld, dan is het iets wat te maken heeft met de kast en/of de aansluiting naar je kast/plaat toe.

[ Voor 40% gewijzigd door Hoyden op 26-09-2003 17:48 ]

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 17:44:
Als je de bios reset staat volgens mij dat irritante stemmetje al aan..

Twitter | Linkedin

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 17:57

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik heb een A7V8X en had hetzelfde probleem, mss heb je hier wat aan:

In het bios zit er normaalgezien een Hardware Monitor. Als je daar alles uitschakelt (overal IGNORE) bootte alles normaal. Natuurlijk is dit niet ideaal, omdat de o.a. de core voltage, temps enz niet gechecked worden bij het opstarten. Ik heb dan enkele bios-updates geprobeerd, en uiteindelijk loste de nieuwste versie het probleem op... (Je moet wel ff een floppy maken zoals in de handleiding staat)

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 26 September 2003 @ 17:45:
[...]

Eerdere quote van je :
"hij loopt vast in de post als ik snel genoeg ben kan ik nog in de bios setup komen en dan loopt hij niet vast"

Maar ok, je komt er dus niet in..
het is nog maar 1 keer gelukt om de setup in te komen sints de computer weer inelkaar zit

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem, zelfde moederbord.
ik zeg er vast bij dat ik de oplossing niet heb..

wat is er gebeurd:

ik ben met de hele zooi terug naar de winkel gegaan, dus met kast
en alles ingebouwd. ik kom daar aan, gaat die vent eerst kijken of ik alles
wel goed gemonteerd en aangesloten had. nou dat was in orde..

toen ging die mijn geheugen testen, dat was goed, maar toch maar nieuw staafje erin. geprobeert, werkte niet. hij de videokaart eruit halen, andere vid erin, geprobeert of die ut deed, werkte niet ik had nog steeds hetzelfde probleem.

hij mijn eigen videokaart er weer in doen, ondertussen heeft ie het erover dat hij het ook niet snapt en dat het misschien aan het moederbord lig en dat die wel vervangen kan worden, dan moest ik thuis ff mob eruit halen en dan kon ik hem ruilen. hij probeert het uiteindelijk nog maar eens, en verrek hij deed het..

hij snapte het zelf ook niet, ik ook niet. maar hij zei als ik die probs weer krijg kon ik me mbord omruilen... ik had zoiets van "ach die zal het wel niet meer doen als ik thuis ben" en dan kon ik hem direct omruilen..

maar ik heb er geen problemen meer mee gehad, heel vreemd...

verder een heel goed bordje hoor. :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
300watt is echt ZAT voor zo'n systeem, cpu verbruikt 70watt ofzo, hardeschijfje, 30watt(?) videokaart, 40watt, diskette, 10? cdrom? 10?
Pagina: 1