speedtouch benaderen met linksys ertussen

Pagina: 1
Acties:

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Dat wil ik dus :P Ik heb een LAN met een linksys WRT54G acces point die tevens als gateway en als DHCP server fungeert. De linksys is verbonden met mijn alcatel speedtouch home/pro die als router fungeert en als DHCP-client. Dit werkt allemaal prima :) Ik kan de linksys configureren vanuit mijn pc door zijn ipadres (192.168.1.1) in te typen in mijn webbrowser. Ook kan ik de Speedtouch op dezelfde wijze configureren (nu met ipadres 10.0.0.138) als ik de linksys weglaat en de Speedtouch rechstreeks op mijn pc aansluit. Het enige wat ik niet kan is de speedtouch configureren met de linksys ertussen (cannot find server or dns-error). Iemand een idee hoe ik dit (kleine) ongemakje kan oplossen?

De enige echte :-)

• mars

mars

Topicstarter
Ik kan wel static routing (in de gateway operating mode) of dynamic routing (in de router operating mode) regels configureren. Ik heb echter geen idee hoe dit precies moet (mijn pogingen in die richting zijn helaas mislukt)

• mars

mars

Topicstarter
Vreemd, geen reacties, niemand met deze combi :P?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
mars schreef op 08 September 2003 @ 21:10:
Vreemd, geen reacties, niemand met deze combi :P?
Dat komt (denk ik) omdat je DHCP server jouw in een ander subnet plaats waardoor het 10.0.0.138 ip adres extern is en hij dus aan je alcatel vraagt of hij een internet site kan vinden op dat ip adres.

Hoe je dit kunt oplossen: ik denk door je router te vertellen dat ip 10.0.0.138 door te lussen NAT ;) of als het mogelijk is je DHCP adressen in de 1.0.0.x range laten releasen.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Kan volgens mij niet, tis mij nog nooit gelukt met een router er tussen iig. Dus ik geef je weinig kans.
Misschien dat google een uikomst bied, of kijk ff op de site na linksys (goede routers btw)

offtopic:
Kwam ik tegen op slashdot.org
Linux op je Linksys router installeren

edit:

ohh, kan dus wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Suepahfly op 08-09-2003 21:18 ]

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59

Edho

Heeft Canon A570IS

Ik heb een speedtouch 510 en een linksys router. Ik kan beide apparaten beheren als ik aan de linksys hang. Probeer eens iets met de default gateway in te stellen. Mischien kun je er 2 instellen.
Zit nu op werk, zal thuis even checkken, waarom ik dat wel kan.
later...

Edho

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan ook gewoon alles beheren.

Denk dat het probleem in je routing zit.

Overigens heb ik de DHCP daemon op de ST510 uitgezet. DHCP laat ik lekker door de linksys doen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Speedtouch 510 != Speedtouch Home.

De 510 is een router, en dan heb je die linksys als switch/AP in het netwerk hangen, en gebruik je niet de router functionaliteit. (ie: de 510 zit in een LAN poort van de linky, niet in de WAN poort, 510 doet de NAT zaken)

Met de Speedtouch home, gebruik je de linky over het algemeen in de WAN poort, en laat je de linky de NAT (en dus de router functionaliteit) uitvoeren. Met deze config is het altijd onmogelijk om van het LAN de Speedtouch te bereiken.

Is de Speedtouch gehacked om als router te kunnen functioneren (belachelijk met een linky; die doet het een stuk beter met meer mogelijkheden) en je sluit deze dus aan op een LAN poort van de linky, dan kan het uiteraard weer wel.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

ik heb dezelfde opstelling: Stel in je Linksys bij DNS adressen het IP adres van je Speedtouch
Pagina: 1