corsair of twinmos voor OC

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:36

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
ik was bezig een nieuw systeem samen te stellen, en kreeg het advies 2x 256mb PC3200 Corsair TWINX geheugen te gebruiken a 209 euro aangezien dit het beste geheugen zou zijn voor een ASUS A7N8X DeLuxe R2 icm overclocken

Maar is dit nou echt zon verschil dat bijv:
DDR SDRAM geheugen / TwinMos 1024MB PC400/PC3200 Dual Channel Kit a 195 euro minder is? wel even 512 mb meer geheugen voor hetzelfde geld

Is dit soort geheugen net zo overclockbaar? Of kan ik beter PC3500 nemen? of 3700
Ik kom er niet meer helemaal uit.

Verwijderd

Tja keuses maken

ik kan je iedergeval vertellen dat Corsair Twinx serie geheugen super goed ocbaar is :D + laage timings

maar dan moet je gaan denken als je niet meer dan 200 Euro kan uit geven
ga je appz draaien die meer dan 512 gaan gebruiken?

zo ja dan kan die twinx wel sneller zijn met ocen maar je daadwerkelijke pc is langzaamer omdat je virtueel geheugen gebruikt om de appz te draaien (HD als ram dus :( )

en PC3500 zo goed ocbaar als 3700? moeilijk te zeggen. want het hankt van de qualitijd van de modules af.

als ze van het beide merk zelfde serie zijn en de Latency timings zijn het zelfde Tja dan zal de 3700 beter oc baar zijn!

maar vaak zie je dat 3500+ slechtere timings hebben dan hun langzamere 3200 broertjes om de snelheid te halen wat Corsair dus doet!

de 3200LL twinx modules zullen denk ik het zelfde zijn als de 3500 en de 3700 modules alleen zijn de timings slechter in de SPD ingesteld zodat ze hogere clocksnelheid kunnen halen. inpresiepe maakt het niet zo veel uit aangezien ze allemaal bijna even duur.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:36

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
echt zware appl ga ik niet draaien nee, maar ik vraag me dus af of het prijsverschil het waard is. Ik kan me niet voorstelen dat de performance van de comp er een stuk mee vooruit kan gaan ipv twinmos(bij OC'en). I.t.t. 1024 mb ipv 512 mb, dat lijkt mij meer te schelen, en zoals je zegt geen (of minder)virtueel geheugen gebruik

Of je moet er zoveel meer mee kunnen OC'en dan bijv dat twinmos geheugen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb hier totaal 5 latjes TwinMos van 512 MB met Winbond BH-5 en CH-5 chipjes. Allen halen zeker 220 Mhz , enkele zelfs 230 mhz. Dus TwinMos hoeft zeker niet slecht te zijn. En timings zijn zeker interessant, maar een halve gieg geheugen misschien nog wel meer :)

Concrete Loop Watercooling

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Keuzes, keuzes, keuzes .. Dat is een ding dat je zélf moet maken :)

Kijk eens in de FAQ van dit subforum welk geheugen je moet nemen. Als het jou specifiek om overclockbaarheid/prijs gaat, dan zou je natuurlijk overclockresultaten van alle merken moeten weten. Om hierachter te komen zou je dus in Die-Hard Overclocking & Cooling moeten kijken; daar staat een DDR Geheugen Overclock Topic B)

Dit topic is gesloten.