Ik heb vorige week bij Norrod in Groningen een PQI USB 2.0 Traveling Disk gekocht.
Volgens de verpakking werkt hij onder linux met kernel 2.4.0+
Op de uni draaien we Red Hat 9. Ik dat ding erin pluggen... mounten.. mooi niet dus.
Ik kijken wat er mis is.. overleggen met Systeembeheer..
Bestandsysteem word niet herkend.
Goed.. ik op de fiets naar huis (op de win2k pc's op school draaid novel -> geen rechten om m'n USB disk aan te sluiten
)
Dat ding geformateerd op FAT... weer naar school.. nog niks.
Nu zit ik bij m'n ouders en heb hier op m'n 2e PC Red Hat 9 geinstalleerd en op m'n ouders PC staat Windows XP.
Ik ren nu al de hele avond van boven naar beneden en weer terug in de hoop dat ik hem hier aan de praat krijg.. zonder succes.. FAT, FAT32, NTFS (met alle mogelijke cluster grotes) en hij werkt nog steeds niet
dmesg geeft het volgende:
btw.. fsck.* werkt ook niet.. linux heeft gewoon geen toegang tot de USBpen
Volgens de verpakking werkt hij onder linux met kernel 2.4.0+
Op de uni draaien we Red Hat 9. Ik dat ding erin pluggen... mounten.. mooi niet dus.
Ik kijken wat er mis is.. overleggen met Systeembeheer..
Bestandsysteem word niet herkend.
Goed.. ik op de fiets naar huis (op de win2k pc's op school draaid novel -> geen rechten om m'n USB disk aan te sluiten
Dat ding geformateerd op FAT... weer naar school.. nog niks.
Nu zit ik bij m'n ouders en heb hier op m'n 2e PC Red Hat 9 geinstalleerd en op m'n ouders PC staat Windows XP.
Ik ren nu al de hele avond van boven naar beneden en weer terug in de hoop dat ik hem hier aan de praat krijg.. zonder succes.. FAT, FAT32, NTFS (met alle mogelijke cluster grotes) en hij werkt nog steeds niet
dmesg geeft het volgende:
En zeg nou aub niet dat ik de search moet gebruiken.. want dat doe ik de hele week alhub.c: new USB device 00:1f.2-2, assigned address 10
hub.c: USB hub found
hub.c: 1 port detected
hub.c: new USB device 00:1f.2-2.1, assigned address 11
WARNING: USB Mass Storage data integrity not assured
USB Mass Storage device found at 11
usb-uhci.c: interrupt, status 3, frame# 1960
sda : READ CAPACITY failed.
sda : status = 1, message = 00, host = 0, driver = 08
Current sd00:00: sense key Not Ready
Additional sense indicates Medium not present
sda : block size assumed to be 512 bytes, disk size 1GB.
sda: Write Protect is off
sda: I/O error: dev 08:00, sector 0
I/O error: dev 08:00, sector 0
unable to read partition table
btw.. fsck.* werkt ook niet.. linux heeft gewoon geen toegang tot de USBpen
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?