Ik heb met mijn computer (PC1) al lange tijd een probleem. ELKE keer als WinXP opstart, gaat hij schijfcontrole uitvoeren (hij voert stap 1 tot en met 3 uit).
Dit is na een schone XP installatie.
het moederbord betreft een gigabyte 7DXR+, waarvan ik alle nieuwste moederborddrivers heb geinstalleerd.
Nu heb ik echter laatst het moederbord van PC1 (+ cooler, processor en geheugen) ingebouwd in PC2 en nu heb ik het probleem met PC2.
Er zit een gloednieuwe harde schijf in PC2 overigens en het is ook een schone installatie.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
schijfcontrole en daarna opnieuw opstarten
chkntfs -> geen fouten
chkdsk /r -> geen fouten
nieuwe IDE kabel -> geen resultaat
had ergens gelezen dat 'r een windows update voor is, dus had die gedownload, maar kom 'm n iet installeren omdat die al in SP1 zit die al geinstalleerd is.
Heb ook een andere IDE driver geprobeerd -> geen resultaat
Wie oh wie heeft nog suggesties?
Dit is na een schone XP installatie.
het moederbord betreft een gigabyte 7DXR+, waarvan ik alle nieuwste moederborddrivers heb geinstalleerd.
Nu heb ik echter laatst het moederbord van PC1 (+ cooler, processor en geheugen) ingebouwd in PC2 en nu heb ik het probleem met PC2.
Er zit een gloednieuwe harde schijf in PC2 overigens en het is ook een schone installatie.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
schijfcontrole en daarna opnieuw opstarten
chkntfs -> geen fouten
chkdsk /r -> geen fouten
nieuwe IDE kabel -> geen resultaat
had ergens gelezen dat 'r een windows update voor is, dus had die gedownload, maar kom 'm n iet installeren omdat die al in SP1 zit die al geinstalleerd is.
Heb ook een andere IDE driver geprobeerd -> geen resultaat
Wie oh wie heeft nog suggesties?