[Multikabel] Snelheidsmeter.

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik wil graag een zeer preciese download snelheid en brandbreedte meter hebben.

Ik heb er al verschillende geprobeerd. Bijvoorbeeld Net-Medice en Stat en Perf. Maar deze laten de overal doorvoer snelheid zien. Niets dus om je bandbreedte mee te meten. Ook graag iets wat niet uit zich zelf opstart, het is om af en toe de snelheid te meten!

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• stylezzz99
Eentje voor op mijn harde schijf. Volgens mij meet deze je browser snelheid en niet je netwerk snelheid!

Verwijderd

DU Meter?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

kijk s op google of download.com

enneh, lees de faq eens, dit is echt een search-vraag

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

pak Du meter maar heb ik ook tijdje gebruik is wel handig.

ik voel een slotje aankomen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 23:32 ]

• stylezzz99
Lees even AUB!!!

Ik heb al gezocht op GOT, Google en andere sites een niks gevonden, heb er zeker twintig uit geprobeerd en DU Meter geeft niet aan wat ik wil weten!!!!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Netmedic en Stat ´n Perf heb je al geprobeerd, net als DU Meter. Misschien AnalogX's "Net Stat Live" ¨(http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm)proberen?

Of
Bandwith Monitor (www.idyle.com)

Verder zou ik het ook zo snel niet weten... succes.

[ Voor 28% gewijzigd door Bansoon op 05-09-2003 11:31 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
GuidoHuis schreef op 04 September 2003 @ 23:55:
Lees even AUB!!!

Ik heb al gezocht op GOT, Google en andere sites een niks gevonden, heb er zeker twintig uit geprobeerd en DU Meter geeft niet aan wat ik wil weten!!!!
DU Meter geeft wel de bandbreedte door...gewoon in kbit of kbyte epr seconde. kun je zelfs selecteren welke netwerkadapter je wilt gebruiken om te meten... wat wil je nog meer????

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 07:41
Wat andere mensen al zeggen, DUmeter installeren, en dan bijv deze file compleet binnen halen:

http://www.proserve.nl/1000mb.bin

Krijg je een goed beeld van je topsnelheid lijkt me zo..

• SPee
  • Laatst online: 10:26
Volgens mij is je doorvoersnelheid je bandbreedte. En of het een gemiddelde is maakt niet uit, is alleen beter. (Behalve als je wilt pochen :) )

Maar wil je dat eigenlijk weten wanneer je aan het downloaden bent vanaf een server? Of zomaar op een moment als je toch niets te doen hebt?

En anders zou je best eens kunnen kijken naar welk abonnement je hebt. Voor zover ik weet zal de beloofde snelheid van je abbo wel overeenkomen met de gehaalde snelheid.
Of wil je weten wanneer je de hogere snelheid hebt? Anders zou ik gewoon wachten tot na 10 oktober, weet je het zeker. :)

let the past be the past.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:02
GuidoHuis schreef op 04 September 2003 @ 23:55:
Lees even AUB!!!

DU meter is 1 van de beste (zo niet de allerbeste) traffic logger, wat voor opties/features wil je dan precies hebben :?

• stylezzz99
Ik wil de beschikbare bandbreedte weten en de beschikbare doorvoersnelheid weten.

De programma's die ik al heb gevonden meten alleen het internet verkeer. Hier heb ik al een programma voor, namelijk mco.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 13:47
Bandbreedte kan je maar op een manier meten, namelijk door hem te gebruiken. Dus dat zou betekenen dat je heel de tijd @max zou moeten downen en uppen tegelijk. Maar meestal is het zo met kabel dat als je maximaal upload je download 0 is.
Dus denk niet dat het zomaar kan...

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

GuidoHuis schreef op 05 september 2003 @ 18:37:
Ik wil de beschikbare bandbreedte weten en de beschikbare doorvoersnelheid weten.

De programma's die ik al heb gevonden meten alleen het internet verkeer. Hier heb ik al een programma voor, namelijk mco.
Dit kan je dus shaken.. de enige manier om dit te meten is om verkeer te generen op je eerste hop.. maximum snelheid / brandbreedte wat dat trekt is de maximum beschikbare snelheid / bandbreedte. Als je niet weet wat je eerste hop is..

in dos:

tracert www.tweakers.net

en het ipadres wat bovenaan staat is je eerste hop (daar kan ook een router staan of een server in je huis, dan moet je dus de volgende hop pakken).

vervolgens moet je op een of andere manier download en/of upload verkeer naar dat ip adres regelen.. en aangezien dat meestal alleen een router is.. gaat je dat niet lukken.. je kan een hoop packets sturen, maar daar schiet je weinig mee op.

Dus....

DIT KAN NIET

Bij multikabel is er een testsite ingericht, waar je files van verschillende grootte kan downloaden om je snelheid te testen.. wat je daar haalt is 99% gelijk aan je maximum beschikbare bandbreedte.

btw, smijten met termen helpt niet, omschrijf volgende keer gewoon even goed wat je precies wilt, want dit helpt niet :)

edit:
mwa, dit valt niet onder dubbelpost vind ik.. heb ik veel te veel tikwerk voor verricht :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 18:49 ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:05
Het verbaast me dat niemand begrijpt dat hij zijn netwerk wil "benchmarken"! Helaas weet ik hier zelf ook geen tool voor. :(

Verwijderd

DutchCommando schreef op 05 september 2003 @ 18:50:
Het verbaast me dat niemand begrijpt dat hij zijn netwerk wil "benchmarken"! Helaas weet ik hier zelf ook geen tool voor. :(
tuurlijk, hij wil zn netwerk benchen.. daarom zet ie multikabel in de topic..

stom van mij :o goed van jou _/-\o_

[edit]

sisoft sandra kan je netwerk benchen.. netcps kan het (ruikt naar google.. snif snif.. jawoor.. google)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 18:53 ]

• Sir_Killalot
GuidoHuis schreef op 05 September 2003 @ 18:37:

Multikabel heeft 5 abo's, dan weet je toch wat de maximale snelheid is ?

64/32 - 256/128 - 768/128 - 1536/256 - 1536/1024

anders snap ik het niet meer 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Killalot op 05-09-2003 21:27 ]

• stylezzz99
Ja, je hebt gelijk. Maar wie zegt dat multikabel zich daar aan houdt? Ik heb dacht zelf dat als je betaald voor "binnenkort 1 mbps", je deze snelheid en brandbreeedte ook moet hebben, wat heb je er anders aan?

Mocht het niet kloppen de snelheid, dan kan ik dit loggen en door sturen aan Mutlikabel. Ik betaal bijna 50 euro en dan wil ik ook waar voor mijn geld.

:)

Verwijderd

GuidoHuis schreef op 06 September 2003 @ 01:19:
Mocht het niet kloppen de snelheid, dan kan ik dit loggen en door sturen aan Mutlikabel. Ik betaal bijna 50 euro en dan wil ik ook waar voor mijn geld.

Je zou maar 120 KBps halen |:(

Edit: 50!!! euro voor 1 Mbps? :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 01:23 ]

Verwijderd

Je dient http://speedtest.multikabel.nl/ te gebruiken. Verder de aangeboden snelheid haal je enkel in de beste condities en je hebt altijd loss dmv overig verkeer. Dus als je je gaat vasthouden op die snelheid kom je bij multikabel net zo bedrogen uit als bij elke andere ISP.

Verder staat in de AV van ze dat de aangeboden snelheid onder voorbehoud is. Als je snelheid echt veel langzamer is dan willen ze de lijn nog wel eens doormeten en een mannetjes langsturen bij problemen (vaak te weinig signaal naar binnen toe). Verder kan je ze enkel dankbaar zijn voor de snelheids verhoging. Ben je dat niet, dan raad ik je aan over te stappen op een andere ISP. :)

• Sir_Killalot
GuidoHuis schreef op 06 September 2003 @ 01:19:
Ja, je hebt gelijk. Maar wie zegt dat multikabel zich daar aan houdt? Ik heb dacht zelf dat als je betaald voor "binnenkort 1 mbps", je deze snelheid en brandbreeedte ook moet hebben, wat heb je er anders aan?

Dat kan dus met DU Meter (de stopwatch optie), en als je 1Mbit krijgt zal je snelheid waarmee je kan downloaden rond de 105/115 KB/s komen te liggen :)

Dit zijn de resultaten van speedtest.nl: http://www.speedtest.nl/D...hs.asp?pi_id=66&co_id=422 (nu nog 768Kbit)

Je haalt dus nooit max snelheid maar 85/88 KB/s komt wel erg in de buurt van de max 96 KB/s ;)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Sjeik schreef op 05 september 2003 @ 18:45:
Bandbreedte kan je maar op een manier meten, namelijk door hem te gebruiken. Dus dat zou betekenen dat je heel de tijd @max zou moeten downen en uppen tegelijk. Maar meestal is het zo met kabel dat als je maximaal upload je download 0 is.
Dus denk niet dat het zomaar kan...
Dit is onzin! Bij MK wordt de download afgeknepen in de modem EN de upload appart afgeknepen. Staat volkomen los van elkaar.

Verwijderd

Dit is onzin! Bij MK wordt de download afgeknepen in de modem EN de upload appart afgeknepen. Staat volkomen los van elkaar.
Dat is pas onzin! Zowel de up- als downstream worden bij multikabel afgeknepen, en niet in de modem zelf. Vroeger was dat idd wel zo, maar van dat systeem zijn we al een tijd af.
Multikabel is juist naar dit systeem gegaan zodat er niet meer met de modem gekl**t kan worden om hogere snelheden te halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 20:38 ]

• MediaZoo
  • Laatst online: 01:28
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 20:36:
[...]

Dat is pas onzin! Zowel de up- als downstream worden bij multikabel afgeknepen, en niet in de modem zelf. Vroeger was dat idd wel zo, maar van dat systeem zijn we al een tijd af.
Multikabel is juist naar dit systeem gegaan zodat er niet meer met de modem gekl**t kan worden om hogere snelheden te halen.
dat laatste is pas onzin... btw alle 2 is onzin :D

multikabel knijpt zowel up als down in het modem. DIt word gedaan doordat het modem een configuratie filetjes van een tftp server van multikabel haalt. Dit filtje bevat alle instellingen zoals adres van dhcp server, up snelheid, downsnelheid, frequentie, vermogen om te kunnen zenden enz enz. Dit heb ik een keer bij toeval ondekt omdat de heren bij multikabel mij toen der tijd een verkeerde config file hadden gegeven. Met het effect dat ik sneller ging dan andere kabelinternet gebruikers. Er is alleen niks te kloten in het modem. Omdat je niet in het modem kan komen tenzij je dit doet via de cai poort door een cmts eraan te koppelen en dat kost veel geld om zo'n ding aan te schaffen dus niet de moeite waard. En daarbij komt dan ook. zodra jij je kabelmodem weer aan het multikabel net hangt haalt ie keurig weer het filetje van de cmts van multikabel waardoor je dus weer de "geknepen" snelheden hebt. Die files zijn trouwens .md5 bestanden :)

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:01

NEK

Binnen gaat multikabel ook omhoog! Mijn abbo wordt nu 1 mbit!!! Geweldig

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
GuidoHuis schreef op 04 september 2003 @ 23:25:
Eentje voor op mijn harde schijf. Volgens mij meet deze je browser snelheid en niet je netwerk snelheid!
Deze vind ik leuk, je software heeft misschien dan wel betrekking op hoe snel jij iets op je beeldscherm krijgt, maar dat heeft echt geen invloed op de snelheid van je verbinding, dat dit voor de gebruiker uiteindelijk zo lijkt wil niet zeggen dat die speedtest daar mee te maken heeft.

Ik neem aan dat speedtest een bestand begint te sturen en dan gewoon w8 tot de tcp/ip suite antwoord dat het bestand ontvangen is, hier staat je browser los van.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Wildfire

Joy to the world!

Een proggie om de snelheid te meten... Nuria

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sir_Killalot
Wildfire schreef op 07 September 2003 @ 15:51:
Een proggie om de snelheid te meten... Nuria
Ziet er goed uit d:)b

TweakDSL UltraDSL staat zelfs bovenaan met 5312 Kbit :+

• Max|Burn
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Weps schreef op 06 September 2003 @ 20:55:
[...]
Die files zijn trouwens .md5 bestanden :)
.md5 zal een checking file zijn, aangezien de profiles in een .bin staan ...
trouwens raar dat deze nergens gemeld stond? -> http://speedtest.quicknet.nl
alhowel ik t idee heb dat de server waar t op draait niet bijster goed is.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 08-09-2003 08:01 ]

ma ma ma ma ma macron one

Pagina: 1