Compaq flash > mislukt

Pagina: 1
Acties:

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een compaq deskpro EP C300a voor mijn zusje op de kop weten te tikken, met helaas 64 mb ram erin. Ik denk ik doe er 128 bij > werkte niet, terwijl het wel had moeten werken. Leek me simpel > ff de bios flashen. Ik keurig netjes alle typenrs overschrijven, controleren, etc, het juiste (??) flash bestandje gedownload, en geflasht, het programma gaf ook geeneen foutmelding...

Maar nu: het systeem boot niet en blijft hangen in een zwart scherm. Geen piepjes, niks! Als ik een flop in de a-drive doe gebeurt er ook niks, een PCI-vidkaart erin biedt ook geen soelaas (qua beeld). Iemand enige ervaring hiermee? (Dus met dit systeem!!).

Zou het helpen om er een ISA-kaart in te stoppen? Zoniet, dan ben ik bang dat ik het systeem weg kan pleuren, want de bios-chip zit vast in het mobo.... Graag niet meteen een close, want heb er lang naar gezocht, en heb het niet kunnen vinden op de site van compaq/google/got...

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:07
als het flashen is fout gegaan dan denk ik dat je het kan schudden, want zoals jij ontschrijf komt er geen biosscherm. dus het moederbord is nu niet meer bruikbaar. ik heb er zelf geen ervaring mee als een flash is fout gegaan. maar als het flashen goed was gegaan dan had ie gewoon geboot. ik denk dat ie niet meer bruikbaar is.

dSLR: Nikon D5300;