Problemen met een computerfirma

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 14:02
Ik heb problemen met computerland. (negatieve reclame mag toch wel dacht ik)
Ik had in januari dit jaar een nieuwe pc gekocht bij die firma.
En sindsdien heeft mijn pc ongeveer 3 maanden op volledige kracht gewerkt.
Hij is ongeveer 3 maanden in totaal daar geweest voor reparatie van het een en ander. En de afgelopen 3 maanden heb ik een andere graf kaart, want mn eigen graf kaart (gigabyte radeon 9700 pro) is opgestuurd.
Maar ik heb mijn grafische kaar die 9700 pro al 13 weken geleden ingeleverd daar en hij is 11 weken geleden al opgestuurd naar gigabyte zelf. Want de cooler van de grafische kaart was helemaal vastgelopen (meerdere keren)
Ik heb ze ongeveer om de 2 weken gebeld om te vragen hoe het er mee stond. Maar telkens het bericht dat ze moesten wachten op gigabyte zelf.
Maar ik weet niet hoe jullie dat vinden, maar dit vind ik geen SPOED (zoals ze dat zelf op het papiertje wat ik meegekregen heb) gezet hebben.

Nu wilde ik dus weten van wat zijn jouw rechten als klant, want ik heb het wel een beetje gehad met computerland.
Want over garantie zijn ze ook niet echt duidelijk bij computerland.

p.s. als dit niet bij overige hardware hoort moet iemand het maar even verplaatsen. Dit leek mij de meest logische plek

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Lijkt me in ieder geval iets voor de shop-survey op de front-page. B)

edit:
:Y) to BoyGenius. :+

[ Voor 15% gewijzigd door agent327 op 04-09-2003 22:00 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Shop survey?

http://www.tweakers.net/shopsurvey

:)

edit:

damn u agent327 ;)
btw al ff topicreport gedaan :)

[ Voor 41% gewijzigd door BoyGenius op 04-09-2003 21:56 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• mnielsm
Ja, daar ga ik het ook zeker neerzetten, maar dit was eigenlijk meer een vraag van wat je nou allemaal mag.
Als ik mn eigen grafische kaart weer terug heb, of het probleem is op een andere manier opgelost dan zal ik ook zeker een negatief bericht bij de shopsurvey neerzetten. Maar als ik er nu eentje neerzet kan ik wel bezig blijven.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Je hebt nu zeker recht op een zelfde kaart en wel binnen een korte termijn. bijna 3 maand is echt te lang voor een product wat maar 3 maand gewerkt heeft.
Een redelijke termijn voor een reparatie is 14 dagen.
Je kunt ze in gebreke stellen en eisen dat dit alles binnen die 14 dagen nu alsnog opgelost wordt.
... Dit als je het netjes wilt spelen.
Ikzelf zou onderhand al zo pissed zijn dat ik zou eisen de manager te spreken te krijgen.
Blijf echter altijd rustig, maar laat je niet omver lullen. Bied ze ene week de tijd desnoods om met een oplossing te komen, en anders ga je stappen ondernemen. (dit dan ook echt doen) Maak ook duidelijk dat de kosten van een advocaat uiteraard op hun verhaald zullen worden.
Hopelijk kiezen ze dan eieren voor hun geld en geven je een nieuwe kaart.

10+ weken voor een reparatie van een dusdanig nieuw onderdeel kan echt niet

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jij hebt er dus echt niks mee te maken hoe lang dat ding bij gigabyte blijft hangen he. alleen dat is wel hun smoes. jij hebt gewoon recht op een werkende kaart en waar zij die vandaan toveren moeten hun weten.

Als iemand een pc bij mij koopt en bijvoorbeeld de schijf crasht, dan ga ik toch ook niet zeggen van 'ja sorry hij moet heen en weer ierland en dat kan ff duren.' Nee, ik schroef er een nieuwe schijf in, stuur die andere op, en zie wel wanneer die weereens terecht komt. dat is verder mijn probleem, niet dat van de klant.

het is bij leveranciers soms zelfs zo dat dingen die je opstuurt voor rma, gecrediteerd worden. daarbij is het dus zelfs de bedoeling dat je als winkel gewoon een nieuw exemplaar ergens in schroeft.

het zou echt niet in mij opkomen om een klant zo lang te laten wachten, en ik zou het als klant al helemaal niet pikken.

[ Voor 25% gewijzigd door smvs op 04-09-2003 23:08 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij voorkeur op donderdag avond op zaterdag middag luidrucht aan de toonbank klagen
daar zijn ze wel gevoelig voor

Iperf

• mnielsm
smvs schreef op 04 September 2003 @ 23:06:
...
het is bij leveranciers soms zelfs zo dat dingen die je opstuurt voor rma, gecrediteerd worden. daarbij is het dus zelfs de bedoeling dat je als winkel gewoon een nieuw exemplaar ergens in schroeft.
...
Ja, normaalgesproken doen ze dat ook wel gewoon n nieuwe geven. MAAR ze hadden bij geeneen computerlandwinkel in nederland meer radeon 9700 pro kaarten. Hadden ze die wel gehad dan had ik al lang een nieuwe kaart.
Want de voorraad van 9700 pro was hard acheruitgegaan omdat hij wat goedkoper werd. Dus toen hadden ze ze ook niet meer op voorraad. En omdat gigabyte ook errug achterloopt met de normale leveringen van producten hebben ze ze ook nog niet binnengekregen.

Maar ik zal ze morgen maar weer eens bellen en kijken of ik dan verder kom.
Extra adviezen enzo zijn nog steeds welkom.
Ik zal morgen een bericht neerzetten van hoe het gegaan is.

• mnielsm
fish schreef op 04 September 2003 @ 23:09:
bij voorkeur op donderdag avond op zaterdag middag luidrucht aan de toonbank klagen
daar zijn ze wel gevoelig voor
Dat is inderdaad wel waar, maar dan moet ik weer in utrecht zien te komen, en aangezien ik geen auto hebt. (logisch ik ben pas 17) Is het komen bij computerland utrecht wel wat lastiger, maar het is zeker een goed idee, ik zal het in gedachten houden.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

mnielsm schreef op 04 September 2003 @ 23:13:
[...]
Maar ik zal ze morgen maar weer eens bellen en kijken of ik dan verder kom.
Met bellen kom je nergens. Gewoon naar die winkel toegaan en daar het een en ander duidelijk maken.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Van mijn GB 9700 pro was de TV-out stuk. Het opsturen naar GB heeft in totaal 4 weken geduurd. En dat schijnt normaal te zijn,dus het wordt tijd dat je ff bij e langs gaat.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op 05 september 2003 @ 09:53:
Van mijn GB 9700 pro was de TV-out stuk. Het opsturen naar GB heeft in totaal 4 weken geduurd. En dat schijnt normaal te zijn,dus het wordt tijd dat je ff bij e langs gaat.
Voor een reparatie aan iets electronisch is 4 weken inderdaad normaal. Zolang moet je bijv. ook wachten als je een kapotte autoradio opstuurt voor reparatie.

Maar ik vind zelf, dat je gewoon een nieuwe moet krijgen als het product bijv. na een week al stuk is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

p.s. als dit niet bij overige hardware hoort moet iemand het maar even verplaatsen. Dit leek mij de meest logische plek
Dit heeft inderdaad nul komma nul met PC-related hardwareproblemen te maken; dit topic hoort derhalve in Stuffis Generalis :) Maar aangezien je daar nog geen toegang toe hebt, gaat het topic dicht. Lees de FAQ van Lieve Adjes voor meer achtergrondinfo over toegangseisen tot de extra subfora B)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 05-09-2003 10:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.