Ik ben wat aan het prutsen/testen/spelen met Serviced components en loosely coupled events in .NET
Nu heb ik volgende situatie:
Ik heb 2 classes en een interface:
Van m'n 2 classes is er 1 een publisher, en een andere een subscriber.
In m'n Windows Form, gebruik ik die classes als volgt:
Nu, als ik op die button klik, dan zou ik hetgeen er in textBox1.Text staat, in een MessageBox moeten te zien krijgen. MyPublisher is nl. de publisher en de methode van de subscriber zou moeten uitgevoerd worden.
Echter, als ik op die knop klik, dan duurt het wel een tijdje eer m'n applicatie reageert, maar ik krijg niets te zien.
Ik heb een strong name aan m'n assembly gegeven enzo, en verder heb ik alle stapjes uit de tutorial gevolgd dacht ik, maar het blijkt niet te werken, terwijl het dat wel zou moeten doen.
Iemand een idee?
Nu heb ik volgende situatie:
Ik heb 2 classes en een interface:
code:
1
2
3
4
| public interface IEvent
{
void showmsg(string msg);
} |
Van m'n 2 classes is er 1 een publisher, en een andere een subscriber.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [EventClass]
public class MyPublisher : ServicedComponent, IEvent
{
public MyPublisher()
{
}
public void showmsg(string msg) {}
} |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public class MySubscriber : ServicedComponent, IEvent
{
public MySubscriber()
{
}
public void showmsg(string msg)
{
Application.MessageBox (msg);
}
} |
In m'n Windows Form, gebruik ik die classes als volgt:
code:
1
2
3
4
5
| private void Button1_OnClick (object sender, System.EventArgs e)
{
IEvent i = (IEvent) new MyPublisher()
i.showmsg(textBox1.Text);
} |
Nu, als ik op die button klik, dan zou ik hetgeen er in textBox1.Text staat, in een MessageBox moeten te zien krijgen. MyPublisher is nl. de publisher en de methode van de subscriber zou moeten uitgevoerd worden.
Echter, als ik op die knop klik, dan duurt het wel een tijdje eer m'n applicatie reageert, maar ik krijg niets te zien.
Ik heb een strong name aan m'n assembly gegeven enzo, en verder heb ik alle stapjes uit de tutorial gevolgd dacht ik, maar het blijkt niet te werken, terwijl het dat wel zou moeten doen.
Iemand een idee?
https://fgheysels.github.io/