[win98] installeren van Externe drive

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 08:38
Hallo allemaal.

Ik heb een vrij vervelend probleem.
Na mijn harde schijf van mijn laptop te hebben geformateerd, wilde ik windows 98 er weer op installeren.

Als ik bij het booten de win98 cd erin laat zitten, dan start hij keurig op met de vraag of ik van de windows setup van de cd wil laten starten of gewoon de computer wil laten starten met of zonder cd-rom support.

Nu wil het geval dat op het moment dat ik ervoor kies om de setup van de cd wil laten beginnen, hij de (!!) cd rom niet kan vinden en daarom de operatie stopt. Hij start dan op ZONDER cd-support. Terwijl hij dus WEL van de cd boot.

Ik heb ook op het internet gezocht naar programmatjes om het dan later aan de praat te krijgen (atapi307.exe,atapi2.27.exe, etc,etc)
Ook bij het editten van config.sys & autoexec geen resultaat.
Verder geeft sony alleen maar info & support voor windows versies. ik ben een site tegengekomen die er veelbelovend uitzag, maar ik heb mijn japans niet bijgehouden.

Heeft iemand de gouden tip?

Systeem:
Sony PCG-Z600RE
pentium III 500mhz
CD-rom (extern)PCGA-CD51

Si vis pacem, para bellum

Verwijderd

boot van cd, kies geen setup van cd maar start computer met cd ondersteuning. Ga na het opstarten naar de cddrive/win98 directory en start setup of install

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De reden dat hij wel boot van cd maar deze niet installeerd is dat de bios de de mogelijkheid heeft van cd te booten en deze dan als floppydrive te zien.

Maar als je boot met een win98 bootfloppy, wat doet hij dan? (moet hij bijna wel de cdrom vindan).

btw, je zegt dat hij extern is. hoe zit hij aangesloten?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Brand op een andere pc een windows 98 opstartdiskette op cd. (je kan een image maken van zon diskette en die weer branden op cd).
Dan kan je ahw opstarten met de officiele win98 opstartdiskette (op cd dan) en dan kan je dus kiezen voor opstarten met cdrom ondersteuning.
Daarna kan je gewoon de win98 cdrom erin proppen.

• Mohy
@ Tune: Helaas, dan geeft ie dezelfde foutmelding.(Moet ik heel eerlijk zeggen dat ik deze optie ook al had geprobeerd )
De melding is als volgt: No drives found, aborting installation

@Terw_dan: Hij zit aangesloten met een pc-card (zo'n plat breed geval)

[ Voor 20% gewijzigd door Mohy op 04-09-2003 21:33 ]

• Mohy
*kick*

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
zoals ik al zei: boot vanaf een cd/diskette met de win98 bootdisk erop. Wat gebeurt er dan?
Pagina: 1