Toon posts:

[MSN] Liedjes Luisteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, goeienavond,

Ik zit met een klein probleempje waarvan ik me afvraag of het opgelost kan worden. Ik ben op dit moment beetje aan het chatten met wat meisjes uit Venezuela en nou wil ik ze dus liedjes laten horen die ik op dat moment aan het spelen ben op mijn computer, en hun natuurlijk op hun beurt hetzelfde verhaal. Nee niet tegelijk :9

Maar het was ooit mogelijk dat te doen met MSN zonder microphone toch? Gewoon een mp3tje draaien, een audioconnectie openen en dan kon de andere horen wat jij aan had staan ... kan dat nog steeds met MSN 6.0 en dan vooral hoe?

Dank voor de hulp

Verwijderd

Euhm, nou ik heb volgens mij al die msn versies gehad, en nog NOOIT zoiets gezien of ervan gehoord. Je kan beter effe shoutcast downen. Live internet radio. Hoeven zij alleen maar winamp te hebben om te luisteren. En als ik me niet vergis kan je ook met WMP luisteren.

Verwijderd

je kan het waarschijnlijk voor elkaar krijgen met Winamp + Shoutcast
dus niet met msn 6 zelf,
installeer Winamp ( klik )
daarna ga je naar shoutcast en download de DJ en de broadcast stuff,
installeer de broadcast en de DJ componenten,
dan start je die broadcast programma die je geinstalleerd hebt.
daarna
start Winamp op
rechtermuisknop op Winamp > Options > preferences > en dan general purpose (gokje)
dan configureer je de bitrate
(80 max met 15 kb\s ongeveer)
en voer je de gevraagde info in,

nu klik je op broadcast of hoe het nu heet,

dan laat je je vriend(in)(nen)
ook winamp downloaden,
eenmaal geinstalleerd moeten ze op CTRL-L drukken en moeten ze dit invoeren

jouwip:8000

OF als dat niet werkt

jouwip:8001

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 22:14 ]

Verwijderd

Jup, shoutcast is the way to go.

Check out www.shoutcast.com, staan een aantal vrij duidelijke tutors hierover :)

Verwijderd

gewoon de mic con open gooien en dan je record divice op wave zeten en klaar is kees.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
ICQ kan het wel geloof ik

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je beoeld waarchijnlijk netmeeting vermoed ik zo

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik zie dus allemaal verschillende ideeen. Dat van die internetradio is uiteraard een beetje omslachtig maar mogelijk, meer mensen vertelde mij inderdaad over "de mic con open gooien en dan je record divice op wave zetten" --> waar vind ik dat ?

Verwijderd

lynx> Persoonlijk zou ik voor die radio gaan, veel meer mogelijkheden (ze ziet de titel en alles), maar wat jij bedoelt gaat als volgt (in XP iig). Je gaat naar het volumepaneeltje (dubbelklikken op dat speakertje in je taakbalk, anders ergens in control panels), dan ga je naar options> properties. Daar kies je record control oid, dan krijg je een stel nieuwe schuifjes. Een van die schuifjes is iets als Stereo mix, die moet je activeren.

Verwijderd

Je kunt ook als opneem apparaat je afspeelapparaat selecteren. IPV de microfoon stuurt msn dan gewoon door wat je op de PC aan het afspelen bent :) Heel easy :D

Verwijderd

Hmm, dat zeg ik toch net?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik doe dit heel vaak muziek via MSN...

Als je een SB Live! hebt is het heel makkelijk... start een audio conversatie, open je SB Mixer, kies recording channel: WHAT YOU HEAR! OF WAVE! ipv MIC.

Klaar nu gaat al je output van je geluid rechtstreek via MSN naar je partner en heeft zij PERCFECT geluid aan de andere kant... als je weer wilt praten, gewoon MIC kiezen

Verwijderd

Jij was sneller met typen :P Ik had nog ff gekeken hoe ging ondertussen en was ik 4 minuutjes later :)

Verwijderd

Okay :>

Mgoe, dat komt allemaal wel op hetzelfde neer wat er nu staat. Ofja, via de creative mixer is IETS anders, maar het boeit niet zoveel of je nu de creative mixer of de windows mixer gebruikt. Pak voor mijn part een staafmixer, het is een pot nat :)

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
http://www.skype.com
Van de makers van KaZaA P2P ouwehoere
Dus ook je MP3tje via de mic laten horen.

Heel BrEaZhEr dit, MSN is uit

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

precies msn is echt niet vetjes meer, trillian is beter in mijn ogen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 18:09:
precies msn is echt niet vetjes meer, trillian is beter in mijn ogen.
In jouw ogen ja :P Nee man Trillian is een baggerprogramma, veel betere alternatieven voor. Maar voordat die mooie eerdergenoemde alternatieven doordringen in het oerwoud van Venezuela >:) ...
Naja, he maar bedankt voor alle info's ik ga het even testen dus nu ... het leuke is wel dat ik dat sound ding disabled heb in mijn toolbar dus ik moet hem weer even cherchen :)
Pagina: 1