Toon posts:

[Linux] Root password forgotten

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Any possibility to recover a root password of a Linux Red Hat 6.2 (Zoot) webserver?

Server was at a provider and I took it back. Nobody can tell me the password.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Why do you need the root password???

Sh*t nederlands mag ook.
Voor zekerheid doorgaan in engels dan maar.

First explain why you need it maybe i can help you then. Certainly I won't help you on a description like this. You have to tell more info to make sure it's not illegal.

Verwijderd

Als het je eigen bak is, zorg dan dat je fysiek toegang hebt tot de machine, boot vanaf een linux CD, en stel een nieuw wachtwoord in.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
using grub ?? edit bootline to linux single boot, u are root without password.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 13:48
je kan ook zorgen dat je in single user-mode opstart...dan kun je zonder password inloggen.

dus op je lilo prompt inkloppen: linux single

(als je kernel-label linux heet dan tenminste)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 14:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
--> NOS
Aan je IP te zien kom je gewoon uit NL, NL mag dus ook..

verder zijn er in de search genoeg antwoorden te vinden..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server is helaas slecht onderhouden door de internet provider. Daardoor is deze gehacked en root password gewijzigd. Ik heb de machine hier nu thuis staan, dus niets illegaals. Ik moet kunnen inloggen om mijn floppydrive te mounten om sites over te zetten naar een nieuwe server. Zal bovenstaande eens gaan proberen. Alle hulp is welkom.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welkom!
Voordat je topics als dit opent wordt er van je verwacht eerst zelf even te zoeken of het niet al eens eerder behandeld is
http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

al geprobeerd? de 3e hit geeft al een antwoord volgens mij. Verder is het een kleine moeite het even in het nederlands te posten lijkt mij. engels+zoekwerk=slot
Aangezien dit je eerste post is, is het misschien een goed idee deze urls even door te lezen:
Voordat je een topic opent
De topictitel
De openingspost

[ Voor 24% gewijzigd door blaataaps op 04-09-2003 21:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.