tv-out werkt niet helemaal lekker met mn tv

Pagina: 1
Acties:

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 19:06
Beste mensen!

Ik heb sindskort een ti 4200 kaartje met een tv-out.
ik heb na een hoop geklooi een beetje beeld op mn tv kunnen toveren,
maar ik krijg niet het gehele beeld op mn tv.
als ik met de muis naar de randen ga schuift het beeld op.

monitor res: 1280x1024
tv res: 1024x768
tvtool geinstalleerd
nieuwste drivers geinstalleerd
(tis een nieuwe tv overgens)

heb inmiddels ook alle topics hierover gelezen en de tv-out FAQ,
beide boden geen uitkomst

heeft iemand hier ervaring mee?

Is somebody not editing what I'm saying here???

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet de resolutie van je monitor eens lager. En alle topics over TV-out gelezen? Weet je het zeker :P

• Greeg
als ik mn resolutie op 800x600 zet is het beeld wel in orde, maar met die resolutie kan ik niet werken..

(niet alle topics maar meeste wel geloof ik:) )

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-08 10:22

DkF

Weet je zeker dat die resolutie voor je TV goed is?

Ik heb nl op een net geen 2 jaar oude Philips TV (geen breedbeeld trouwens) ook maar een volledig beeld op 800x600, terwijl hij idd 1024x768 aan zou moeten kunnen volgens mij...

Als je films afspeelt, probeer BSPlayer eens, daarmee kun je makkelijk de resolutie veranderen...

/edit
OK, lekker optijd gepost... 8)

/edit

[ Voor 8% gewijzigd door DkF op 04-09-2003 20:55 ]

• Greeg
het vreemde is dat ie bij tvtool aangeeft dat eht beeld voor de monitor 1024x768 is
en bij beeld eigenschappen van de secudaire monitor (mijn tv duz) aangeeft dat de resolutie 800x600 is (kan geen van beide resoluties hoger zetten)

en wat de bsplayer betreft, die had ik al, maar ik wil graag ook via mn tv gamen enzo.. duz vandaar dat ik zie ie zo full screen wil..
heeft iemand nog een idee?

[ Voor 27% gewijzigd door Greeg op 04-09-2003 21:10 ]

Verwijderd

Een tv heeft maar eeb resolutie van 768*576 ;).

• Greeg
??

het blijkt wel mogelijk te zijn, iemand bij mij op de opleiding heeft ook gewoon fatsoenlijk beeld, en op zn monitor een fatsoelijke resolutie..

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 11:47
Check de eigenschappen van je 2e beeldscherm apparaat (dus je tv) daar kun je iets instellen van 'movie-mode' waardoor je films beter (groter) te zien krijgt op je tv, verder kun je nog bij overlay kijken. Ikzelf heb deze op secundair apparaat staan.
Houdoe :D

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Greeg schreef op 04 September 2003 @ 20:52:
als ik mn resolutie op 800x600 zet is het beeld wel in orde, maar met die resolutie kan ik niet werken..

(niet alle topics maar meeste wel geloof ik:) )
Wen er maar aan, een TV heeft een dusdanige grote dotpitch dat een nog hogere resolutie echt pijn aan je ogen gaat doen.

Maar werken op een TV :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je hem op klonen staan of op desktop uitbreiding?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Greeg
-het idee is dat ik op mn tv kan gamen en films kijken, al andere werk doe ik gewoon op mn pc

heb inmiddels mn drivers 'werkend' gekregen (kreeg eerst steeds een foutmelding als ik het nvidia tabblad wilde selecteren) en staat idd op klonen, maar dit haalt niks uit, als ik m op desktop uitbreiding zet krijg ik enkel en alleen de desktop achtergrond te zien (zonder pictgrammen taakbalk e.d.)
op klonen krijg ik wel 'goed' beeld alleen past eht beeld er niet op. overgens bij desktop uitbreiden past de achtergrond er ook niet op..

heb het nogsteeds niet werkend hier :(

[ Voor 19% gewijzigd door Greeg op 06-09-2003 09:20 ]

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Gaat je ook niet lukken. Je TV-out heeft maximaal 1024x768, dus je krijgt zoveel pixels te zien van het beeld op je monitor. Als je een game op 1024x768 gaat spelen krijg je wel volledig beeld. Dus op 800x600 zetten is sowieso al niet nodig, gewoon 1024. Als TV-tool niet hoger wil, dan gebruik je die toch niet.

Dus samengevat de oplossing:
- Monitor op 1280
- Films via de fullscreen overlay methode
- Games op maximaal 1024 spelen als je op TV wil gamen.

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

wat voor tv heb je dan ?
kan je dat niet instellen op je tv ? als mijn tv op panorama staat heb ik het ook , als ik een ander beeldformaat kies heb ik het niet meer .

kingfriko

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 21:16:
Een tv heeft maar eeb resolutie van 768*576 ;).
Niet waar, een PAL TV heeft inderdaad 576 zichtbare lijnen (625 niet zichtbare), maar *geen* horizontale resolutie die uitdrukbaar is in puntjes. Het signaal zelf is een golf die het electronen kanon aanstuurt. In tegenstelling tot de lijnen is er dus geen markering 'per puntje'. (dit is ook bij CRT VGA monitoren zo btw)

Als het signaal van een digitaal apparaat afkomstig is (DVD, computer) heeft de bron natuurlijk wel een resolutie. De stok-oude Amiga kon bv een resolutie van 1440 * 576 (interlaced) genereren die op een gewone TV te zien was. DVD voor PAL is overigens 720*576 en veel console games zijn (nood gedwongen) 640*576.

Natuurlijk beperkt het aantal fosfor elementjes in je display bij welke max res je nog alle puntjes kunt onderscheiden zonder interferentie enzo.
Pagina: 1