Is somebody not editing what I'm saying here???
(niet alle topics maar meeste wel geloof ik:) )
Ik heb nl op een net geen 2 jaar oude Philips TV (geen breedbeeld trouwens) ook maar een volledig beeld op 800x600, terwijl hij idd 1024x768 aan zou moeten kunnen volgens mij...
Als je films afspeelt, probeer BSPlayer eens, daarmee kun je makkelijk de resolutie veranderen...
/edit
OK, lekker optijd gepost...
/edit
[ Voor 8% gewijzigd door DkF op 04-09-2003 20:55 ]
en bij beeld eigenschappen van de secudaire monitor (mijn tv duz) aangeeft dat de resolutie 800x600 is (kan geen van beide resoluties hoger zetten)
en wat de bsplayer betreft, die had ik al, maar ik wil graag ook via mn tv gamen enzo.. duz vandaar dat ik zie ie zo full screen wil..
heeft iemand nog een idee?
[ Voor 27% gewijzigd door Greeg op 04-09-2003 21:10 ]
het blijkt wel mogelijk te zijn, iemand bij mij op de opleiding heeft ook gewoon fatsoenlijk beeld, en op zn monitor een fatsoelijke resolutie..
Houdoe
Wen er maar aan, een TV heeft een dusdanige grote dotpitch dat een nog hogere resolutie echt pijn aan je ogen gaat doen.Greeg schreef op 04 September 2003 @ 20:52:
als ik mn resolutie op 800x600 zet is het beeld wel in orde, maar met die resolutie kan ik niet werken..
(niet alle topics maar meeste wel geloof ik:) )
Maar werken op een TV
heb inmiddels mn drivers 'werkend' gekregen (kreeg eerst steeds een foutmelding als ik het nvidia tabblad wilde selecteren) en staat idd op klonen, maar dit haalt niks uit, als ik m op desktop uitbreiding zet krijg ik enkel en alleen de desktop achtergrond te zien (zonder pictgrammen taakbalk e.d.)
op klonen krijg ik wel 'goed' beeld alleen past eht beeld er niet op. overgens bij desktop uitbreiden past de achtergrond er ook niet op..
heb het nogsteeds niet werkend hier
[ Voor 19% gewijzigd door Greeg op 06-09-2003 09:20 ]
Dus samengevat de oplossing:
- Monitor op 1280
- Films via de fullscreen overlay methode
- Games op maximaal 1024 spelen als je op TV wil gamen.
kan je dat niet instellen op je tv ? als mijn tv op panorama staat heb ik het ook , als ik een ander beeldformaat kies heb ik het niet meer .
kingfriko
Verwijderd
Niet waar, een PAL TV heeft inderdaad 576 zichtbare lijnen (625 niet zichtbare), maar *geen* horizontale resolutie die uitdrukbaar is in puntjes. Het signaal zelf is een golf die het electronen kanon aanstuurt. In tegenstelling tot de lijnen is er dus geen markering 'per puntje'. (dit is ook bij CRT VGA monitoren zo btw)
Als het signaal van een digitaal apparaat afkomstig is (DVD, computer) heeft de bron natuurlijk wel een resolutie. De stok-oude Amiga kon bv een resolutie van 1440 * 576 (interlaced) genereren die op een gewone TV te zien was. DVD voor PAL is overigens 720*576 en veel console games zijn (nood gedwongen) 640*576.
Natuurlijk beperkt het aantal fosfor elementjes in je display bij welke max res je nog alle puntjes kunt onderscheiden zonder interferentie enzo.