Toon posts:

19 inch CRT monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al eerder het zeer lange topic gelezen over het advies voor ee aankoop van een 19 inch monitor. Ik ben heel het topic doorgefietst, maar ik kan nog steeds geen echte goede keuze maken. Ik zoek een 19 inch monitor die geen last heeft van het "pomp-effect". Ik heb namelijk nu een Iiyama 17 inch CRT, de LA702UT, en die heeft daar gruwelijk last van :(

Het pompeffect (voor degenen die niet weten wat dat is) houdt in dat wanneer er donkere kleuren om het scherm worden weergegeven, het schermoppervlak kleiner is (wordt), en bij lichte kleuren wordt het schermoppervlak juist groter. Ik erger me hier echt kapot aan, en Iiyama zegt dat ze er niets aan kunnen doen :(

Een tweede vereiste die ik stel is dat er niet van die strepen door mijn scherm lopen. Ook moet de monitor een platte beeldbuis hebben.

Kan iemand mij een advies geven welke monitor(en) ik eventueel zou kunnen aanschaffen?

Heel erg bedankt alvast!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Om niet last te hebben van het "pomp"-effect moet jij duidelijk 'ns wat TFT-opties gaan doornemen. Het is misschien wat duurder, maar ik denk dat elke CRT dit "probleem" wel heeft.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dit lijkt me meer een kijk vraag :P
het beste kan je gewoon in verschillende winkels gaan kijken wat ze hebben staan, en wat je er zelf van vindt.
dit is het makkelijkst voor ons maar ook zeker voor jouw omdat je dan zelf een keuze kan maken wat je zelf het beste/mooiste vindt :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ff een kopie van een sluitpost van eenzelfde topic eerder vandaag:
Mjah, dit topic geeft wel weer vrij duidelijk aan waarom dit soort topics geen zin hebben. De meesten noemen een monitor die ze zelf hebben als een goede optie en er komen steeds meer mogelijkheden terwijl de TS niet veel verder komt. Beste optie blijft nog altijd de monitoren in het echt te bekijken en dan je keuze te maken, topics als deze maken de keuze meestal alleen maar moeilijker :)
Zoals chucky666 zegt is het in het echt bekijken van de monitoren de beste optie, samen met het lezen van _veel_ reviews :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pollewob op 04-09-2003 20:35 ]

Dit topic is gesloten.