Is het mogelijk een afbeelding 'on the fly' op te slaan in een sessie-variabele, zodat je hem op volgende pagina´s kan gebruiken?
Op het moment krijg ik het alleen op de volgende manier voor elkaar:
Liever zou ik het opslaan van plaatjes in variabelen op de volgende manier doen:
Op zo´n manier zou ik plaatjes dan gemakkelijk bv. kunnen 'resizen' etc. en dan 'on the fly' kunnen opslaan in een variabele voor verder gebruik, zonder het plaatje eerst te hoeven opslaan en het later weer uit te lezen...

Op het moment krijg ik het alleen op de volgende manier voor elkaar:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 | <?php $filename = uniqid(""); imagepng($image_resource, "temp/" . $filename); $filehandle = fopen("temp/" . $filename, "r"); $_SESSION["image"] = fread($filehandle, filesize("temp/" . $filename)); fclose($filehandle); unlink("temp/" . $filename); ?>  | 
Liever zou ik het opslaan van plaatjes in variabelen op de volgende manier doen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
 | <?php //Pseudo functie -> sla het plaatje op in een var imagepng_store_in_var($image_resource, $_SESSION["image"]); ?>  | 
Op zo´n manier zou ik plaatjes dan gemakkelijk bv. kunnen 'resizen' etc. en dan 'on the fly' kunnen opslaan in een variabele voor verder gebruik, zonder het plaatje eerst te hoeven opslaan en het later weer uit te lezen...