Ik heb al een paar maanden een Acer Aspire 1304XC laptop. Echter het BIOS vind ik nogal heel erg beperkt. Ik kan eigenlijk alleen de boot order wijzigen (wat ik eigenlijk nog liever niet had) en de datum en tijd wijzigen. Ik wil dus eigenlijk een BIOS password instellen. Ook heb ik een oude scanner die een EPP printer poort, maar deze staat standaard ingesteld op ECP. Kent iemand een bios update of een programma waarmee deze instellingen te wijzigen zijn?
Verwijderd
biosen van laptops zijn bij de meeste op het algemeen vrij sober maar wat jij nu beschrijft is het top punt!
je kan ff voor de gein bij majorgeeks.com een bios tool downloaden en kijken of je onderwindows wat meer settings kan editen maar meestal heeft dat niet zo vel zin.
er zijn ook programma's waar je echt alles in je bios kan verklooien laat maar zeggen mischien dat je daar wat kans hebt maar let wel op wat je doet anders kan je nog wel eens foute dingen doen
je kan ff voor de gein bij majorgeeks.com een bios tool downloaden en kijken of je onderwindows wat meer settings kan editen maar meestal heeft dat niet zo vel zin.
er zijn ook programma's waar je echt alles in je bios kan verklooien laat maar zeggen mischien dat je daar wat kans hebt maar let wel op wat je doet anders kan je nog wel eens foute dingen doen
Bedankt voor de tip, maar het enige programma dat misschien iets had kunnen doen (via de chipset niet de BIOS) werkt alleen met Win9x. Enige tips?
Jah, bel ff met de support desk van Acer ... die gasten zitten in Den Bosch en die kunnen het je waarschijnlijk zo vertellen
Gewoon ff bellen, in een paar minuten ben je dan klaar ... hoop ik voor je.
>> 0800-0158, gratis nummer
Laptop biosen zijn altijd beperkt en geweest aangezien ze niety bedoeld zijn voor overklocken e.d is er nooit behoefte geweest om de bios erg uitgebreid te maken
maar dat je de parralle poort niet kunt instellen is erg vreemd.
maar dat je de parralle poort niet kunt instellen is erg vreemd.
[ Voor 18% gewijzigd door _Drake_ op 14-09-2003 13:39 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Ik had ze - voordat ik dit topic opende - al Acer al een mailtje gestuurd. Kreeg gisteren een mailtje terug:
Hi
Unfortunately there is no way to expand the laptop BIOS that comes with the system. You should be able to change the printer port within device manager in Windows to whatever setting you need. Unfortunately there is no other way to set a BIOS Password.
Regards
Andy Russell
Acer Europe Service Desk
Pagina: 1