Doorbranden

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 18:31

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik had een K7S6A moederbord, deze is doorgebrand ( oorzaak onbekend, er was niks overclocked oid ) ik weet wel dat hij vlakbij mijn geheugen is doorgebrand, ik had net sinds 2 weken een bankje van 512 mb ddr ram erbij gekocht en hij liep perfect.. tot alles doorbrandde..
Ik heb nu een nieuw moederbord gekocht ( ASUS A7V600 ) en nieuw geheugen, maar mijn vader wil dat ik eerst de pc laat doormeten of alles nog wel goed is, hij is bang dat hij opnieuw doorbrand.
Ik wil graag jullie mening weten hierover, aangezien ik een nieuwe moederbord + geheugen heb lijkt het mij niet zinvol om deze te laten doormeten/nakijken.

Wat denken jullie?

Specs, zie sig.. ( mobo is natuurlijk anders )

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik denk niet dat je iets kan doormeten zonder hem aan te zetten :-)

Maar heb je bij je overleden pc wel de reepjes "anti statisch" geplaatst ? DWZ met je pc aan de aarde en met een antistatisch polsbandje om ?

Meestal gaan die dingen stuk door statische elektriciteit. Of wel een piepklein vonkje wat over slaat van je hand naar het printje of anders om.

PS het blijf allemaal electronica, het kan jaren goed gaan maar ook binnnen een jaar afsterven. Je kan er niets aan dien of meten nl.

Rob

Hooguit een benchmark draaien Sisoft Sandra bv en dan kijken of hij alle testen goed doorloopt.

Verwijderd

Vreemd dat een mobo zo doorbrand zat er niks verkeerd ofzo?
Denk niet dat het doormeten nodig is van de nieuwe spullen vraag me ook af hoe je dat wil doen.
Enige was ik zo kan bedenken is effe de voeding controlleren misschien gaf zie zoeen uitschieter dat het mobo daar niet tegenkon maar lijkt me sterk succes.

edit:
je hoeft toch niet persee zoeen anti statisch armband om je kunt ook de binnenkant van de kast effe aanraken (doe ik altijd nog nooit wat fout gegaan) afkloppen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 19:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geheugen kun je niet echt doormeten. De kans dat het je mobo sloopt is idd aanwezig. Laat het desnoods testen bij de computer winkel als je echt zeker wilt zijn.

offtopic:
heb je dat kapotte mobo toevallig nog?

Verwijderd

Het is gewoon een kwestie van pech hebben. Het doorbranden kan vele oorzaken hebben en ik denk dat je pech heb gehad met een een zogenaamd maandagochtend produkt. Doormeten heeft geen zin, het werkt altijd, maar je weet enkelt nooit voor hoe lang. Je kan wel met je oude pc terug gaan naar de winkel en zeggen dat je het nieuwe geheugen erin had geprikt dat daarna je mobo ermee stopte. Mogelijk kom je voor vervanging in aanmerking of een schade vergoeding.

Het antistatisch plaatsen zoals eerder opgemerkt is denk ik ook niet van toepassing, omdat anders het bankje helemaal niet zou werken. Misschien heb je wel last van teveel piek spanning op het gewone stroom net. Is je computer wel aangesloten op een geaard stop kontakt in de wand ?

• stormfly
  • Niet online
Je moet denk nog even gaan lezen op internet her en der, anti statische schade kan soms na enkele tijd pas doorzetten.

Het is namelijk een beschadigd IC of het gelijk afsterft of pas na een hoge belasting/temp dat weet je niet van te voren.

Dus dat hij direct stuk zou zijn is onzin.

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 18:31

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
ja hij is aangesloten op een geaard stopcontact, maar via een stekkerdoos met aan/uit schakelaar ( oranje )

Maar mijn vraag is dus niet hoe me mobo kan doorbranden, maar of het zin heeft me hele pc na te laten kijken/ door te laten meten.
Me pa wil uitsluiten dat er weer iets doorbrand door een ander apparaat dan me mobo, en ik weer een nieuwe kan kopen..

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• stormfly
  • Niet online
Ik geloof of we de vraag "zinnig" al 2 keer beantwoord hebben :-)

NEE dus

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Wat ik iig zou doen is de voeding nameten voordat je nieuw spul installeerd want als er iets doorbrand komt dit óf door verkeerd plaatsen, of 70% door een voeding die niet goed is.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ellende gaat hier verder/begint opnieuw: Pc Boot niet

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.