In de steek gelaten :'( --> cable basic

Pagina: 1
Acties:

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Ik heb al een heel aantal jaar geleden een kabel abo bij casema genomen in de tijd dat adsl nog niet bestond en er nog beweert werd dat kabel zoveel sneller zou zijn en dat er geen last was van drukte. Dit was ongeveer in 1997 ofzo. Nu dus 6 jaar later zitten we nog steeds met hetzelfde abo en pc. Ik voel me al een tijdje genaaid door casema omdat we voor dit abo 27 euro per maand betalen.
Snelheid: 64 kbps down/64kbps up, al 6 jaar lang (ja ja ik hoor jullie al lachen)Wanadoo cable basic dus.
Nu zag ik net de newspost over de snelheids verhogingen van casema. Ik hoopte dat eindelijk onze abo ook eens in de prijzen zou vallen maar helaas :'(. Ook las ik negatieve replies over demos modems ofzo in de reacties. Ik kon me herinneren dat ik die term ook op speedtest.nl had gelezen bij de abo's van casema. Dus ben ik daar eff gaan kijken en er stond bij de abo's "Wanadoo cable basic (Demos deltakabel)" zoiets iig. Wat is het probleem met die demos modems/abo's?

Ik heb hier een p166 dus ik kan er niet zo heel erg mee zitten; het is me de moeite niet waard om bijvoorbeeld naar de adsl lite abo's over te stappen(online gamen kan niet en ik ik heb geen harde schijf ruimte om grote bestanden te downloaden(2 gig |:()). ik kan alleen maar serven op deze bak. maar binnenkort krijgen we een nieuwe pc en dan word het toch eens tijd om over te stappen. Maar dat gaat wel lukken. Wat ik wil vragen is hoe het toch komt dat mensen zoals ik die wanadoo cable basic hebben zo ontzettend in de steek worden gelaten en gewoon genaaid worden door casema. Waarom veranderen ze mijn snelheid ook niet eens naar op zijn minst 256 kbps :(?

Speedtest resultaten:

Download: 7.8 KByte/sec (dit was alleen op het laatst eff. Als ik normaal iets download gaat het met 6 kb/s

Upload: 6.3 KByte/sec

Connection: 73.0 Conn/min

Ping: 132.0 ms

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 17:30

TeeDee

CQB 241

Demos kan niet sneller afaik. 115000 kbps oid.

Ander abbo nemen. Tis wel duur. Dat ben ik met je eens...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
euh... ik zou casema/wanadoo eens bellen, want ik vermoed dat ze jou vergeten zijn. het is toch absurd dat jouw verbinding niet verhoogt word?
64k... isdn snelheid dus. daar betaal je toch geen 27 eurie voor?
ze lopen je gewoon te naaien. bel ze eens op + schrijf een boze brief

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36
Doe even de postcode check op casema.net, en kijk of de Broadband versies leverbaar zijn. Als dit het geval is zou ik gelijk overschakelen op bijvoorbeeld een Basic abonnement. Als dit niet het geval is dan heb je voorlopig nog even pech en zit je aan Demos vast. Demos zal in ieder geval nooit sneller worden. En wat mij betreft mag je nu al gelukkig zijn dat je nog zo snel gaat met Demos, vroeger ging het bij mij met 2,0kb/sec down.

• Aurelium
Tja :( ik ga ook binnenkort overstappen. Ik heb er verder nooit om gezeurd omdat we toch een klote pc hebben en bij mn pa hebben we wel gewoon adsl. maar nu er een nieuwe pc aankomt word het tijd om eens te veranderen. broadband kabel abo's van wanadoo/casema zijn op mijn adres verkrijgbaar, dat heb ik al een tijd geleden gecheckt.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
lol je bent door casema vergeten. zoals sharkzor al zei..

Demos modem wordt niet meer 'gebruikt' door casema.. bel ze ff op en zeg dat je nog steeds een demos modem hebt terwijl dat in een com21 modem veranderd zou worden..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Aurelium
Tja ik heb een vierkante grijze modem uit het jaar 1997 met op de achterkant "deltacable telecom netherlands" erop :( grrr rot casema. maar nu heeft het nog geen zin om modem te veranderen. Ik haal toch geen hogere download speed dan omdat demos die niet geeft. Wel lomp dat ik een tijd terug een mailtje heb gestuurd naar casema of ik van modem moest veranderen als ik een broadband premium abo zou nemen want ik had een vermoede dat deze modem uit 1997 niet helemaal optimaal meer zou zijn.

Antwoord: nee nee nergens voor nodig. Die modem is nog harstikke goed bla bla bla.

Dat was denk ik een maand of 2 geleden

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19
Waarom zeg je gewoon niet dat ie kapot is?! Dan sturen ze je een nieuwe op... of je zorgt dat ie ook echt stuk gaat.. maar dan moeten ze het niet kunnen zien dat jij het hebt gedaan..

Tot voorheen kreeg jij bij Cable Basic een Com21 modem, weet niet hoe dat nu zit..

Verwijderd

Ze mogen je wel eens geld gaan terug storten. Even kijken naar de huidige abbo's/snelheden en een telefoontje plegen naar de konsumentenbond wat je hier het beste tegen kan doen. Misschien kunnen ze je daarin wel verder helpen.

• Aurelium
Ik zal wel eens een mailtje sturen naar casema!!!

Verwijderd

NHet is heel simpel, als je een abo afsluit voor een bepaald bedrag, kom je hier niet meer vanaf. Dit werkt hetzelfde bij ADSL. Speedxs klanten van het eerste uur betalen €99 voor een 2-8MBit abo, die nieuwe betalen nog geen €75 per maand.

Je kan brieven sturen wat je wil naar Casema, maar die zullen je waarschijnlijk het zelfde antwoord geven,

SORRY BEKIJK HET MAAR........

Je moet dus je huidige abo opzeggen en een nieuw abo aanvragen. Voor de kabel kan dit alleen als je al van de kabel af bent. (kan dus een maandje overheen gaan)

Bij adsl kan je dit binnen 3 weken geregeld hebben

SUCCES ERMEE

• Aurelium
Dankje. Maar kan ik niet gewoon upgraden naar een hogere verbinding? Een maand geen internet doet pijn :'(

Verwijderd

Mij ouders hebben precies hetzelfde! Supertraag met dat DEMOS modem, en toch € 27,50 per maand betalen... Broadband is hier beschikbaar, maar overstappen naar de Easy vorm kan pas vanaf november. Ze gaan maar over op ADSL, want Casema is echt een #$&^! bedrijf!

Verwijderd

Aurelium schreef op 04 September 2003 @ 22:52:
Dankje. Maar kan ik niet gewoon upgraden naar een hogere verbinding? Een maand geen internet doet pijn :'(
Bij kabelfoon kon ik gewoon blijven internet tijdens een upgrade.
Ik zou niet weten waarom dat niet bij jou het geval zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 22:59 ]

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 22:58:
[...]

Bij kabelfoon kon ik gewoon blijven internet tijdens een upgrade.
Ik zou niet weten waarom dat niet bij jou het geval zou zijn.
Dit is geen gewone snelheidsupgrade he, hierbij moet ook modem en overige apparatuur vervangen worden. Iets waar toch een 'monteur' bij moet komen.

Maar waarom bel je gewoon casema niet ff en dan zeg je dat je over wil stappen op een Broadband product ofzo. Ze moeten je dan toch kunnen vertellen wat er gaat gebeuren en hoe lang dat gaat duren. De kans is namelijk dat als jij apart opzegt en weer aanmeld, je een flinke tussen periode zonder internet hebt. Als je het nou casema laat plannen, dan kunnen zij er vast wel voor zorgen dat jouw downtime zo kort mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Rickbv op 04-09-2003 23:18 ]

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 22:50

not-known

[BI] Crewmember

ik ben indertijd ook overgestapt van basic naar broadband en dat ging zonder problemen. monteur komt langs en levert nieuw modem, andere monteur verandert wat in de wijkkast en tuned hm goed. daarna kon ik meteen weer verder internetten. geen inschrijfkosten oid, helemaal niks geen gezeik. dus gewoon bellen dat je wil upgraden zou genoeg moeten zijn. :)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Pagina: 1