Toon posts:

svcd trillen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een film zelf van avi omgecodeerd naar een mpeg2 svcd stream met tmpegenc, maar als ik op me pc kijk ziet het er gewoon goed uit,ga ik het branden met nero 6,dan krijg ik op me dvd speler een hele flauwe trilling, weet iemand hoe dat komt, een trilling van het gehele beeld om de seconde of zo van boven naar beneden.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

omgecodeerd..........dat is een mooie :9

Je probleem kan veroorzaakt worden door allerlei zaken, meest voor de hand liggend is de Avi die al niet goed is, duw hem in Gspot.

Wel eens een site hierover bezocht http://abdul1.netfirms.com/ met een 7 stappen plan.

Wel de goede template gebruikt bij Tmpgenc, je kan kiezen tussen pal en ntsc...

Kortom met een beetje searchen kom je ook een stuk verder.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb al heel wat gezocht, ik gebruik altijd al gspot,en laad als het goed de goede instellingen, avi is 23,976 fps die gelijk is aan ntfs film,dus die template laad ik dan ook in tmpgenc.

Maar ik hoorde op een ander forum al een goede mogelijke oplossing,ik brand altijd voluit,en dat zou weleens het probleem kunnen zijn,ook stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb,maar goed.

Maar ik kan vanmiddag pas proberen,ben nou aan het werk.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Heb je er al eens aan gedacht dat je dvd-speler NTFS films niet lekker afspeelt? Want PAL is 25fps en NTSC 30 (min een beetje).
Op dvdrhelp stond trouwens dat je bij avi->MPEG2 conversie ook inverse telecine o.i.d. moest hebben, maar dat durf ik niet zo te zeggen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 07:53:
Nou, ik heb al heel wat gezocht, ik gebruik altijd al gspot,en laad als het goed de goede instellingen, avi is 23,976 fps die gelijk is aan ntfs film,dus die template laad ik dan ook in tmpgenc.

Maar ik hoorde op een ander forum al een goede mogelijke oplossing,ik brand altijd voluit,en dat zou weleens het probleem kunnen zijn,ook stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb,maar goed.

Maar ik kan vanmiddag pas proberen,ben nou aan het werk.
Je info was voor de rest ook wel erg summier, maar idd het te snel branden veroorzaakt ook problemen.
Mijn brander heeft een max van 12, maar op 6 heb ik een mooi resultaat en tegenwoordig maak ik vcd, die speelt me DVD beter af dan Svcd.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
ik heb het bij sommige cheapo merken cdr, bij Fuji niet. branden van vcd kun je beter echt langzaam doen idd, dat scheelt ook. ik kan mijn brander niet lager zetten dan 4x dus dat moet dan maar. de 'schokkerige' beelden komen doordat de player niet snel genoeg vooruit kan lezen omdat de kwaliteit van het gebrande op micronivo gewoon minder is, daardoor moet er meer errorcorrectie worden toegepast en dat kost tijd.
Pagina: 1