Toon posts:

Bitstream locatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de postcode check ingevult bij bbned en daar kwam dit uit:

Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik.

U kunt desgewenst op dezelfde lijn (analoog of ISDN 2) ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden. Oftewel, linesharing is mogelijk in uw regio.

Bent u geinteresseerd in de zakelijke DSL oplossingen van bbned ? Neem dan contact met ons op.

Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Indien u toch interesse heeft, kunt u contact opnemen met één van onze aangesloten providers. Deze kunt u hier vinden.

Aan de gegevens in deze postcode tool kunnen geen rechten worden ontleend

Ik heb wat gezocht maar er waren nog geen aparte topics over.

Is bitstream goed kwa ping? dl snelheid? enzenz :D

Als ik op zakelijk klik kan ik kiezen voor een bedrijf boven de 500 werknemers het zal dus wel gruwelijk snel zijn :P.

stelletje mafkezen het is een woonwijk hier,

Graag wat info :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 18:09 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19
Wil je veel meer betalen dan?

Verwijderd

Topicstarter
iets anders is er niet echt :/

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
Om je een idee te geven 512/512 kost je 119 euro p/m
Tarieven

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Reken toch maar op een kleine 400-800 euro per maand :)

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
magic45 schreef op 04 September 2003 @ 18:10:
Om je een idee te geven 512/512 kost je 119 euro p/m
Tarieven
Verglijkbaarkost bij zon 29 euro p/m

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:13
Bitstream gaat gewoon over het KPN netwerk, het is een dienst van KPN, BBNed betaalt KPN daarvoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Pc123 op 04-09-2003 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat een oppermongolen wie gaat er dan van die lijnen huren voor een woonwijk met alleenmaar particulieren.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 18:32:
wat een oppermongolen wie gaat er dan van die lijnen huren voor een woonwijk met alleenmaar particulieren.
Nenenenenenenen :P De telefooncentrale in jouw wijk heeft de mogelijkheid om er een lijn over te laten lopen. Dit betekend dat er naast de normale tel-lijnen ook een uplink naar het mxstream netwerk ligt.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb geholpen met het opzetten van het hele BitStreamgebeuren, de eerste klanten zijn zelfs door mij aangesloten. Leuk dat ik er hier een topic over zie. :)

BitStream is praktisch hetzelfde als de gangbare andere xDSL-vormen alleen wordt er gebruik gemaakt van een ander netwerk.

Vanaf het ISRA-punt thuis naar de centrale is het nog hetzelfde alleen vanaf de DSLAM gaat het over op een ander netwerk wat wordt beheerd door een grote groep met ATM-switches. Mocht er een switch uitvallen of iets anders gebeuren dan wordt het verkeer over een andere route geleid zodat de verbinding up blijft. Gaat het fout in de DSLAM zelf dan valt de verbinding heel ordinair uit maar dat komt niet vaak voor.

Juist omdat alles door ATM-switches wordt geregeld kun je ook ineens extra diensten erbij doen omdat dit gewoon een kwestie is van het aanmaken van een extra VPi die naar de andere dienst gaat en zo krijg je dit allemaal in één verbinding. Als je een gewone xDSL-verbinding hebt dan kan dit dus niet in het netwerk zelf en zal dit door de ISP gedaan moeten worden.

Nog een voordeel is dat je zelf de overboeking kan bepalen, als je een overboeking wilt van 1:1 dan kan dat en dat is leuk als je een vaste verbinding tussen twee locaties wilt aansluiten. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, hoe is de ping? ik neem aan [b]heel[b] laag omdat het bijna direct gaat?

• bazs2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De ping kan ik alleen maar baseren op de tests die ik ermee heb gedaan toen het nog in een testfase verkeerde. Ik kwam in het netwerk niet echt lager dan 3ms maar dat is gemeten tussen de DSLAM en de edgerouter (cisco 6400 destijds). Als je dat echt wilt weten dan zou je een email kunnen sturen naar een handelaar in dit soort verbindingen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gebeld en hij pingde zo rond de 5 steeds maar een helpdesk verbinding zal wel 1337 zijn ;)

• jochemd
  • Laatst online: 29-12-2025
bazs2000 schreef op 04 September 2003 @ 20:51:

BitStream is praktisch hetzelfde als de gangbare andere xDSL-vormen alleen wordt er gebruik gemaakt van een ander netwerk.
Een ander logisch netwerk. Fysiek hangt dat maar van de omstandigheden af. Of, in de woorden van de rechter:
Of er van een fysieke scheiding van deze stromen sprake is kan niet in zijn algemeenheid worden vastgesteld en hangt mede af van de locale situatie zoals de technische specificaties van de aanwezige kabelverbinding(en).
Juist omdat alles door ATM-switches wordt geregeld kun je ook ineens extra diensten erbij doen omdat dit gewoon een kwestie is van het aanmaken van een extra VPi die naar de andere dienst gaat en zo krijg je dit allemaal in één verbinding. Als je een gewone xDSL-verbinding hebt dan kan dit dus niet in het netwerk zelf en zal dit door de ISP gedaan moeten worden.
BBned kan dit over elke verbinding. Je zal alleen andere CPE moeten hebben. En voor de gemiddelde consument is het natuurlijk volstrekt niet interessant, het is echt een zakelijke dienst.
Nog een voordeel is dat je zelf de overboeking kan bepalen, als je een overboeking wilt van 1:1 dan kan dat en dat is leuk als je een vaste verbinding tussen twee locaties wilt aansluiten. :)
Helaas is de prijs niet leuk.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je betaalt met name voor de service en de maximale storingsduur en de uptimegarantie. Als er dan een storing is, heb je tenminste nog wat te eisen in tegenstelling tot kabel en adsl waar je gewoon als consument behandeld wordt, ook al hangt het voortbestaan van jouw business af van de adsl verbinding...

dit is niet interessant van particulieren

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

JvS schreef op 04 September 2003 @ 23:54:
je betaalt met name voor de service en de maximale storingsduur en de uptimegarantie. Als er dan een storing is, heb je tenminste nog wat te eisen in tegenstelling tot kabel en adsl waar je gewoon als consument behandeld wordt, ook al hangt het voortbestaan van jouw business af van de adsl verbinding...

dit is niet interessant van particulieren
Ach de SLA bij bbned verbindingen stelt ook geen reet voor. Ze stellen bijvoorbeeld een max repair time van 4 uur maar als KPN bijvoorbeeld langer de tijd neemt om iets aan een ticket te doen, heb je gewoon pech want dat valt niet onder de SLA (en ze hebben KPN bijna altijd nodig dus...)
Bij consumenten verbindingen heb je nooit wat te eisen btw aangezien je daar uberhaupt geen uptime garanties krijgt.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
:(( Ik vind het echt gaar dat ze op hun site zetten dat vanaf 31 augustus de centrale gereed is en er niet bij zetten dat het bitstream is, echt blijmaken met een dooiemus imo :(.

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 17:21
Dat sloeg idd nergens op... Iedereen blij dat eindelijk BBNed mogelijk is en dan vervolgens bekend maken dat het als nog niet gaat. :( :( :(
Pagina: 1