[XP] Snel switchen tussen 2 audio device's

Pagina: 1
Acties:

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 16:42
lo Tweakers,

Ik heb een vraag,
Weet iemand of het mogelijk is om op een of andere manier snel te switchen tussen 2 of meer audio device's

Ik heb namelijk een 5.1 geluids-systeem en een headset, als ik nu tussend eze 2 moet switchen moet ik in het configuratie scherm onder audio devices een van de 2 selecteren, dit is nogal omslachtig als je snel even wilt switchen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door skabouter op 05-09-2003 13:50 ]

[ Dislect ]

Verwijderd

Nop, of het programma dat je gebruikt kan dat wel op een makkelijkere wijze. Je zou hiervoor zelf wel een programma kunnen schrijven, maar daarvoor moet je wel bekend zijn met de windows api calls. Ben je dat niet? begin er dan maar niet aan ook ;)

• skabouter
mja het is niet echt een programma, meer een menutje waar je al je audio sh*t in kan stellen, het zit bij xp onder:
control pannel -> Sound and audio device's

[ Dislect ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Veel audioprogramma's hebben zelf een mogelijkheid tot het kiezen van je audiodevice. Het probleem is dan wel dat je je programma dan wel vaak weer moet herstarten. Ik heb zelf precies hetzelfde 'probleem'. Persoonlijk vindt ik het niet echt een probleem om snel even de boel om te swithen via de xp menutjes.. Waarschijnlijk is het wel ergens mogelijk door direct een reg key aan te passen, maar wederom, je moet je programma dan weer herstarten.

Je kunt trouwens wel een snelkoppeling naar het menu maken. Het makkelijkst gaat dat door met je rechter muisknop op het menutje te klikken en 'create shortcut' te klikken. Het eigenlijke bestand dat verantwoordelijk is voor het menutje is mmsys.cpl, te vinden onder %windir%\system32.

Localhost is where the heart is

• skabouter
mja zover was ik al ;)
heb ook al uitgevonden dat je met het commando
%windir%\System32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL mmsys.cpl,,2
direct uitkomt op het juiste tabllad en in het juiste keuze vakje ;)

Het is op zich ook geen probleem, ik moet alleen zo vaak switchen dat ik het handiger vind als er een directe oplossing is.

[ Dislect ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
skabouter schreef op 05 September 2003 @ 21:28:
mja zover was ik al ;)
heb ook al uitgevonden dat je met het commando
%windir%\System32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL mmsys.cpl,,2
direct uitkomt op het juiste tabllad en in het juiste keuze vakje ;)

Het is op zich ook geen probleem, ik moet alleen zo vaak switchen dat ik het handiger vind als er een directe oplossing is.
Als je nou een shellscriptje schrijft? als je weet welke cpl dat doet moet dat volgens mij mogelijk zijn. Of je pluist je register 1 keer goed na, en dan maak je 2 shortcuts, eentje naar een .bat om van de waarde die te maken die 5.1 laad, en de ander die em zo instelt dat die de key zo maakt dat de headset gebruikt word

Samengevat:

shortcut 1 -> bat 1 -> maakt key zo dat 5.1 gebruikt word
shortcut 2 -> bat 2 -> maakt key zo dat headset gebruikt word.

Misschien weten ze in AVH de key wel te vinden, ik zou het niet weten :)

Wat is geef is theoretisch een oplossing, als je de key weet kan je met het control panel instellen en kijken welke waardes de key aanneemt. Veel werk in het begin maar je bent voro altijd klaar. :)
Pagina: 1