Toon posts:

Maxtor 60 GB kan niet meer geformateerd worden.

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
What's up iedereen !

Word.

Ik heb een vraagje.

De specs.
Ik had 2 maxtor 60 GB DiamondMax Plus 9 7200 RPM 2 MB Cach drives op een Fasttrak 376 RAID 0 controller hangen.

Het probleem.
Er zaten wel wat Badsectors op maar niks ernstig.
Bij het formateren kreeg ik de mededeling dat een format van c:\ niet mogelijk was inverband met badsectors/badclusters (what ever)
Na dat ik FDISK had gedraait en de partitie had verwijdert en de comp. gerestart had en weer met FDISK een nieuwe partitie had gemaakt kreeg ik de mededeling dat C:\ geen geldig medium was (Abort, Retry, Fail)

Nu vraag ik me eigen af wat er met alle 2 de drivers aandehand is ?

Verwijderd

je moet ook even de app downloaden van Maxtor zelf....Heet iets van MaxBlast Plus of zo. Werkt erg goed..

MaxBlast link

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 17:50 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Ik neem aan dat je een restart hebt gemaakt nadat je fdisk gebruikt hebt?
Heb je de schijft active gemaakt?
En badsector = je harde schijf ter RMA aanbieden. Want als je schijf bad sectors aan geeft dan is hij al door zijn reserve sectoren heen!!

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt evt eeerst debuggen en dan opnieuw proberen.
maar als het kreng al brak is moet je hem gewoon RMA'en

Verwijderd

Wat is RMA en hoe debug ik een HD ?

Verwijderd

heb ik ook wel eens gehad, dat was met een opstart diskette als ik iets had gedaan..

Nadat ik dit geprobeerd heb lukte het: maak een win 98 bootdisk (www.bootdisk.com) > flop erin > start pc > doe daarna meteen format C:

De eerste command moet meteen format zijn, als je daarvoor iets andere probeert dan lukte het bij mij ook niet... heel vaag :? , vertel als het niet werkt want dat helpe we je verder :)

Verwijderd

Heb nu mijn backup drive met windows ME erbij gezet en nu doe hij wel een format d:
(d: = Drive 1 uit mijn raid 0 array los aan de sec. ide controller)
raar !

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 18:24:
Wat is RMA en hoe debug ik een HD ?
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 18:34:
Heb nu mijn backup drive met windows ME erbij gezet en nu doe hij wel een format d:
(d: = Drive 1 uit mijn raid 0 array los aan de sec. ide controller)
raar !
En hiervoor hebben we de search, écht. Overigens is dit ook compleet off-topic; het heeft niks met de vraag die de topicstarter hier stelt te maken.

Ik zie dat je nieuw bent, ik zou je daarom ook willen aanraden eens de FAQ's door te nemen. Maar net zo belangrijk, hier wat rondlezen om de sfeer te proeven en er achter te komen how things work op dit mooie forum :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

mijn ervaring is dat het met badsectors vaak bergafwaarts gaat. Nadat ze als gesigned zijn als onbruikbaar komen er weer nieuwe etc etc. Gewoon zoals eerder gezegd is, testen met powermax, en indien defect retour reseller.

Verwijderd

JackindaBOx = 2Tales_is_2Fast heb mijn profile veranderd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, wist je dat clones aanmaken jou een ban kan opleveren? Je kan nickchanges aanvragen via Schop een Modje. Hoe je dit kan doen, kun je in de FAQ aldaar vinden :)

Wat betreft jouw probleem: kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn HDD doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Daarin staat ook het een en ander over bad sectors en mislukte formatteerpogingen B)

[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 05-09-2003 07:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, nickchange is gedaan. Check je mail :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.