[WINXP] filmpjes met 'scanlines'

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 14:26
Wie weet het volgende....

Heb een pc met XP erop, en zodra ik een filmpje van een willekeurig bestandformaat wil afspelen, staan er ineens allemaal verticale 'scanlines' doorheen.
heel vaag.

bijv. als ik 2 verschillende .avi's download, en ze afspeel, kan het zo zijn dat de ene goed is, en de andere brak.

van alles al geprobeert, nieuwe videokaart drivers, nieuwe codecs, helpt niks.
iemand nog een idee ?

biertje voor de gouden tip :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:58
interlaced aan staan voor overlay?

EDIT:
uitleg, overlay wordt gebruikt om filmpjes te laten zien en interlace wordt gebruikt bij TV's dan bestaat het beeld uit twee verschillende beelden met allemaal "lege" lijntjes ertussen.

EDIT2:
en ik moet leren lezen, verticale scanlines, SORRY

[ Voor 92% gewijzigd door OnTracK op 04-09-2003 17:51 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• theezeefje
OnTracK schreef op 04 September 2003 @ 17:48:
interlaced aan staan voor overlay?

EDIT:
uitleg, overlay wordt gebruikt om filmpjes te laten zien en interlace wordt gebruikt bij TV's dan bestaat het beeld uit twee verschillende beelden met allemaal "lege" lijntjes ertussen.

EDIT2:
en ik moet leren lezen, verticale scanlines, SORRY
alinea 1: :?

alinea 2: Het zijn idd de lijnen die jij ook bedoelt, alleen dan verticaal. Wat is overlay ?

alinea 3: zie alinea 2 :P

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
niemand ? :S

• theezeefje
:( laatste poging.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Misschien meer kennis in Audio, Video & HiFi Forum aangezien het om afspelen van videobestanden gaat :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Misschien even bij je beeldschermeigenschappen -> geavanceerd -> "Hier de naam van je videokaart" -> staat daar wel ergens overlay als´t goed is...
Pagina: 1