[WOL] via het internet (router probleem)

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:59
Beste Mensen,

Omdat mijn moeder erg op het milieu gesteld is wil ze niet dat mijn pc de hele dag aanstaat (en terecht eigenlijk). Dus ik heb een tijdje geleden een router aangeschaft om het internet te delen. Nou wil ik al een tijdje mijn pc op afstand aan kunnen zetten alleen loop ik tegen het volgende probleem aan:

Via http://www.dslreports.com/wakeup kun je je pc aanzetten dmv wake on lan. Dit werkt allemaal prima mits ik binnen een half uur nadat mijn pc is uit geweest de “magic packet” verstuur. Nadat half uur werkt het niet meer en krijg ik mijn pc niet meer aan via het www (ook niet via andere software alleen maar via mijn eigen LAN).

Dus ik heb mij een klein beetje verdiept in waar het probleem kan zitten en ik heb het idee dat het komt omdat mijn router de “route tabel” na dat half uur opschoont en dat het vervolgens niet meer werkt.

Nu ben ik zo’n beetje al mijn instelling nagelopen maar iuk zou niet weten hoe ik een of andere statische route op mijn router aanmaak.

Kan iemand mij vertellen of ik goed zit te denken en hoe ik dit mogelijk op kan lossen :?

Btw ik heb een: Sitecom DC-202 Broadband xDSL / Cable Router 4S

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:15
Werkt dat via een speciale poort?! Zo ja dan moet je gewoon de desbetreffende poort forwarden naar je PC. Dan is het opgelost.

Verwijderd

Ik denk dat het eerder via een protocol werkt ipv een poort. Sommige routers hebben moeite met het forwarden van protocols (bijv. protocol 47 van PPTP).

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben hiernaar ook opzoek. Nu heb ik wel ADSL (en dus een wisselend IP geforceerd elke 36 uren) hangend op een US Robotics routertje. Maar jij hebt een vast IP neem ik aan ?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:59
Sharkbyte schreef op 09 September 2003 @ 00:40:
Ik ben hiernaar ook opzoek. Nu heb ik wel ADSL (en dus een wisselend IP geforceerd elke 36 uren) hangend op een US Robotics routertje. Maar jij hebt een vast IP neem ik aan ?
Jepz ik ben de gelukkige eigenaar van een vast ip :*)

Btw ik ga vanavond nog ff proberen rip in te schakelen binnen mijn router (misschien dat die meer gegevens vasthoud maar ik ben gewoon bag dat ik anders naar een duurdere router moet gaan zoeken...

[ Voor 23% gewijzigd door L0g0ff op 09-09-2003 09:30 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

OhMyGod schreef op 04 September 2003 @ 17:28:
Dus ik heb mij een klein beetje verdiept in waar het probleem kan zitten en ik heb het idee dat het komt omdat mijn router de “route tabel” na dat half uur opschoont en dat het vervolgens niet meer werkt.
Wake-on-lan werkt met een magisch pakketje dat meestal verstuurd wordt naar poort 9 UDP (de discard poort). Het probleem is echter dat jouw router het MAC-adres van je pc niet meer weet na een bepaalde tijd. Dit is op te lossen door je mac-adres statisch toe te kennen aan het ip nummer van je pc, en dan inkomend poort 9 door te mappen. In theorie mag de poort niet uitmaken, het gaat namelijk om de "payload" van het pakketje.

Verwijderd

Sharkbyte schreef op 09 September 2003 @ 00:40:
Wellicht kan je dan met dyndns.org of een soortgelijke dienst een hostname toekennen, die je automatisch laat updaten? Dan is je IP nummer niet meer van belang :)

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zelf ben ik ook al tijden bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen, enkel op mn SpeedTouch510v4. Helaas is me dit tot op heden nog niet gelukt. Enkel om het probleem met het MAC-adres te voorkomen moet je zorgen dat je router alles op een bepaalde poort broadcast naar alle ip's op 't netwerk (10.0.0.0 etc.).

Verwijderd

OhMyGod heeft het bij 't rechte eind!!
Heb exact hetzelfde probleem met m'n draytek routertje.....
Deze flushed de arp tabel na een minuut of vier en dan krijg ik ook wol via I-net niet meer aan de gang.......
De (hopelijk tijdelijke) oplossing is dat ik via telnet zelf effe ip/mac adres van de op te starten PC in de ARP-tabel inklop in de router. Dan werkt het weer.
SUC6
Pagina: 1