Toon posts:

Nvidia TNT2 TV out probleem (weer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search gebruikt en ondertussen iets van 250 topic's gevonden over het TV-out probleem van de Nvidia TNT2.

Laat ik nu deze kaart (helaas) ook in mijn pc hebben zitten, en ik wil een filmpje kijken op mijn TV :)

Nu kan ik wel honderden topic's vinden, maar geen oplossing :'(

Iemand verstand van het probleem met die verrote nvidia tnt2? Op de doos staat namelijk met koeienletters TV-out dus het zal waarschijnlijk ook wel moeten werken ;)

edit

heb ook al driver's opnieuw geinstalleerd etc en geen ruk werkt. ook tv-tool enzo niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 17:16 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:02
okay dan.
ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Ik denk met de uitgangen. Wat voor een uitgang zit erop? zo eentje voor een gele tulp of een andere ronde aansluiting met gaatjes voor connectoren (totaal geen idee van de namen). Heb zelf wel een tnt2 die het prima doet met TV tool icm. tulp naar scart - kabel.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Je hebt idd tulp (of composite) en dat andere heet SVHS, de PS2 look a like :) Die is trouwens beter, maar vergeet niet dat alle Tv's het ondersteunen

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32
Hoe heb je geprobeerd te kijken of er iets uit de tv uitgang komt ?

televisie eraan gehangen, multimeter etc

I can see clearly now, the brain is gone...

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

gewoon ff aan kabeltje zelf voelen met tong kan ook :) is ff schrikken,maar dan doet ie het wel:)

Verwijderd

Topicstarter
Hahhahaha clownmasson!

Zal het zo ff proberen.

Op m'n TNT2 zit 1 gele tulp en een ronde zwarte super video kabel.
Heb al 3 tv's geprobeerd en een video recorder :P

Ik zal TV-tool nogmaals proberen maar ik denk dat ie weer de error NO TV CHIP DETECTED zal geven

Verwijderd

Topicstarter
Kut, krijg ook geen stroomschok door me tong heen :(

Me kaartje + tv-tools etc decteren ook geen TV :@

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Heb je de TV aan staan voor je de pc opstart? Zo niet, even proberen. Soms wordt de tv pas herkent als hij ook daadwerkelijk is ingeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ja is ingeschakeld, staat op AV en ook als ik hem opstart staat ie aan...ff tv van me zus jatten

edit

M'n SVIDEO/TULP > SCART moet toch op INPUT staan? (input en output werkt allebei niet :P)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 19:34 ]

• mitalp
Ik neem aan dat ie op je TV zit, dus INPUT.

Maar welke kabels heb je nu geprobeerd, zowel SVHS als Tulp?

[ Voor 43% gewijzigd door mitalp op 04-09-2003 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitalp schreef op 04 September 2003 @ 19:39:
Ik neem aan dat ie op je TV zit, dus INPUT.
Jup, en ik heb nu al 4 tv's en 1 video recorder geprobeerd dus ik denk dat het aan mijn videoplank ligt. Ik kan er niks over vinden op de nivdia site en tv tool zegt ook: geen tv aangesloten. Ik heb me TV met S-video en Tulp aangesloten en me videoplank ziet geen ene ruk :(

wat is er zo verrot aan die kaart (behalve dat ie van nvidia is)

• mitalp
Welke chip heeft die tv-out? Anders eerst checken of die wel door tv-tool ondersteund wordt.
Zo niet dan zoeken naar een ander prog (tvcc2000?) dat die chip wel ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken hoe de jumpers op m'n videoplank staan.
Hieronder een afbeeldinkie gemaakt hoe het eruit ziet ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.wobbel.nl/jumperkunst.gif

En ik zal tvcc2000 ff downen....ik zal niet weten waar ik kan kijken welke tv chip ik heb :/

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

idd :) Het is altijd beter dat je de standaard TV view optie van Nvidea gebruikt dan TV tool. Als je het via de Nvidea config panel is gelukt kun je altijd nog met TV tool proberen. Indien geen tvbeeld @ nvidea, dan werkt tv tool ook niet). Je kunt als het goed is bij de Nvidea config panel zelf het output device aangeven . (dus in dat geval de tv; en helaas geen (hardwarematige) dualview).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu ook geen TV-out meer bij Nvidia menu :'(
En het mot er wel opzitten op deze klote kaart waarvoor ik gedokt hebt!

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Oei oei.. Misschien krijg je met de originele drivers die optie wel terug? Zou heel raar zijn als je die optie wel had maar nu niet meer ...(het is trouwens heel logisch dat je geen spanning voelde door de kabel, tenminste niet als de tv out niet aan staat :) )

• mitalp
- Jumper settings staan op PAL, da's ok.
- Chipset staat op de kaart, naast de TV-out uitgang (iets van Bt868kfr of Chrontel?)
- Andere drivers installeren, begin desnoods moet de oude originele drivers die bij de kaart zaten, aen anders probeer je verschillende nieuwe(re) versies.

Verwijderd

Topicstarter
clownmasson schreef op 04 September 2003 @ 20:16:
Oei oei.. Misschien krijg je met de originele drivers die optie wel terug? Zou heel raar zijn als je die optie wel had maar nu niet meer ...(het is trouwens heel logisch dat je geen spanning voelde door de kabel, tenminste niet als de tv out niet aan staat :) )
Ik kan nergens de tv-out aan/uit zetten..ik zal ff kijken of ik oude drivers heb voor deze card...volgensmij heb ik die namelijk nooit bijgeleverd gekegen :X

Verwijderd

welk merk en type is het precies?
(ik heb er diversen gehad, misschien kan ik dan van dienst zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Nvidia RIVA TNT2 Model 64/Model 64 pro (dat kan ik dus nergens zien of het een pro is ja/nee)

Verder staat op de doos w/TV-out
SN: co3dw66721

• Zeus
hmmz!
Ik had het probleem soms ook!
Maar wat ik nou allemaal deed ben ik vergeten.
Heb trouwens dezelfde kaart en windows xp gebruikt.
Edit: Ik gebruikte de tulp uitgang > daar zat een kabel met scart aansluiting op.

[ Voor 24% gewijzigd door Zeus op 04-09-2003 20:43 ]

Verwijderd

Heb je zowel een monitor als een tv tegelijk aan gesloten?

Heb je al geprobeerd op te starten met enkel een tv aangesloten op bijvoorbeeld de S-video aansluiting. (ik neem aan dat je goede kabels hebt ed. en dat alles correct is aangesloten en de tv op het goede S-video kanaal staat)

Het zou handig zijn als je eventjes op de kaart keek en kon zeggen welke tv-chip erop zit. (het is denk ik een Philips Ch7006 of CH7007 of het is een BT868 of BT 869)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 20:57:
Heb je zowel een monitor als een tv tegelijk aan gesloten?

Heb je al geprobeerd op te starten met enkel een tv aangesloten op bijvoorbeeld de S-video aansluiting. (ik neem aan dat je goede kabels hebt ed. en dat alles correct is aangesloten en de tv op het goede S-video kanaal staat)

Het zou handig zijn als je eventjes op de kaart keek en kon zeggen welke tv-chip erop zit. (het is denk ik een Philips Ch7006 of CH7007 of het is een BT868 of BT 869)
Ik heb geen S-video kanaal :P

Ik heb PC > S-VIDEO KABEL > SVIDEO NAAR SCART > TV > AV channel :P

Owja ik heb ook PC > TULP KABEL > TULP NAAR SCART > TV > AV channel

• Zeus
Refresh rate! probeer eens de refresh rate van je monitor omlaag te gooien! (tv kan maar tot 60 meestal)

Verwijderd

Is de SCART aansluiting op je TV eentje met RGB ingangen of met S-VHS (is S-video)?

Bij RGB gaat het namelijk niet lukken.

en probeer op te starten met alleen maar de TV aangesloten en geen monitor.. !!!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 21:09:
Is de SCART aansluiting op je TV eentje met RGB ingangen of met S-VHS (is S-video)?

Bij RGB gaat het namelijk niet lukken.

en probeer op te starten met alleen maar de TV aangesloten en geen monitor.. !!!
Beetje n00b op dit gebied ;) Ik zou het verschil niet weten tussen SCART RGB en SCART S-VHS :'(

Ik heb ook al eens opstarten met alleen tv geprobbeerd en refreshrate op 50 (m'n grundig gaat niet hoger :))

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 11:31
Welk merk is die TNT2 kaart van je?
had zelf namelijk een ASUS TNT2 (V3800TVR) en die had dus ook problemen met de tv-out dit kwam omdat de agp poort te weinig volt leverde om de kaart van stroom te voorzien...en dan waren er dus 2 oplossingen: andere kaart kopen of solderen...

Verwijderd

Over het aansluiten:
Met de S-video uitgang krijg je het beste signaal. Deze moet je dan aansluiten op een S-video (wordt ook wel S-VHS genoemd bij TV's) aansluiting.
Heb je die aansluiting niet dan kan het via een S-video-SCART. Daar heb je een converterkastje voor nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.finim.com/images/video/scartadapter_250.jpg

Zet 'm op input.

Dit gaat dus niet werken als je RGB-SCART's hebt. Kijk effe in de handleiding van je TV of zoek het op op Internet.

Mijn ervaring is dat dit het beste werkt als je er geen monitor bij aansluit.
Mocht het een en ander goed werken dan zie je gewoon je bios-opstart op je TV.

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Bovenstaade heeft allemaal geen zin als je niet eens de TVout kan inschakelen! Daar moet je eerst een oplossing voor vinden!

Verwijderd

Bovenstaade heeft allemaal geen zin als je niet eens de TVout kan inschakelen! Daar moet je eerst een oplossing voor vinden!
Zo'n tv-out hoort gewoon te werken. Punt uit. Doet ie het niet dan is ie waarschijnlijk kapot.
Kijk de handleiding na of je niks 'vergeten' bent en ga er dan mee terg naar de winkel zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:24:
[...]

Zo'n tv-out hoort gewoon te werken. Punt uit. Doet ie het niet dan is ie waarschijnlijk kapot.
Kijk de handleiding na of je niks 'vergeten' bent en ga er dan mee terg naar de winkel zou ik zeggen.
1: handleiding? deze zat al in deze pc :r
2: nu? na 2/3 jaar zit er echt gene gerantie meer op
3: het is een NVIDIA TNT2 Model64 32 Mb mét TV out :P

Verwijderd

Dan wordt het lastiger.
Jammer dat je niet weet welke tv-chip erop zit.
Kun je niet eventjes je kast openschroeven en kijken?

Een Bt-chip hoort met bovenstaande procedure moeiteloos te werken. Philips en Chrontel-chips geven wat meer problemen.

Blader ook eens even door de site van tvtool.de in het archief en in de faq staat erg veel info.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 16:00:
Dan wordt het lastiger.
Jammer dat je niet weet welke tv-chip erop zit.
Kun je niet eventjes je kast openschroeven en kijken?

Een Bt-chip hoort met bovenstaande procedure moeiteloos te werken. Philips en Chrontel-chips geven wat meer problemen.

Blader ook eens even door de site van tvtool.de in het archief en in de faq staat erg veel info.
Ik haal nu de kast los..update volgt in 5 min

JAAA, het is een Chrontel :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 20:47 . Reden: klote videoplank :( ]

Verwijderd

JAAA, het is een Chrontel
Dat hoeft niet jammer te zijn...

Maar ik denk nog steeds dat er iets mis is met je kabels en manier van aansluiten ipv met de kaart.

Hier wat links om je verder te helpen.
http://www.tvtool.info/english/cablefaq_e.htm
http://www.tvtool.info/english/tvchips_e.htm

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

ZUCHT!! ZOlang je de tv niet als display source kan instellen is er toch nog iets mis ;) Suit yourself dreft ;) (jah natuurlijk hoort het te werken!)

Verwijderd

clownmasson schreef op 06 September 2003 @ 09:27:
ZUCHT!! ZOlang je de tv niet als display source kan instellen is er toch nog iets mis ;) Suit yourself dreft ;) (jah natuurlijk hoort het te werken!)
conclusie:
Als de kabels en aansluitingen goed zijn en je ziet geen boot-scherm op de je tv....is de kaart hoogst waarschijnlijk kapot...

Verwijderd

Topicstarter
Godverdomme klote nvidia!
Weg met die kaart

Dan zoek ik wel een nieuwe!
Wie weet een goede voor mijn pc?

Specs
AMD Athlon 1200 mhz
256 mb ram
AGP 4 dacht ik (of 2)

Verwijderd

Ik stel voor dat je je kaart eerst test in een andere pc voordat je 'm uit het raam gooit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 04:26:
Ik stel voor dat je je kaart eerst test in een andere pc voordat je 'm uit het raam gooit.
Nou met dat uit het raam gooien ben je mooi te laat..heb al een neieuwe besteld ;)
Pagina: 1