Ik ben vanmiddag wat aan het rommelen geweest met Default Policy's binnen Windows 2000 Server. Ik kwam er achter dat de default policy best wel veel toe laat en dat je alles zelf moet dichtspijkeren voordat het een beetje veilig is.
Het volgende zette mij aan het denken; ik kwam er tijdens een installatie achter dat elke willekeurige user die aangemaakt is op mijn domein een werkstation kan toevoegen aan het domein
(dus zonder Domain Admin rechten what-so-ever)
Dit verbaaste mij ten zeerste, want dat is best wel lek! Dus ik graven in de policy, blijkt dat de groep "Authenticated users" standaard rechten bezit om workstations in een domein te hangen. Dit leek mij echter niet de bedoeling. Dus heb ik gezorgt dat alleen "Domain Admins" dit recht bezitten. (zie illustratie)

Ben ik de enige die zich dit ooit afgevraagd heeft?
Het volgende zette mij aan het denken; ik kwam er tijdens een installatie achter dat elke willekeurige user die aangemaakt is op mijn domein een werkstation kan toevoegen aan het domein
Dit verbaaste mij ten zeerste, want dat is best wel lek! Dus ik graven in de policy, blijkt dat de groep "Authenticated users" standaard rechten bezit om workstations in een domein te hangen. Dit leek mij echter niet de bedoeling. Dus heb ik gezorgt dat alleen "Domain Admins" dit recht bezitten. (zie illustratie)

Ben ik de enige die zich dit ooit afgevraagd heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 04-09-2003 17:12 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC