BSOD, geen HD, geen 'r'en in Bios en andere rare dingen

Pagina: 1
Acties:

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Topicstarter
Om maar direct te beginnen,
Ik heb hier een Zelfbouw PC'tje staan met:
een ABIT BE6-II Mobo
een Celeron 700 processor op een MSI socket370>slot1 kaartje.
een paar rammetjes @66mhz
een viper 550 8Mb videokaartje
een e-tech 56k modempje,
een Liteon brander
een Aopen Cd-rom
een Samsung 6 gig HD
een Maxtor 60 Gig HD
een SB128 PCI kaart
een floppy drive
Windows XP pro (legaal!)

En waneer ik hem start, krijg ik SINDS vandaag ergens in het booten een BSOD, het gaat zo snel dat ik niet kan lezen wat er staat. Computer gaat dan resetten en blijft hangen op 'verifying DMI pool.........'. Eerder had ik al dat er 'slecht' ge-reset werd; bij resetten starte mij oude bakje niet door en bleef dan ook hangen bij 'verifying DMI pool.........' maar echt uit en dan weer aan werkte dan altijd vanzelf.

Ik heb geprobeerd om te booten vanaf CD-rom, en dit gaat goed, tot op een gegeven moment Windows setup zegt dat er geen HD's hangen in de machine.
Ga ik naar het Bios dan zie ik deze niet op de 'normale' IDE poorten (op de ingebouwde HotRod66 kaart zit niks, werkt niet sinds ik die'damn'. floppy niet meer heb.
Ga ik naar het BIOS, dan missen in de opties alle letters 'r' er stat dus 'estart', ipv restart en 'memo y' en geen memory zoals vroeger, ook leven we in de maand 'septembe '.
Bij Ha ddisk detectie ziet ie alleen de Liteon brander, niet de 2HD's en ook niet de Aopen-cdrom speler.
Ik heb die 'dikke dingen' (condensators???) op het mobo al gecontroleerd, maar deze lijken niet te lekken.
Ik heb de rammetjes er allemaal uitgehaald en heb ze één voor één getest, mocht niet baten.
Hd's in een ander systeem werkt perfect.

Wie oh wie heeft enig idee wat dit zou kunnen betekenen en / of heeft een oplossing.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
De batterij van het bios is goed? Eventueel voor een paar Euri vervangen?

Koop een taart en ga het vieren!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voeding het aan het begeven? hoeveel watt voeding heb je er in zitten? ZOu me ook nix verbazen als idd je BIOS-batt een beetje overleden is, maar dan nog zou ie alles van je BIOS wel goed moeten weergeven als je er in gaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

bios naar god? beetje moeilijk om dat te testen.. misschien een nieuwe bios eroverheen flashen.. anders voor een paar tientjes een nieuwe moederplank..
succes

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
check: http://www.storagedrivers.com/drivers/72/72086.htm es, daar staan de drivers voor je HOTRod.
edit:
Je kan trouwens ook proberen een nieuw BIOS op je mobo te zetten

[ Voor 28% gewijzigd door Delta2 op 04-09-2003 16:53 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Delta2, die drivers voor de HPT366 zijn de beetje oud he :)
Versie 1.25.nogwat of hoger is beter :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

harddisks werkten prima in een ander systeem volgens TS.. misschien een idee om je disks aan die hotrod te hangen.. als Delta2's link niet werkt kun je ook bij www.driverguide.com kijken.. Login: drivers PW: all

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
The_Eagle schreef op 04 september 2003 @ 16:49:
Voeding het aan het begeven? hoeveel watt voeding heb je er in zitten? ZOu me ook nix verbazen als idd je BIOS-batt een beetje overleden is, maar dan nog zou ie alles van je BIOS wel goed moeten weergeven als je er in gaat.
Voeding is een 300Watt voeding, ga hem (als mijn vriendin terug is met de auto met daarin mijn multimeter) eens ff doormeten.
Delta2 schreef op 04 September 2003 @ 16:52:
check: http://www.storagedrivers.com/drivers/72/72086.htm es, daar staan de drivers voor je HOTRod.
Het lijkt me dat of je onboard controller of je harddisk gaar is.
Harddisks heb ik getest.

Ik ga het batterijtje maar eens ff vervangen, maar het stomme is dat de tijd en datum gewoon kloppen!
Verder het Bios ook maar eens ff flashen.
harddisks werkten prima in een ander systeem volgens TS.. misschien een idee om je disks aan die hotrod te hangen.. als Delta2's link niet werkt kun je ook bij www.driverguide.com kijken.. Login: drivers PW: all
op de driver guide vond ik alleen deze http://beta.driverguide.c...&fs=0&qa5=8&qa6=1214&dp=3 zijn dit de goeie???
Op de ftp-server van ABIT staan, daar staat op dit adres ftp://ftp.abit.nl/pub/download/drivers/ha66/Windows2000/ 3 bestanden, 1220, 1231 en 1251...zijn dit de drivers voor de HotRod kaart?????

[ Voor 24% gewijzigd door sjolmers op 04-09-2003 17:03 ]

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
ik zag net op de Abit site staan:
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/HPT366_2kxp.exe
denk dat je die dan nodig hebt

Stond verder als opmerking bij:
HotRod66 and HPT366 on-board motherboards Driver for Windows NT/2000

[ Voor 29% gewijzigd door Delta2 op 04-09-2003 17:06 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Delta2 schreef op 04 september 2003 @ 17:06:
ik zag net op de Abit site staan:
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/HPT366_2kxp.exe
denk dat je die dan nodig hebt

Stond verder als opmerking bij:
HotRod66 and HPT366 on-board motherboards Driver for Windows NT/2000
Thank You!

Verwijderd

als ze werken zijn het de goeie :) (sorry flauw)
je kunt met drivers niet zoveel verkloten.. probeer ze gewoon en als het niet werkt probeer je een andere.. driverguide heeft verder de fantastische mogelijkheid om op chip-code te zoeken.. pak je hotrod erbij en zoek naar een code op een van de chips.. (meestal de grootste) vul de code in bij advanced search en zoeken maar... (werkt het niet? andere code proberen.. kan namelijk ook op de printplaat zelf staan)

edit: te laat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 17:10 ]

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
ff voeding door gemeten: resultaten: de voltages kloppen allemaal netjes! is trouwens een 300watt voeding (of had ik dit al gemeld?)
Batterijtje wat ik heb was leeg, hhier moet ik dus morgen ff een nieuwe voor halen, als die vervongen is ga ik het Bios flashen.

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Ik heb het BIOS geflashed naar de laatse versie, heb de Highpoint drivers gedowned, heb een nieuwe batterij er in gepland, en nog steeds dezelfde problemen....snap er niks van :S

Verwijderd

wazig.. kun je aan een andere moederplank komen? lijkt me zo ongeveer het enige wat je nog kan proberen..

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:16:
wazig.. kun je aan een andere moederplank komen? lijkt me zo ongeveer het enige wat je nog kan proberen..
Ja dat lijkt mij ook een goed idee, was het niet dat de BX-chipset plankjes schaars worden....ik heb nog wel eeb ouwe LX-plank, maar die rekt de 700(10,5 mp) niet.

Verwijderd

kun je die 700 niet op een lagere snelheid draaien op die plank?
Pagina: 1