Toon posts:

Outlook melding "Fout in regels".

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Terminal server omgeving W2K met MS Office XP.

Bij een gebruiker binnen ons bedrijf heb ik een probleem dat wanneer deze gebruiker MS Outlook opstart onderstaande melding in een boxje verschijnt.

"Fout in regels"
---------------------------------------------------------------
-Regel:Door de server aangevraagde clientactie.
-Fout: VerplaatsenKopieren, Kan bestemmingsbericht niet maken.
Nu dacht ik dat dat iets te maken had met de regels die deze gebruiker aangemaakt heeft binnen de "Wizard Regels". Misschien heb ik dat mis. In iedergeval heb ik alle regels die hij aangemaakt heeft geexporteerd en verwijdert. Af- en aangelogt op de terminal server en MS Outlook opnieuw opgestart. Toen verscheen de melding nog steeds. Dus de regels maar weer geimporteerd in de "Wizard Regels". Verder heb ik op de client het account verwijdert, weer af- en aangelogt en het account weer aangemaakt. Ook dit mocht niet baten. Ik weet niet waar ik het nu moet zoeken. Heeft iemand een idee?

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-03 09:35
-Fout: VerplaatsenKopieren, Kan bestemmingsbericht niet maken.
Je zou haast denken dat de harde schijf volzit ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er even bij vermelden dat alle ander 80 users dit probleem niet hebben....

• Tuvow
En de harde schijf van de user zit ook niet vol?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 16:31:
"Fout in regels"
-Regel:Door de server aangevraagde clientactie.
Zit het probleem niet op een of andere manier aan de serverzijde?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 16:44 ]

• Tuvow
Zoals ik het nu lees is het zo:
De server vraagt een clientactie aan: haal mail op en sla het op
Echter geeft de client de foutmelding " VerplaatsenKopieren, Kan bestemmingsbericht niet maken."

Verwijderd

Topicstarter
Het is een terminal server omgeving dus aan de harde schijf van de user kan het toch nooit liggen?

Aan de serverzijde zou er een probleem kunnen zijn. Als ik deze gebruiker wil verwijderen, kan ik dan zijn mail ergens "backuppen" zodat ik hem later weer kan importeren? Kan ik hem vervolgens op de exchange server verwijderen? Als ik dan de gebruiker met dezelfde gebruikersnaam aanmaak heeft die hiervan dan een historie waardoor de foutmelding weer verschijnt of zou dan alles verwijdert moeten zijn en doet hij alle instellingen opnieuw maken? Ik ben bang dat ik zijn mail per ongeul verwijder namelijk als ik de gebruiker compleet verwijder en opnieuw aanmaak.

Verwijderd

Je hebt client en server rules. Kijk daar eens naar. Verder weet ik het ook niet echt, maar dat is het eerste wat in me opkomt.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het eens proberen..Tx!

Verwijderd

Laat nog even weten wat het nu was als je erachter komt...Thx
Pagina: 1