Toon posts:

[MySQL/C++] op een gehoste MySQLDB via client applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webhosting met een MySQL database, de vraag is vrij simpel:
Ik wil een applicatie schrijven met Borland C++Builder die selects, inserts, updates,... kan doen op die MySQL database. Dat zou meevallen als ik via ODBC de database remote kon bereiken, maar de database bereiken dat lukt natuurlijk enkel via een connectie op localhost, dus op de server zelf.

Ik heb er zelf ook al over zitten peinzen en ik had gedacht aan een soort interface te schrijven via php. Mijn applicatie roept dan een phppagina aan /interface.php?sql='SELECT * FROM "klanten"' de php voert het sql commando uit en levert het resultaat af als een webpagina, die webpagina wordt door mijn applicatie binnengehaald en geparst... Dit alles achter de schermen uiteraard en in een aparte thread zodat dat allemaal netjes loopt.
Dit ziet er mij omslachtig uit, en volgens mij zitten hier slimme mensen die een betere oplossing hebben voor dit probleem.

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Je zou natuurlijk rechtstreeks met de MySQL daemon kunnen praten via een socket verbinding, maar ik weet niet hoe het protocol in elkaar steekt en dus ook niet of het veel werk is of niet.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Kan je geen COM+ component ofzo daar zetten naar waar je de queries stuurt, en die component gaat ze dan op de DB gaan uitvoeren, en het resultaat terugsturen naar je applicatie.
(Eigenlijk zoals je zou doen met die php pagina, maar dan anders. :+ )

https://fgheysels.github.io/

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Aan je host vragen of ze jou externe toegang tot je database willen geven? Op de mysql site zijn wel een paar c/c++ apis te vinden om mysql te gebruiken met c/c++.

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Als je via telnet/ssh in mysql kan komen dan kan je je app laten telnetten naar de mysql server. Dat lijkt me wat beter werken dan via een php-script

Als dat niet mogelijk is, ben je echt gebonden aan je php-script.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
slm schreef op 04 september 2003 @ 23:31:
Als je via telnet/ssh in mysql kan komen dan kan je je app laten telnetten naar de mysql server. Dat lijkt me wat beter werken dan via een php-script

Als dat niet mogelijk is, ben je echt gebonden aan je php-script.
Of als je ssh access hebt, een poort forwarden over je ssh verbinding, dan is het net alsof het localhost is..

Verwijderd

Topicstarter
thanks for the replies jongens, maar ik ga het nog even bekijken wat het makkelijkste werkt, ik ga uiteindelijk toch voor m'n php oplossing gaan denk ik, om volgende reden: ik zou naast een algemeen script(uitvoeren sqls), voor bepaalde specifieke acties andere scripts kunnen maken die intelligent zijn en dus weten wat ze moeten doen en de hoeveelheid communicatie sterk verminderd.
Ik geef een voorbeeld: een veelvoorkomende actie is het toevoegen of het updaten van een record in een tabel, het phpscript zal zelf kijken of het record al bestaat en indien ja zal het zelf weten dat het een update moet doen, anders een insert. En vervolgens wordt een datum weggeschreven in een ander veld, maar enkel als het vorige sql commando succesvol was.
Deze actie kan met slechts 1 aanroep gebeuren, waar het anders misschien 3 aanroepen via het internet moet doen, dit lijkt mij performanter.

Packages in Oracle, stukken code in de database, werkt ook volgens dit princiepe dacht ik, ook om dezelfde reden (minimale communicatie).

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 09:44:
Ik geef een voorbeeld: een veelvoorkomende actie is het toevoegen of het updaten van een record in een tabel, het phpscript zal zelf kijken of het record al bestaat en indien ja zal het zelf weten dat het een update moet doen, anders een insert.
Ben je bekend met REPLACE?

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Pagina: 1