[linux] Dualboot?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 19:45

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik heb windows op m'n C: schijf staan [eigelijk niet, maar ik vertel het voor het gemak] schijf D: is een partitie"van C:.
En ik wil daar graag linux op installeren. Ik heb Suse Prof 8.2 gedo... gekocht :+
Ik verwacht wel dat je in de installatie kan kiezen dat je het op een andere partitie wil. Maar hoe krijg ik dan dual boot met linux en windows (gezien boot.ini op de windows partitie staat)
Of is het al niet mogelijk Suse op een andere partitie te installeren?

Gromba.nl

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 17:37

Gerco

Professional Newbie

Meestal krijg je gewoon de vraag waar je je linux partitie wilt hebben en zal de installer gelijk een bootloader (lilo, grub) voor je installen waarmee je zowel windows als linux kan booten.

PS. Linux MAG je downloaden, het is gratis, je hoeft niet te doen alsof je het gekocht hebt als dat niet zo is :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Probeer de search eens, ik weet zeker dat er wat bruikbaars uit valt.
Anders heb je altijd google nog.

Succes :Y)

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
PS. Linux MAG je downloaden, het is gratis, je hoeft niet te doen alsof je het gekocht hebt als dat niet zo is
Weet ik, maar Suse 8.2 kost in de winkel 80 euro :+
Volgens mij een van de enige betaalde linuxversies!

[ Voor 39% gewijzigd door Gromba op 04-09-2003 16:30 ]

Gromba.nl

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
als je het goed doet dan neemt de linux boetlooder er het gewoon over en dan kun je kiezen aan het begin.. althans zo werkte het bij mij met redhat.. (btw.. waarom suse kopen als je ook andre kunt downen?)

Strava | AP | IP | AW

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 21:42
PeterBroere schreef op 04 september 2003 @ 16:28:
Weet ik, maar Suse 8.2 kost in de winkel 80 euro :+
Volgens mij een van de enige betaalde linuxversies!
In de winkel kost het 80 euro, net zoals RedHat en Mandrake geld kosten. Dit is om het bedrijf te steunen en je hebt support. Maar je kan het gewoon gratis downloaden hoor.

Je bent dus niet stoer.

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik heb een aantal linux versies uitgeprobeerd.
Redhat beviel me niet echt (leek erg ontstabiel) Mandrake was nog best moeilijk, en Knoppix was wel goed en handig. Die kan je wel naar je hardeschijf kopieeren/installeren. Maar dat lijkt me niet de handigste oplossing

Gromba.nl

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
yootje schreef op 04 september 2003 @ 16:31:
[...]

In de winkel kost het 80 euro, net zoals RedHat en Mandrake geld kosten. Dit is om het bedrijf te steunen en je hebt support. Maar je kan het gewoon gratis downloaden hoor.

Je bent dus niet stoer.
Suse is in zoverre niet gratis dat de cd's niet gratis zijn, je kunt dus geen iso's van ze downloaden, maar wel alles wat er op staat, wat dat verder eventueel met stoer van doen heeft ontgaat mij volledig. Verder staat er in de faq een stukje over dualboot, en ik neem aan dat suse dat ook wel bespreekt in de installatiehandleiding, en er is inderdaad veel informatie hierover te vinden op internet -> op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.