Mja, het probleem begon ongeveer twee dagen geleden. Ik wou met het programma DBTools een connectie maken naar de mysql server op mijn linux bak. Dit werkte alleen niet, want hij gaf als foutmelding dat er geen mysql server draaide op het IP adres wat ik opgaf.
Afijn, toen ben ik een beetje gaan kloten in het config bestand my.cnf van mysql. Om de een of andere reden heb ik toen onder het kopje 'client' de user van mysql naar root veranderd. Dus ik opnieuw opstarten en opeens wil mysql niet meer starten:
Error 2002: Can't connect to local mysql server throught socket '/tmp/mysqld.sock'
Dus ik in my.cnf de user were van root naar mysql verandered, maar nog steeds kan die dat bestand mysqld.sock niet vinden.
Ik weet dat er tig topics over zijn en ik zit al twee dagen te lezen en te googlen, maar niks helpt. Het bestand mysqld.sock bestaat dus gewoon niet en wordt ook niet opnieuw aangemaakt.
Dit is wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Alle toegangsrechten (chmod -R 777) aan de dir /tmp gegeven
- Chown mysql:mysql /tmp
- Pad veranderd in config bestand '/etc/mysql/my.cnf' van het mysqld.sock bestand naar '/var/run/mysqld'
- aan /var/run/mysqld alle rechten gegeven en gebruiker veranderd naar mysql
- het bestand zelf aangemaakt met 'touch mysqld.sock' wat uiteraard niet werkt
De dir waar het om gaat /tmp heeft dus alle rechten, maar mysqld wil er maar geen mysql.sock in aanmaken. Mysql opnieuw installeren helpt ook niet
Kortom ik ben een beetje door mijn opties heen. Hebben jullie nog ideen?
Afijn, toen ben ik een beetje gaan kloten in het config bestand my.cnf van mysql. Om de een of andere reden heb ik toen onder het kopje 'client' de user van mysql naar root veranderd. Dus ik opnieuw opstarten en opeens wil mysql niet meer starten:
Error 2002: Can't connect to local mysql server throught socket '/tmp/mysqld.sock'
Dus ik in my.cnf de user were van root naar mysql verandered, maar nog steeds kan die dat bestand mysqld.sock niet vinden.
Ik weet dat er tig topics over zijn en ik zit al twee dagen te lezen en te googlen, maar niks helpt. Het bestand mysqld.sock bestaat dus gewoon niet en wordt ook niet opnieuw aangemaakt.
Dit is wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Alle toegangsrechten (chmod -R 777) aan de dir /tmp gegeven
- Chown mysql:mysql /tmp
- Pad veranderd in config bestand '/etc/mysql/my.cnf' van het mysqld.sock bestand naar '/var/run/mysqld'
- aan /var/run/mysqld alle rechten gegeven en gebruiker veranderd naar mysql
- het bestand zelf aangemaakt met 'touch mysqld.sock' wat uiteraard niet werkt
De dir waar het om gaat /tmp heeft dus alle rechten, maar mysqld wil er maar geen mysql.sock in aanmaken. Mysql opnieuw installeren helpt ook niet
Kortom ik ben een beetje door mijn opties heen. Hebben jullie nog ideen?