[9500np] Pipeline uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ik weet dat het eigenlijk niet mag; maar stiekum zeg ik toch ff "Hoi medetweakers" :+...

Ik heb uhm, ongeveer 5 maand geleden een 9500np gekocht, een Connect3D welteverstaan, en heb hem, na het lezen van de vele "9500 rebuilt"-topics geflashed en gerivatuned naar een 9700np. Daar heeft ie het 4 maand gezellig op gedaan; tot hij er mee ophield nadat ik een zware inbus-schroevendraaier op zijn flikker liet vallen :X
Nu is er een hoekje van zo'n pipeline-chip op de achterkant van de kaart afgebroken; en heb ik een artifacts; niet te zuinig...

Goed; nu weet ik dat er 4 'overbodige' pipelines op de kaart zitten; dwz dat een originele 9500 er maar 4 gebruikt; na de flash worden dat er 8. Nu zou ik graag willen weten welke pipelines er overbodig zijn; EN of ik die andere vier ook uit kan zetten, evt. hardwarematig... Kijken of ie dan wel weer, welliswaar op 9500 speed, als liev radeonnetje kan leven...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Wat je zo ie zo kan proberen is 'm terug te modden naar een 9500 en kijken wat ie doet.
Wat ik uit posts heb begrepen kan je niet zomaar zeggen welke pipeline chip uitgeschakeld moet worden. Succes!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Scyth schreef op 04 September 2003 @ 15:48:
Nu is er een hoekje van zo'n pipeline-chip afgebroken; en heb ik een artifacts; niet te zuinig...
pipeline-chip??? :?

waarschijnlijk bedoel je een geheugen chippie, en als die stuk is kun je pipes gaan modden tot je een ons weegt maar gaat het toch niet helpen...

[edit]
de pipelines zijn nl een onderdeel van de gpu-core, en die zit niet op de achterkant maar onder die grote koeler ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Puppetmaster op 04-09-2003 16:30 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
maggik weten welke flash jij hebt gebruikt ? ik heb namelijk dezelfde kaart

graag een linkje of een meeltje naar pesticide@softhome.net met het bios dat je gebruikt

dank bij voorbaat

gecondoleerd met de kaart , heb te weinig kennis om je te helpen :[ maar ik ga een gokje doen , kan zoiets niet gelijmd worden met elechtrisch geleidende lijm ofzo ? hardware is en blijft nog steeds HARDware :p kan mijn 10 gram minder wegende thunderbirdcore die nog werkt van getuigen O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Pesticide op 04-09-2003 17:03 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Mneej; ik denk inderdaad dat 't een geheugenchippie is; er staat HY5DU283222 op; Hynix mem waarschijnlijk... Hyundai lijkt me sterk :+

Hrm, ik heb net in standaard in dos gekeken; maar ook Artifacts... Not pretty... Hij is inderdaad dan dood...

edit:
Owja; die bios is gewoon een standaard Warp11 bios; hier... Die van Club3D had ik volgens mij

[ Voor 27% gewijzigd door Scyth op 04-09-2003 17:22 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0