Ik zit met een mysterieus probleem waar Photoshop 6.0(.1) en 7.0 vastlopen bij werkzaamheden aan images.
De vastloper gebeurt alleen als de dvdspeler (die aan primair slave hangt) draait. Zo'n vastloper heb ik eigenlijk niet eerder meegemaakt.
Systeem:
Abit VP6 mobo, 2x P3-700E, normaal clock
512 MB SDRAM
MSI Fx5600-TDR video
W2k Pro, alle laatste updates en patches zitten erop. NL versie.
McAfee 7 Prof ook tot laatste file updated
Laatste MSI video drivers
Terratec Xfire 1024 met laatste drivers
laatste via ide drivers gebruikt
Op secundaire ide hangen NEC1300A (1.07v2) als master en 40 GB WD als slave.
Staan de drives in rust, dan wil Photoshop wel doorwerken en crash vindt minder snel plaats. Maar als ik ga kopieren op achtergrond of dvd controle proggie draai, dus drive bezig, dan blokkeert Photoshop meteen als ik ga roteren of zo.
In sommige gevallen levert het spontane reboot op.
Heel soms tijdens werkzaamheden terwijl ik niks doe, gaat het wel es mist in, terwijl ik niks doe. Dat is wel erg vervelend.
Andere programma's hebben geen last van. Waarom is Photoshop hier zo gevoelig geworden? Dat heb ik niet eerder meegemaakt!
Windows is net fonkelnieuw ingestalleerd (eerder was er een flinke crash waardoor ik al mijn userprofiles kwijt ben) dus daar kan het niet aan liggen.
Heeft iemand wat tips om boel stukken stabiel te maken? Of heb je ook soortgelijke ervaringen mee en hoe pak je het aan?
De vastloper gebeurt alleen als de dvdspeler (die aan primair slave hangt) draait. Zo'n vastloper heb ik eigenlijk niet eerder meegemaakt.
Systeem:
Abit VP6 mobo, 2x P3-700E, normaal clock
512 MB SDRAM
MSI Fx5600-TDR video
W2k Pro, alle laatste updates en patches zitten erop. NL versie.
McAfee 7 Prof ook tot laatste file updated
Laatste MSI video drivers
Terratec Xfire 1024 met laatste drivers
laatste via ide drivers gebruikt
Op secundaire ide hangen NEC1300A (1.07v2) als master en 40 GB WD als slave.
Staan de drives in rust, dan wil Photoshop wel doorwerken en crash vindt minder snel plaats. Maar als ik ga kopieren op achtergrond of dvd controle proggie draai, dus drive bezig, dan blokkeert Photoshop meteen als ik ga roteren of zo.
In sommige gevallen levert het spontane reboot op.
Heel soms tijdens werkzaamheden terwijl ik niks doe, gaat het wel es mist in, terwijl ik niks doe. Dat is wel erg vervelend.
Andere programma's hebben geen last van. Waarom is Photoshop hier zo gevoelig geworden? Dat heb ik niet eerder meegemaakt!
Windows is net fonkelnieuw ingestalleerd (eerder was er een flinke crash waardoor ik al mijn userprofiles kwijt ben) dus daar kan het niet aan liggen.
Heeft iemand wat tips om boel stukken stabiel te maken? Of heb je ook soortgelijke ervaringen mee en hoe pak je het aan?