Toon posts:

[XP]PC traag na verplaatsen/wissen grote data *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een grote hoeveelheid data heb gekopiëerd, gewist of verplaatst dan gebeurt het vaak dat de cursur in een zandloper veandert en het systeem een paar minuten vast zit. :(
Heb al wat cache instellingen veranderd maar het probleem blijft.
Iemand ervaringen of tips?

Specs:
AMD1200 TB
KT7a met 1GB Ram
Pagefile 1,5Gb
WinXP Pro
Netwerk aanwezig

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat noem je een grote hoeveelheid data en zijn het veel kleine files of is het 1 grote file?

Wanbeleid is ook beleid.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heb ik toen ook gehad op mijn systeem. ALs ik een paar grote mappen tegelijk wiste, dan liep gewoon me verkenner vast, en bleef me muis hangen, wiste ik dezelfde zooi map voor map werkte het wel :S
Weet alleen niet meer hoe ik dat opgelost had.
Probeer eens opnieuw de via4in1 drivers te installeren ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
agent327 schreef op 04 September 2003 @ 15:43:
Wat noem je een grote hoeveelheid data en zijn het veel kleine files of is het 1 grote file?
Enkele 100MB tot enkele gigs

Ook loopt DriveImage wel eens vast
In DOS gaat het perfect en sneller dan in Windows (Promise Controller)
Geen hardwarematige probleem dus

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 16:20 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

OS in titel vermeld volgens: Windows Operated Systems - Policy ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

euh ... klinkt als DMA.
DMA inschakelen voor je harde schijven in apparaatbeheer.
En natuurlijk de laatste 4-in1 ...

Verwijderd

Topicstarter
DMA staat wel aan (ik haal ca 40Mb/sec in windows en 60mb/sec in dos)
met een 7200tpm HD
Sisoft Sandra geeft goede scores voor het soort HD.

Heb al enige maanden 4-in-1 vs 4.43 geïnstalleerd staan (Via Bus master driver vs 5.1.3597.0)
met een oudere versie had ik haperend cd geluid en dat is met 4.43 opgelost

Aangezien de Promise Controller een PCI kaart is heeft dat volgens mij niet eens wat nodig met de IDE drivers (op m'n MB zitten alleen CD-R(W)'s).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 17:12 ]

Verwijderd

of eeeeeh DEFRAGMENTEREN?

Verwijderd

Topicstarter
Windows geeft aan dat het niet hoeft (onder XP geeft defragmentatie bij mij trouwens vaak nare verrassingen)
Zo wil het gebeuren dat de schermresolutie steeds terugspringt naar 480x600 zodat opnieuw installeren van de grafische kaart nodig is.
En Bootvis geeft na defragmentatie vaak blue screen errors bij het optimaliseren (ook na eerst wissen van de prefetch map).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 13:41 ]

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Heb je dan geen bad sectors/clusters op je harde schijf? Ik vermoed dat winXP moeite met ze heeft. Ik ken het van een IBM 60 gig schijf, deze vertraagt de boel enorm zodra je in foute gebieden wil schrijven.
Draai dus ff het tooltje van de maker van de harde schijf en kijk of je HD (overmatig) beschadigd is.

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Topicstarter
Geen enkele error met de tool en ook niet in Windows bij complete oppervlak controle.
HD is trouwens nog maar paar maanden oud (Maxtor 80Gb)
En het probleem had ik ook op de voorganger (IBM 40Gb)
Is volgens mij toch een geheugen of cache probleem (heb m'n ram ook al gecheckt)

Verwijderd

Is een pagefile van 1,5 Gig ook niet wat overdreven?? Helemaal met al zoveel intern geheugen! Misschien dat ie het juist met die 1,5G pagefile moeilijk heeft omdat ie die misschien met een grote-file-copy actie gebruikt en dan steeds helemaal bij moet houden en aan het eind misschien iets van opschonen weer ofzo?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens in je event viewer. Ik heb momenteel ook last van dat verschijnsel, en zie regelmatig een melding over FastTrak in de eventviewer verschijnen. Als jij dat ook hebt, is je HD waarschijnlijk gaar of heb je toch een driver probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Event viewer kijken idd en heb je wel de Indexing Service uitgezet?

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Verwijderd

Topicstarter
Indexing Service staat al tijden uit
De enige fout die regelmatig optreedt betreft het niet kunnen laden van cdudf_XP en udfrdr_XP.
Heeft met de interne CD-brandt funktie te maken neem ik aan (staat bij mij aan).

• slm

slm

Je zou die services eens kunnen uitschakelen en kijken of het wat uitmaakt (zoeken bij google op cdudf_xp).

Anders zou je die HPT370 moeten uitschakelen en alles op een aparte controller kaart zetten. Ik heb zelf ook veel problemen gehad met diezelfde controller in combinatie met Windows (welliswaar ME maar toch). Grote kopieer/move acties bleven hangen of de pc herstartte.

OT:
Overigens koop ik geen enkele mobo meer met geintegreerde zaken. Ben 2 keer van mijn geloof afgevallen, maar sinds mijn laatste pc (ASUS A7v333/AMDXPPR2000+) ben ik weer terug in lijn. Die geïntegreerde soundcard bleek deze keer de grote boosdoener te zijn in WC3 FT door me er continu uit te schoppen. Soundblastertje erin en hij werkt weer perfect.

Verwijderd

Topicstarter
De Promise TX2 is een losse pci- kaart (m'n KT7A is non raid)
cdudf_xp is inderdaad een restant van EasyCD Creator (heb de reg keys verwijderd).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 00:02 ]

• slm

slm

heb je behalve de 4in1 drivers ook de andere aanwijzingen van Abit opgevolgd:
Abit schrijft:
• Adjust those three setting in BIOS menu: PCI Master Read Caching / PCI Delay Transaction / PCI Master Bus Time-Out. The recommended value is Disabled / Disabled / 0, however, there are too many hardware vendors and devices that we can't guarantee the value would exactly meet your situation. Please try some other values if "Disabled / Disabled / 0" doesn't help.
• Use VIA PCI Latency patch may lead to the same result. Many users reported that the issue is solved after applying this patch. You may download the patch here. Please note that the patch is NOT officially released by VIA tech. It was released from a programmer, George E. Breese. The patch is for Windows 95, 98, ME, NT 4.0, 2000, and XP.

Verwijderd

Topicstarter
PCI master bus time-out stond bij mij standaard op 1.
Zal 0 eens proberen
De patch heb ik bij het uitkomen al geïnstalleerd.
(toen de VIA site nog overzichtelijk was)

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 12:07

Kalkie

NLMP

Heb je toevallig Norton Antivirus draaien? Als ik grote bestanden (700 mb) kopieer dan loopt mijn geheugen vol, en reageert de pc erg traag. Workaround is het tijdelijk uitschakelen van NAV, ik heb nog geen oplossing gevonden.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Pagina: 1