Toon posts:

Oud AMD mainbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een manual nodig van een oud AMD mainbordje.
Het gaat om de ASKA sst-5852. Socket 7 wel te verstaan
Ik heb al gezocht maar kom steeds een pdf tegen van wel 1 hele pagina. Daar schiet ik dus nix mee op.

Heeft iemand deze manual. Of weet iemand een plek om deze te bekijken. Ik wil graag de pin layout weten van de ps2 connector. Ik kan niet werken op deze manier namelijk. en de com poorten doen nix. Al diversen verlopen gecheckt. ik denk dat die poort zelf naar de donder is. maar ik wil dus gewoon een ps2 muis gebruiken. Maar dat gaat niet zonder die layout.

Verwijderd

Ehhh, ps2 is een standaard en elk schema van zo'n port is dus hetzelfde.... Dus zoek gewoon even op got of google naar de pin layout.

Verwijderd

PS/2 is een standaard, de pin layout is dus altijd precies hetzelfde.

Of is het zo dat je op dat moederbord een losse PS/2 connector aan een pinhead moet verbinden?

Manual: http://www.aska-hk.com/product/Cata/5852.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad het geval. Als ik dus wist welke pin data en spanning enzo waren op het mainbord. was het inderdaad een makkie. Maar dat is dus percies wat ik niet weet.

Verwijderd

Hoe ziet die connector eruit?

op deze manier:

O[ ]OOO

(dus 1 pin, dan leeg en dan 3 pinnen) ?

Er worden maar 4 van de 6 pinnen gebruikt bij PS/2

via een multimeter kan je al snel de ground en de power pin vinden.

dan hou je dus de clock en de data over, lijkt me niet moeilijk om die te gokken (50% kans dat je em in 1x goed hebt)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het zijn 5 pinnen op 1 rij

Verwijderd

Lezen is inderdaad een vak :(

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
het zijn 5 pootje sop het mainbord, en die moeten via een kabel naar de connector worden verbonden maar welk pootje op het mainbord is nou wat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 15:27:
Misschien volgende keer wat beter de vraag formuleren. Dus de ps2 connector is van het moederbord afgebroken en je wilt er een nieuwe op solderen? Je zou met een multimeter al redelijk snel de 5v lijn kunnen vinden. De overige zullen wat lastiger zijn. Maar aangezien de 5v goed zit is er een goede mogelijkheid om trial en error toe te passen.

Disclaimer: !!!!!Ik weet niet honderd procent zeker dat je hier niets mee sloopt!!!!!
Misschien volgende keer topic doorlezen.

Er zit gewoon een losse pinhead op het moederbord om de PS/2 connector op te prikken (via een verlengkabeltje) heel erg normaal op oudere moederborden.

De ground is meestal het makkelijkste te vinden, ongeveer net zo gemakkelijk als de 5 volt. De Clock en Data zijn daarna een kwestie van gokken.

@TS:

Pak een multimeter, meten is weten als je weet wat je meet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff zitten meten.
Alle waarden zijn gemeten aan massa.

1 0 5V
2 0 0v
3 0 5V
4 0 - 0,01V
5 0 0,15V

Als ik weerstand ga meten is pin 2 oneindig dus die zal wel gewoon niet gebruikt worden?
En poot 4 Is 0,01Ohm Dat zal dan wel massa zijn toch?
Dan zouden poot 3 en 5 dus clock en data zijn. Nu vind ik alleen die 5v op poot 3 beetje raar. Wat zou dat zijn?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je al wel is in je bios gekeken (hehe.. usb toetsenbord?!)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een DIN toetsenbord en dat werkt gewoon. Gaat om de muis. Die werkt niet op din he.

• avon
druk je er een usb kaart in (Max € 19,99) en kan je daarop muizen.

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers, bedankt voor de hulp. Ik heb hem ff uitgemeten.
En hij gaat nu als de brandweer.

• avon
Wat heb je er aan gewijzigt dan ?

Pagina: 1