Toon posts:

Wel DVD beeld, geen VCR beeld op tv-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een tv-kaart (Pinnacle PCTV USB2 extern) en wilde hier ook mijn Samsung DVD/VCR combi (SV-DVD1E) op aansluiten. De Samsung zit aangesloten via de S-Video aansluiting. De DVD werkt perfect op tv-kaart, maar de VCR geeft geen beeld, je hoort wel het geluid van een videoband maar ziet alleen het standaard Samsung DVD 'testbeeld' (het beeld dat je krijgt als je de dvd aan zet en als er geen DVDtje in het apparaat zit). Ik krijg dus maar geen beeld van de videoband.....

Iemand een idee wat er mis kan zijn? :)

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Op heel veel videorecorders zit een klein knopje waarmee je testbeeld aan en uit kunt zetten. Staat die goed?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-02 21:09

ReLight

echo("What Now ? !")

Kan je beter op de video IN poort doen, en de tuner omzeilen.
Anders op zoek naar kanaal 0 (ch 37 ?) misschien.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
uh de dvd speler werkt wel over s-video maar de vcr niet en die zitten in hetzelfde apparaat. dan moet het toch wel aan het apparaat liggen zou ik zeggen. misschien dat je de uitgang van de vcr in je apparaatmenu op s-video moet zetten.

Wellicht geeft de vcr helemaal geen signaal op de s-video uitgang, dat zou ook kunnen. ik had ook zo'n video, die kon alleen s-video input krijgen, geen output. waarom sluit je em niet met een scart aan? via een scartblokje.

[ Voor 33% gewijzigd door BuG2FiX op 04-09-2003 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat je de uitgang van de vcr in je apparaatmenu op s-video moet zetten.
Ik heb de menu's gechecked en de manual, maar daar kan ik niks over vinden.
waarom sluit je em niet met een scart aan? via een scartblokje.
Hoe gaat dat in zijn werk?

Verwijderd

Zo'n blokje met aan de ene kant 'n rode/gele/witte aansluiting en andere kan scart (zo'n lange aan een kant schuine aansluiting, zijn zat te vinden).

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
of een kabel die je standaard kan kopen in elke zaak zo ongeveer, aan de ene kant scart en aan de andere kant losse tulpstekkertjes. succes gegarandeert, heb je meteen geluid erbij ook.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

laat maar ben niet wakker.
Ander idee: moet je niet gewoon naar een ander videokanaal switchen met de tvkaart?...lijkt me dat je gewoon op het verkeerde videokanaal zit..

[ Voor 189% gewijzigd door Max|Burn op 04-09-2003 15:53 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens proberen met zo'n scartblokje of zo'n standaard kabel waar dat aanzit.

Bedankt voor de tips! :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hij stuurt gewoon geen signaal uit de s-video uitgang bij VHS, je moet hem dan dus gewoon emt een composiet kabeltje aansluiten. Dat is mijn vermoeden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1