HP Netserver LH Pro pci kaarten probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Hallo,
ik heb van een stage een Netserver lh pro gekregen, dit is een dual Pentium Pro 200 systeem. Nou heb ik daar win2k server op zitten maar helaas zijn er voor de 512kb vga onboard kaart geen win2k drivers, dus heb ik er een S3 kaart ingeprikt en de onboard kaart uitgeschakeld, ook heb ik er een Intel82557 10/100mbit pci kaartje bijgedaan, nou zit er geen bios op deze bakbeest, maar is er een soort bios vanaf een speciale opstart diskette (ecu bios) Hierin kan je zien wat er allemaal voor hardware in zit, en dat floppy bios herkent ook dat er een ethernet en een vga kaartje erzit, dus boot ik hem naar windows, maar helaas is deze bende geen PnP, dus moet ik de drivers handmatige installeren via de hardware wizard. Na de reboot werken de 2 pci kaarjtes nog niet, er is geen tablad met bronnen beschikbaar, het enige wat windows er over zegt is error code 10, de hardware werkt niet juist of zit niet in het systeem! heb ook al verschillende pci sloten geprobeert, maar dat mocht niet baten, nou lijkt het alsof dat ding helemaal geen pci bus ziet? zou ik een driver missen bij systeem apparaten? Ik zie geen onbekende aparaten met vraagtekens of uitroep tekens, wel, als ik de wizard remove hardware doe, en dan show phantom devices is er een onbekende hardware component in het systeem, hiervan zie ik slechts een gele vraagteken. Punt is dat ik die niet kan verwijderen volgens windows omdat er andere hardware van afhankelijk is!

Helaas is reinstalleren nog geen optie, gezien de scsi cdrom niet herkent word in de setup installie van win2k (met floppy's).

iemand enig idee nog?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
In de BIOS voor ieder PCI-lsot de IRQ's handmatig instellen en W2K installeren met de optie F5 als in het beeld verschijnt "Druk op F6 voor alternatieve SCSI- of netwerkadapter". Dan kiezen voor standaard PC HAL (Is deze er voor Dual CPU's? Weet het niet zeker....).

Dit lijkt het bekende IRQ sharing probleem, zoek er maar eens naar, hierover zijn heel veel topics te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kosh66 op 04-09-2003 15:22 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

een HP LH pro moet je in de bios zijn DMA en dergelijke instellen als je een netwerkkaart aan de praat wil krijgen die machines zijn voor het tijdperk plug en play.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ja dat wist ik al! helaas weet ik niet wat elke instelling is!
kan 1 van de modjes deze msischien moven naar hardware algemeen??