Ik heb een tabellen structuur gemaakt voor een quiz, alleen nu wil ik graag MySQL gebruiken om random een paar mensen te selecteren die de meeste score hebben. Nu vroeg ik me af of dit eigenlijk kon, ik zie dat er wel een RAND functie is in MySQL alleen daar krijg je nummer terug tussen 0.0 en 1.0 dus dat volg ik niet helemaal.
Afgezien van dat ik heb de volgende query bedacht om de score op te tellen en de totale score van de speler terug te krijgen
Hierbij is 43 de id van de player waarvan je de score terug wilt...
Nu is mijn vraag kan ik in MySQL de score optellen en vervolgens X aantal spelers selecteren die de meeste score hebben?
Afgezien van dat ik heb de volgende query bedacht om de score op te tellen en de totale score van de speler terug te krijgen
code:
1
2
3
| SELECT SUM(a.answer_score), a.answer_id, a.quiz_id from c2m_answers AS a, c2m_player_answers AS pa WHERE pa.answer_id = a.answer_id AND pa.player_id = '[b]43[/b]' GROUP BY pa.player_id |
Hierbij is 43 de id van de player waarvan je de score terug wilt...
Nu is mijn vraag kan ik in MySQL de score optellen en vervolgens X aantal spelers selecteren die de meeste score hebben?