[EXCHANGE] Display name uitgaande mail veranderen/standaard

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik heb hier een Win2K-AD omgeving met Exchange2000. Van de ca. 15 gebruikers mogen er maar 4 naar buiten mailen. Echter, bij het naar buiten email komt er als afzender naam steeds de 'echte' naam van de gebruiker, zoals die is opgegeven in de AD. Ik heb inmiddels weltoch niet uitgevonden dat als ik de Display naam in de AD verander dat het dan wel werkt, maar alle 4 deze gebruikers moeten dezelfde naam krijgen. Dit maakt ze echter onherkenbaar voor de interne gebruikersmail lijst in Outlook....

Daarom mijn vraag: is er een andere manier om bij uitgaande mail de Afzendernaam te veranderen? Ik kan wel achter de naam de initialen erbijzetten zodat ze iig nog onderscheidbaar blijven maar liever heb ik gewoon intern de goede namen, en extern voor iedereen de bedrijfsnaam....

Edit: ik weet dus nog helemaal niet hoe ik uberhaupt die naam kan wijzigen... ik dacht dat ik het net voor mekaar had maar kennelijk niet... na al dat gepiel al de hele middag :)

[ Voor 13% gewijzigd door Boudi op 04-09-2003 15:15 ]

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

je users hand je aan een groep (i.e. helpdesk)
je groep geef je rechten op een eigen meeldoos (i.e. meeldoos helpdesk)
je users richt je vervolgens in om hun eigen dozen en de helpdesk doos te gebruiken. (outlook instellen, service, exchange, andermans meeldoos openen)
geef groep helpdesk "send as..." permission op de helpdesk doos.
laat mailtjes naar buiten sturen met Van: Helpdesk

andersom: open default de helpdesk doos en daarbij "mailbox andere gebruiker" hun eigen mailbox. als ze dan bij "van" hun eigen naam invoeren voor intern gebruik komt er netjes de bedrijfsnaam op externe mail en de eigen naam voor intern gebruik.

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
KnetterGek: bedankt voor je uitleg, maar volgens mij wordt hierbij voor externe mail ook steeds hetzelfde adres gebruikt (nl het adres van de mailbox van de 'helpdesk'?) Dat is niet de bedoeling; de 4 gebruikers hebben wel alle 4 een eigen adres.... de display-name moet alleen hetzelfde zijn voor allemaal

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem, ik wil ook de uitgaande naam veranderen.. want bij mij wordt het interne emails adres meegestuurd, terwijl het adres anders moet zijn.

ik ben er helaas nog niet achter gekomen hoe dat werkt

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Jeroen: wat jij moet doen is in de ActiveDirectory-entries van je usernames onder het tabblad emailaddress het echte SMTP adres (dus niet t interne adres) toevoegen en primary maken. Dan hebben de mailtjes naar buiten wel als afzenderadres het goede adres...

Met of zonder mayonaise?

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
/kick..

misschien was dit toch meer iets geweest voor PNS??

Met of zonder mayonaise?

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
/kick..

modjes: zie mijn bovenstaande bericht??

Met of zonder mayonaise?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Boudi schreef op 04 September 2003 @ 18:42:
KnetterGek: bedankt voor je uitleg, maar volgens mij wordt hierbij voor externe mail ook steeds hetzelfde adres gebruikt (nl het adres van de mailbox van de 'helpdesk'?) Dat is niet de bedoeling; de 4 gebruikers hebben wel alle 4 een eigen adres.... de display-name moet alleen hetzelfde zijn voor allemaal
Beetje merkwaardige eis; kun je uitleggen waarom dat zo moet?
Veel e-mail clients onderdrukken de display name, dus het nut van deze maatregel is twijfelachtig. Maar als je 't persé wilt, zul je een event sync moeten schrijven die uitgaande mail onderschept op je virtual SMTP server en in de headers de display name wijzigt. 't Is een hoop werk voor weinig resultaat. KnetterGek z'n benadering is zo gek nog niet ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Volgens de methode van KnetterGek wordt alle mail verstuurd vanuit een mailbox. Bij het replyen van een mail komt mail ook weer terug in deze mailbox. Dit is dus niet goed; mail kan natuurlijk best vertrouwelijk zijn (en dat is het ook).

Zo merkwaardig lijkt het me niet... mailtjes worden verstuurd vanuit zakelijk perspectief. Als je dan als afzender de naam van een persoon krijgt dan kan dat verwarring veroorzaken, zeker omdat je de ontvanger deze persoon helemaal niet herkennen.

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat een hoop clients de display-name onderdrukken. Maar ik denk dat je net zo goed weet als ik dat Outlook best behoorlijk veel gebruikt wordt, en dat deze de display-name niet onderdrukt

Met of zonder mayonaise?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Boudi schreef op 15 September 2003 @ 17:07:
[...]Zo merkwaardig lijkt het me niet... mailtjes worden verstuurd vanuit zakelijk perspectief. Als je dan als afzender de naam van een persoon krijgt dan kan dat verwarring veroorzaken, zeker omdat je de ontvanger deze persoon helemaal niet herkennen.[...]
Daarvoor heb je toch het domain part: jantje@bedrijf.nl ?
Of zit je nog te knoeien met het domain van je isp en wil je "afdeling van bedrijf" <jantje@isp.nl> ? Dat blijft broddelen; neem een fatsoenlijke batch SMTP account

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
We hebben geen batched SMTP maar 'normale' SMTP... wijsneus :)

Ik zal de situatie ff compleet uitleggen:

Het bedrijf heet MijnBedrijf B.V. met domein mijnbedrijf.nl
Er werken 15 mensen, maar daarvan mogen alleen de 3 dames van het secretariaat extern mailen. Dit is gedaan om alle inkomende & uitgaande mail (waarbij dat van belang is) te checken op huisstijl en archivering enzo. Dit is een absolute eis van mijn opdrachtgever, dus hier kan niet van worden afgeweken. Het gaat om een bedrijf waar het absoluut noodzakelijk is dat van alle communicatie makkelijk het origineel terug kan worden gevonden. De directeur heeft het al een aantal keer meegemaakt dat de ontvangende partij iets wijzigt in een ontvangen document van MijnBedrijf B.V. en dit vervolgens gebruikt om MijnBedrijf B.V. ergens de schuld van te geven. Aangezien dit om hele flinke bedragen gaat, wil de directeur dat alle geschreven communicatie via het secretariaat gaat.

Voorts zijn er dus om elk van de 2 vestigingen een secretariaat aanwezig, met mailaddressen vestiging1@mijnbedrijf.nl en vestiging2@mijnbedrijf.nl. De persoonlijke assistent heeft een mailadres directeur@mijnbedrijf.nl. Deze 3 accounts zijn gewoon hun Exchange-mailboxen met mail-naar-buiten rechten. Het afzender-adres is dus steeds hun eigen adres. Als je exchange standaard installeert, dan is de naam die daarbij gezet wordt de naam van de dame in kwestie. Dit willen we dus niet. Ik heb het nu zo staan dat er uberhaupt geen display naam wordt meegezonden. Van alle 3 de accounts de display name in de AD veranderen is ook niet echt handig omdat de interne medewerkers dan niet meer kunnen zien wie ze intern aan t mailen zijn.... en aangezien al hun documenten via hun naar buiten moeten, en dan liefst wel diegene in hun eigen vestiging... nouja je begrijp t wel denk ik...

Dat was het probleem... maar ik begin te denken dat er niet echt een oplossing voor is :)

Met of zonder mayonaise?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Boudi schreef op 15 september 2003 @ 20:34:
[...] wijsneus :)
[...]Dat was het probleem... maar ik begin te denken dat er niet echt een oplossing voor is :)
Maak je toch 3 resource mailboxen: vestiging1, vestiging2 en dikkedeur.
Daarnaast krijgen de secretaresses hun eigen persoonlijke mailbox en dus Send As en Receive As op één van de resource mailboxen. Moeten ze alleen nog het kunstje leren om bij officiële uitgaande mail het "From:" veld in te vullen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
dat is een oplossing ja, maar gebruik liever niet send as (ik zeur, ik weet t :))

Met of zonder mayonaise?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Boudi schreef op 15 september 2003 @ 22:26:
dat is een oplossing ja, maar gebruik liever niet send as (ik zeur, ik weet t :))
Dan ga je dus die event sync programmeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1