[xp]outlook express vast na verzenden sms met CAPI

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb het sms-pakket Mobius Gateway. Met dit proggie kun je smsén via outlook express.
Heb een Eico Diva modem geinstalleerd met CAPI.
Wanneer ik een sms verstuur krijg ik soms (4x per dag) de melding dat er een probleem gevonden is en windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Windows installeerd de diva-modem zelf. Maar dan werkt het sms-en via outlook nog niet. Daarom heb ik de nieuweste driver van de site van eicon gedownload en daarmee de driver geupdated.

Alle updates voor windows zijn geinstalleerd.
Het is erg vervelend dat de mensen die dit pakket in ons bedrijf gebruiken elke keer hun werk kwijt zijn en vervolgens opnieuw moeten opstarten.

De fout zit hem in het filetje. Diwan.sys.
Dit is waarschijnlijk van het divmodem. Deze heeft windows geinstalleerd en heb ik geupgrade met de nieuwste driver van Eicon.

[ Voor 12% gewijzigd door killerflappy op 04-09-2003 18:51 ]

• killerflappy
hij heeft het al weer 2x gedaan! |:(

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

en als je eerst alles van de isdn verwijderd en dan alleen de laatste drivers installeerd? dus niet updaten, daarbij wil nog wel eens wat mis gaan..

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• killerflappy
Ik heb geen ISDN. Wel netwerkkaart. Hoe kan ik zorgen dat windowsXP geen drivers installeerd?

• hufkes

hufkes

eerst alles weg te halen en dan zonder eerst opnieuw te starten direct die nieuwe drivers installeren? maar hoezo heb je geen isdn, dat capi is alleen voor isdn hoor..
COMMON-ISDN-API (CAPI) is an application programming interface standard used to access ISDN equipment connected to basic rate interfaces (BRI) and primary rate interfaces (PRI). By adhering to the standard, applications can make use of well defined mechanism for communications over ISDN lines, without being forced to adjust to the idiosyncrasies of hardware vendor implementations. ISDN equipment vendors in turn will benefit from a wealth of applications, ready to run with their equipment.
Die "netwerkkaart" van je is denk ik gewoon een isdn kaart. Ik vraag me trouwens zowieso af of dat product van mobius wel met isdn werkt, ik ken het niet, dus misschien wel, maar de isdn <->analoog conversies leveren vaak toch nog problemen op, zo is faxen over isdn ook nog steeds niet gemakkelijk...

---

• killerflappy
Extra info

Het heeft altijd gewerkt onder windows 98. Diva 2.0 PRo is een ISDN-kaart. Mobius Gatway is een pakket van Quinsy, en vereist Diva 2.0. In de pc zit een ingebouwde netwerkkaart.

• killerflappy
snik, krijg het niet voor elkaar

• hufkes

hufkes

quote 1: ik heb geen isdn
quote 2: het programma heeft isdnkaart nodig...

zou dat misschien gewoon de reden zijn wrom hij het niet doet?? 8)7

---

Pagina: 1