Toon posts:

Videokaart garantie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ,
ik had voor mijn tweede pc een ATI 9200 128mb
ik ging laats mijn hhd eruit halen ( die zit recht tegenover die videokaart.)
Daardoor heb ik een condensatortje van de videokaart omgebogen,
(heeeeeel erg dom en stom van me , maar ik had het echt niet door !! :o :o ) kwam dus door die hhd.
Ik kwam er achter , toen ik mijn pc weer aan zette , hij gaf wit beeld.
Ik kijken naar die videokaart en ik zie dat die condensator helemaal omgebogen was en lekte .
Ik boog die condensator weer recht en maakte hem droog, toen deed pc weer. Alleen het beeld is soms vaag en dat is voornamelijk als ik op internet surf en een site wil lezen dan scrol ik naar beneden dan krijg ik allemaal roze strepen in beeld , en is alles onlees baar.
Ik heb dat ook met een aantal spelen dan worden die shaduwen en andere effect roos gestreept en stotterd het beeld. Vandaar dat ik echt een nieuwe moet.

Ik heb nog wel garantie want ik heb deze kaart pas een maand, alleen ik weet niet hoe ik dit zal aanpakken.
Moet ik naar die winkel gaan en gewoon de waarheid vertellen , of zal ik alleen maar zegge ndat het beeld in 1 keer vaag doet.
Want zouden jullie doen ??
(Het was echt een ongelukje )

Vriendelijke Groeten Mitch

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen tegen die winkelier. Als het een winkel is met een beetje service, probeert de winkelier deze om te ruilen bij zijn leverancier.
Tenminste, dat zou IK doen. :)

Verwijderd

kijken wat de capaciteit is van de condensator , afknippen , nieuwe insolderen en klaar !

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah, door eigen fout is de kaart nu kapot, geen garantie dus (of het per ongeluk is of met opzet doet er dan niet toe).

Waar je wel op kan hopen is de service van de winkel, en het verhaal dus eerlijk vertellen :)

En daarbij wil ik mensen in dit topic ook even hierop wijzen, voordat er verkeerde adviezen gegeven worden :)

[ Voor 31% gewijzigd door Pollewob op 04-09-2003 14:40 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Teruggaan naar de winkel, eerlijk zeggen. Als ze zeggen ja helaas vette pech eigen schuld (kan ik me voorstellen) dan alsnog zelf proberen condensator te vervangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 14:38:
kijken wat de capaciteit is van de condensator , afknippen , nieuwe insolderen en klaar !
misschien een optie voor als omruilen/reparatie bij winkel/fabrikant ECHT niet kan (zelf solderen enzo is zekers dag garantie).

Ik zou gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat je videokaart die je onlangs hebt gekocht problemen vertoont (niets meer vertellen...) dan zullen ze ernaar kijken en heb je kans dat ze het niet snappen en hem omruilen :*) of ze zien je condensator en vragen je of je dat al gezien had. Dan kan je natuurlijk gewoon zeggen dat dat jou dat ook al was opgevallen en of het misschien daar door kan komen? Als ze vragen of het jouw schuld is kan je natuurlijk gewoon zeggen dat het misschien gebeurd is bij het omwisselen van je hdd...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 14:42 ]

Verwijderd

Eerlijk duurt het langst. Ik heb eerlijk opgebiegt dat m'n chieftec WX (rechter) sidepanel) helemaal oranje is doordat m'n spuitmal lekte, toen ik de rode rater uit Jan, Jans & de Kinderen wou spuiten (grote wazige oranje vlek, toen maar helemaal oranje gemaakt, erg lelijke kleur bij de rest van de kast zwart, maar als kater wel mooi). Tegen de helft van het geld kreeg ik een nieuw sidepanel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 14:33:
[..].
Ik heb nog wel garantie want ik heb deze kaart pas een maand, [...]
Vergeet niet wat garantie inhoudt :o

In garantie ligt de bewijslast voor fouten bij de leverancier, erbuiten bij de klant. Kortom, in garatie moet de leverancier bewijzen dat de klant de boel verneukt heeft, wil hij geen vervanging/vergoeding/reparatie bieden. In dit geval is dat makkelijk als ze naar die elco kijken- mechanische schade met electrische gevolgschade. Dit wordt dus nadrukkelijk niet door garantie gedekt.

Gewoon een nieuwe op (laten) solderen, lukt dat niet, naar de winkel gaan en kijken of er iets uit coulance geregeld kan worden.
Vriendelijke Groeten Mitch
GoT Huisregels:

Wij tweakers doen elkaar constant de groeten, daarom hoef je het niet onder iedere post te zetten :z

Oslik blyat! Oslik!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Gewoon zeggen dat hij kuren vertoont, ze zullen het waarschijnlijk testen en hetzelfde bevinden. De kans dat zij gaan vinden dat het de condensator is zal misschien 3% zijn, bijna iedereen in bedrijven hebben daar niet de tijd voor, geen zin in, geven de klant een nieuwe en sturen de defecte op naar de fabrikant of leverancier voor rma. klant tevreden, winkel tevreden.

Ik heb ook een contact breuk in m'n laptop, waardoor het geluid het soms wel en niet deed. Door een tikje op het toetsenbord te geven deed het geluid het weer wel. Nou heb ik vreselijk zitten slaan op dat ding, geluid deed het nog steeds niet, opnieuw opgestart.. HDD word niet meer gevonden. HDD eruit gehaald en hij tikt. (goh, gek zeg!) Bij de winkel ingeleverd, verteld dat de HDD defect is.. dat ik al zo erg baal van de data die verloren is en dat ik hem nog maar zo kort heb...nu al kapot! of ze hem zo snel mogelijk willen maken :+

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sluuut schreef op 04 September 2003 @ 14:51:
Gewoon zeggen dat hij kuren vertoont, ze zullen het waarschijnlijk testen en hetzelfde bevinden. De kans dat zij gaan vinden dat het de condensator is zal misschien 3% zijn, bijna iedereen in bedrijven hebben daar niet de tijd voor, geen zin in, geven de klant een nieuwe en sturen de defecte op naar de fabrikant of leverancier voor rma. klant tevreden, winkel tevreden.
Jezelf van domme houden is behoorlijk lame :/

Anyway, ga gewoon voor de eerdergenoemde tips: eerlijk zeggen en aankijken of de winkel er begrip voor heeft. Indien dat niet lukt, dan moet je maar een nieuwe condensator erop (laten) solderen. Is niet meer dan een minuutje werk :)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 04-09-2003 14:55 ]

• Pollewob
  • Niet online
Sluuut schreef op 04 September 2003 @ 14:51:
Ik heb ook een contact breuk in m'n laptop, waardoor het geluid het soms wel en niet deed. Door een tikje op het toetsenbord te geven deed het geluid het weer wel. Nou heb ik vreselijk zitten slaan op dat ding, geluid deed het nog steeds niet, opnieuw opgestart.. HDD word niet meer gevonden. HDD eruit gehaald en hij tikt. (goh, gek zeg!) Bij de winkel ingeleverd, verteld dat de HDD defect is.. dat ik al zo erg baal van de data die verloren is en dat ik hem nog maar zo kort heb...nu al kapot! of ze hem zo snel mogelijk willen maken :+
Wees er trots op :/

Teneerste is dit offtopic informatie, en het blijft gewoon oplichten (ik geef niet voor niets dat linkje in een eerdere post). Sorry dat ik het zeg maar ik hoop echt dat ze hier meelezen :)

• Sluuut
Oke het is een domme actie, dat geef ik zeker toe, maar mijn ervaring leert dat als je zoiets eerlijk zegt je gewoonweg kan gaan betalen. Een bedrijf als bijvoorbeeld Toshiba kan zo'n klein klapje echt wel doorstaan :|

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Oke het is een domme actie, dat geef ik zeker toe, maar mijn ervaring leert dat als je zoiets eerlijk zegt je gewoonweg kan gaan betalen. Een bedrijf als bijvoorbeeld Toshiba kan zo'n klein klapje echt wel doorstaan
En jij gaat zeker bankroet als je een niewe hdd moest kopen?
[/offtopic]

Ik vind dat je gewoon eerlijk moet zeggen tege de winkel wat er is gebeurt, als ze je niet helpen kun je proberen het te solderen, kun je misschien een fotowtje maken van het condensatortje?

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 04-09-2003 15:19 ]

• Pollewob
  • Niet online
Je bent zeker niet de enige die op die manier denkt, en samen met alle anderen zorg jij er wel voor dat iedereen meer betaald voor de producten (Toshiba moet meer ' winst' per product halen om ook jouw soort garantiegevallen op te kunnen vangen). Net als bij onterechte uitkeringen laat je anderen voor jou betalen..

En daarbij is het idd ook zo dat jij waarschijnlijk ook niet kapot zal gaan aan 1 nieuwe HD, zoals yojordi aangeeft.

Maargoed, ontopic verder ajb :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pollewob op 04-09-2003 15:20 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
doorgaans kun je een zelfde soort condensator heel eenvoudig opnieuw solderen. (een nieuwe dus). maar eerst even naar de winkel kan geen kwaad, nee heb je ja kun je krijgen.

offtopic:
beetje dom topic als je het mij vraagt, what to do kun je zelf ook wel bedenken, moeten wij je vertellen wat je moreel gezien moet doen? simpel: eerlijk zijn en uitkomen voor je eigen stommiteiten. waarom worden dit soort topics niet gewoon direct op slot gedaan?

• Pollewob
  • Niet online
BuG2FiX schreef op 04 September 2003 @ 15:38:
offtopic:
beetje dom topic als je het mij vraagt, what to do kun je zelf ook wel bedenken, moeten wij je vertellen wat je moreel gezien moet doen? simpel: eerlijk zijn en uitkomen voor je eigen stommiteiten. waarom worden dit soort topics niet gewoon direct op slot gedaan?
Dan had hij bijvoorbeeld niet geweten dat ie simpel een condensator kan vervangen. En niet overal hoeft direct een slot op :)

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Sluuut schreef op 04 september 2003 @ 14:51:

Ik heb een tijde stage gelopen bij een pc zaak, ik daar ben ik achter gekomen dat de hardste schreeuwers het meestal zelf de pc verkloot hebben.
En jij bent weer een bewijs dat het ook zo is.

En aardig en kalm doen heeft echt meer effect, dan erg boos doen want dan help ik je gewoon niet en mag ik van mijn baas je de deur wijzen.

Verwijderd

gewoon eerlijk zeggen en vriendelijk blijven. En als de winkel beetje goed is zijn ze
echt wel bereid om je te helpen. Heb ooit is problemen met mijn mobo gehad. Opgestuurd
en ze konden niks vinden, heb ze zelfs verteld dat het aan de condensatoren kon liggen.
toen hadden ze uitvoerig getest, en gelukkig een nieuwe opgestuurd.

niet oplichten eerlijk blijven.

ben nu ook bezig met garantie van connect3d kaartje pfff ze
wachten wel lang met reageren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 18:18 ]

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ik zou zeggen breng t ding terug, vertel wat er gebeur is.
mochten ze er niks meer aan willen doen, ook geen reparatie tegen betaling of dat de reparatie te duur is,
kun je er zelf nog altijd een nieuwe condensator aan proberen te maken mocht t zodanig storend zijn.
als je dat durft tenminste

Meneer 1000 has spoken......

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Wat heb je te verliezen.. condesatortje?? van een Euro! ik zou gewoon eerlijk zijn en niet de boel oplichten want dat is fokking laag. En als ze het niet willen ruilen omdat het je EIGEn schuld is dan kan je alsnog heel goedkoop solderen.

Verwijderd

MoNo79 schreef op 04 September 2003 @ 15:56:
[...]

Ik heb een tijde stage gelopen bij een pc zaak, ik daar ben ik achter gekomen dat de hardste schreeuwers het meestal zelf de pc verkloot hebben.

En aardig en kalm doen heeft echt meer effect, dan erg boos doen want dan help ik je gewoon niet en mag ik van mijn baas je de deur wijzen.
Nou nou, zo hard schreeuwt hij niet hoor, sterker nog hij is nog niet eens bij de winkel geweest dus beetje rare opmerking.

Maarre ff on topic, ik zou eerst de leverancier de zelfde vraag stellen en als deze niet voor je kan/ wil doen kun je altijd nog beslissen om zelf het condensatortje te vervangen, nieuwe kaart kopen kan dan altijd nog.

• Sluuut
MoNo79 schreef op 04 September 2003 @ 15:56:
[...]

Juistem, gewoon relaxed doen maar echt niet laten merken dat jij het zelf hebt gedaan, want dan kan je het gewoon vergeten!
Je bent zeker niet de enige die op die manier denkt, en samen met alle anderen zorg jij er wel voor dat iedereen meer betaald voor de producten (Toshiba moet meer ' winst' per product halen om ook jouw soort garantiegevallen op te kunnen vangen). Net als bij onterechte uitkeringen laat je anderen voor jou betalen..

En daarbij is het idd ook zo dat jij waarschijnlijk ook niet kapot zal gaan aan 1 nieuwe HD, zoals yojordi aangeeft.
Als ik het geld zou hebben had ik gelijk een 60gb HDD gekocht, maar ik heb er ATM ff geen geld voor liggen, vandaar dat ik hiervoor heb gekozen.
Nou nou, zo hard schreeuwt hij niet hoor, sterker nog hij is nog niet eens bij de winkel geweest dus beetje rare opmerking.

Maarre ff on topic, ik zou eerst de leverancier de zelfde vraag stellen en als deze niet voor je kan/ wil doen kun je altijd nog beslissen om zelf het condensatortje te vervangen, nieuwe kaart kopen kan dan altijd nog.
Hij had het over de algemene klant niet over de Topicstarter ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Sluuut op 05-09-2003 09:48 ]

Pagina: 1