Toon posts:

[Win2k] Geblokkeerd netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje van 4 computers en heb het volgende probleem:

(3 van die computers draaien windows 2000 sp4 en 1 draait windows xp home sp1.)

Er is 1 computer met windows 2000 die de problemen veroorzaakt. Als deze in het netwerk hangt gaat hij na een paar dagen het hele netwerk doodgooien met pings, floads wat dan nog, ik heb geen idee waarmee, maar het complete netwerk reageert niet meer, met geen enkele mogelijkheid. Je kan niet pingen, internetten, op andere computers kijken, wat dan ook. Als je echter die pc uit het netwerk haalt doet alles het weer. En als je dan de pc dan herstart doet hij het weer even, maar na een dag flipt het netwerk weer.
In het verleden hebben we dit ook al een keer gehad, toen was het een update van alle systemen via windowsupate en het probleem was verholpen. Laatst hebben we op alle win2k-systemen sp4 gezet (behalve de server, das de pc die problemen geeft, zorgt alleen voor file-opslag). Toen ging het netwerk weer flippen, server eruit, gereset en het was weer voor een dag over. Toen ook op die pc windowsupdate gedaan, geüpdate naar de nieuwste stand (elke pc heeft dezelfde update's).
Maar nu doet hetzelfde weer, ook een windowsupdate gedaan maar hij begint nu na een aantal dagen gewoon weer het netwerk dood te floaden met broadcastverkeer lijkt het wel.
Wat kan ik hier aan doen??

Verdere info:
8poorts 10/100 switch (SMC)
netwerkkaart in server is een intel 82558 onboard (Intel N440BX-mamabord)
programma's op server zijn alleen DameWare-NT utilitys, verder staan alleen de netwerkshares aan. Ook draait er nog Tapeware 6 voor de backup op tape.

Kent iemand dit probleem toevallig??

Verwijderd

Heb je de netwerkkaart al eens vervangen ? Misschien is die gewoon rot en begint dan allerlei rommel te spugen op het netwerk?

Heb je al eens netstat -e gedaan op die server?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meer iets voor Network Troubleshooting :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Goede ideeën, zal der es een 3com bij ingooien en die gebruiken. En die netstat -e heb ik ook nog niet gedaan. Alvast bedankt!! Maar keep 'em comin'!!
Kweet het niet hoor, op het randje volgens mij.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 15:31 ]