WinTV PCI-FM Remote Control -> Ook voor volume?

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 15:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Is de afstandsbediening van de WinTV PCI-FM ook te gebruiken om je volume harder/zachter te zetten?

En dan bedoel ik niet van de TV-applicatie bijvoorbeeld, maar gewoon het systeem-volume. Dat je MP3'tjes harder of zachter gaan, je DivX, etc :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

YellowCube

Wait...what?

Er is met Google genoeg te vinden over Windows en remote controls
Voorbeeld: http://www.pcremotecontrol.com/

Bovendien kom je met de search ook een heel eind bijvoorbeeld door te zoeken op "infrarood remote control windows"
Resultaten

[ Voor 89% gewijzigd door YellowCube op 04-09-2003 17:21 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
I know, heb dat ook wel degelijk gevonden. Maar dat is niet helemaal wat ik bedoel, misschien niet helemaal duidelijk in mijn startpost.

Ik bedoel eigenlijk: Kan je zonder dat je een extra programmaatje/tooltje installeerd, gewoon met de afstandbediening het volume van windows veranderen?

Bij sommige tv-kaart applicaties is het dacht ik zo dat niet hun 'eigen' volume word aangepast, maar gewoon het systeem volume.

Nou vraag ik me af of dat hier ook het geval is :) En of het ook werkt als de tv-applicatie niet draait :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Ik heb dezelfde, en volgens mij word die IR op de TVkaart niet door windows ondersteund omdat het niet het standaard IR kanaal is.

Ik hoop trouwens dat ik het fout heb.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

YellowCube

Wait...what?

R4NCOR schreef op 04 September 2003 @ 18:12:
I know, heb dat ook wel degelijk gevonden. Maar dat is niet helemaal wat ik bedoel, misschien niet helemaal duidelijk in mijn startpost.

Ik bedoel eigenlijk: Kan je zonder dat je een extra programmaatje/tooltje installeerd, gewoon met de afstandbediening het volume van windows veranderen?

Bij sommige tv-kaart applicaties is het dacht ik zo dat niet hun 'eigen' volume word aangepast, maar gewoon het systeem volume.

Nou vraag ik me af of dat hier ook het geval is :) En of het ook werkt als de tv-applicatie niet draait :)
het lijkt me niet...naar mijn mening zou het dan zo moeten zijn dat Windows standaard IR signalen kan ontvangen en er wat mee kan doen.
Als je een tv kaart + IR ontvanger hebt dan kun je het toch proberen of het werkt?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
YellowCube schreef op 04 September 2003 @ 20:25:
[...]

het lijkt me niet...naar mijn mening zou het dan zo moeten zijn dat Windows standaard IR signalen kan ontvangen en er wat mee kan doen.
Als je een tv kaart + IR ontvanger hebt dan kun je het toch proberen of het werkt?
Haha, ja :) Maar ik heb 'em niet :)

Ik ben op zoek naar een mooie opstelling voor ons home-cinema dat we gaan bouwen :) En als ik alles via de computer doorlus is het wel zo fijn om daar ook een afstandsbediening bij te hebben voor het geluid :) Maar misschien kan ik het beter anders aansluiten. Kijk gewoon wat mogelijk is :)
Pagina: 1