[WinXP] Weergave wordt niet altijd onthouden

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet hoe je Windows in kan stellen dat ie een bepaalde weergave onthoudt (bijv. alle mappen in 'details' weergave). Alleen dit werkt niet altijd. Soms 'vergeet' ie het en als ik dan naar een bepaalde map blader dan schakelt ie om naar de 'Tegels' weergave.
Dit gebeurt compleet random, 1 op de 20 keer ofzo gebeurt dit..

Is dit een bug of vergeet ik gewoon iets in te stellen..?

[ Voor 23% gewijzigd door YoG op 04-09-2003 13:50 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is inderdaad een bug.
Je kiest voor instellingen van mappen opslaan, of je neemt een indeling en past die toe op alle mappen.
Die laatste kies ik altijd, neem bijv. Details. Daarna is bijv. de Prullenbak ook details. Fijn. Maar een tijdje later is ie ineens weer tegels ofzo. Ik gok op een XP bug :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dat laatste probeer ik ook steeds maar na een half uurtje ofzo is ie het alweer vergeten, ook al heb ik niet eens opnieuw de pc opgestart!

Erg irri... vooral als je veel werkt met explorer en vaak bestanden moet vergelijken op grootte en datum, of sorteren.

Is dit niet gefixt in SP1 ?

[ Voor 3% gewijzigd door YoG op 04-09-2003 14:03 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Helaas, de bak waar ik nu op werk is up2date met alle XP updates (SP1 en meer dus), maar het is niet gefixed. Ik heb dit altijd al gehad, zelfs onder Win98 deugde het niet helemaal.

Overigens kun je natuurlijk de instellingen per map laten onthouden, maar daar hou ik zelf niet zo van. Immers, als je ff tijdelijk een andere indeling kiest en dan het scherm sluit, wordt dat wel onthouden terwijl je die indeling normaal niet gebruikt ofzo :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Gebeurt ook bij de statusbar... soms wel, maar meestal niet

Obviously you're not a golfer

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
limoentje schreef op 04 September 2003 @ 14:10:
Helaas, de bak waar ik nu op werk is up2date met alle XP updates (SP1 en meer dus), maar het is niet gefixed. Ik heb dit altijd al gehad, zelfs onder Win98 deugde het niet helemaal.

Overigens kun je natuurlijk de instellingen per map laten onthouden, maar daar hou ik zelf niet zo van. Immers, als je ff tijdelijk een andere indeling kiest en dan het scherm sluit, wordt dat wel onthouden terwijl je die indeling normaal niet gebruikt ofzo :)
Raar vind ik want mijn versie van WinXP Pro met Sp1 werkt het wel alles blijft gewoon staan, en ook mijn statbar blijft gewoon staan, dus misschien dat je SP1 moet installeren dat het dan werkt, bij mij wel in ieder geval.

Geen informatie beschikbaar

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vraag: hoe heb je de mapinstellingen staan dan? Alle mapinstellingen opslaan, of juist niet?

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
limoentje schreef op 04 september 2003 @ 14:20:
Vraag: hoe heb je de mapinstellingen staan dan? Alle mapinstellingen opslaan, of juist niet?
weet ik niet moet ik ff kijken ben nml niet thuis dus... zal het morgen wel vertellen

[ Voor 6% gewijzigd door Viper_4111 op 04-09-2003 15:50 ]

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

Map instellingen opslaan uitknikkeren, gewoon naar een willekeurige dir gaan en instellen zoals je het wilt. Dan even 'toepassen op alle mappen'. Zelf heb ik dit nooit

• Flappie
  • Laatst online: 17:08
Dit is geen bug hoor :)

Wat je moet doen:

Stel je weergave in zoals je dat wilt.

Klik dan op extra --> mapopties -->weergave

Klik dan op: Op alle mappen toepassen en dan effe restarten :)

Verwijderd

en als je dat laatste nou effe net niet wilt?
Ik wil bv op alle mappen details, behalve alle fotomappen, die moeten miniatuurweergave

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 23:01 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed, we houden deze vraag dus even centraal :)

Verkenner probleempjes

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.